Apr 23, 2013

Sarawak wok!

Assalamualaikum..

Nak minta tolong siapa2 yang baca doakan untuk audit opis aku esok..moga-moga Allah mudahkan ke arah kebaikan..amin

wokeh, selasa minggu lepas, aku and geng2 opis dalam 5 orang terbang ke sarawak wokkk..hehe, tajuk entry sama dengan tajuk save album gambar..kitorang pergi upm cawangan bintulu..baru kutahu bintulu dengan kuching jaraknya 12 jammmm…oo makaihhh, lagi jauh dari nak balik kelantan..aku 1st time jejak sarawak..exited sangatttt..niatnya up entry ialah untuk nak share gambar je..bercerita adalah sambil2..kitorang gerak selasa pagi, rabu malam terus cabut balik..memang sangat semput, kalau ikut rasa hati nak cuti hari khamis tu tapi sebab preparation untuk audit masih tak setel, kugagahkan jua menuju ke opis..hehe dramatik plak..

Tiba di Bintulu..

Gambar dalam flight amik dengan hp aje..da kurang exited amik gambar dalam flight..maybe sebab pergi untuk kerja..eceh, fokusla konon-konon..hehe..touch dalam dalam pukul 2 petang macam tu..ini adalah sungai yang panjang dan tak salah aku dia bertembung dengan laut..dari dalam flight da nampak

View dari dalam kereta jugak..tenang je pemandangan sebab hijau sangat buminya..

Sampai di hotel..hotel memang tip top dan murah..rate government dalam 150++..wifi free, super duper awesome!

Bilik ni aku sorang yang punya..mula-mula dapat bilik katil queen sorang satu..aku n kak yus request nak bilik yang ada adjoining door..dapatla bilik katil 2 single, katil single pon besar sangat kot..

Jalan-jalan cari bekalan ke tanah air

haha~tajuk tak nak kalah..eh tapi betullah, pergi sabah sarawak rasa macam pergi oversea..mungkin sebab peralihan waktu dia..cuaca oversea tapi orang-orangnya ialah Malaysian..boleh gitu..hehe, sebab masa petang pun tak banyak, kitorang aim siap-siap nak beli apa..aku aim kek lapis, baju I love sarawak (aki n ila gigih mengumpul baju I love), tabaloi dan ikan apa tu..alaa, lost word..korang tau kot ikan apa..cuaca alhamdulillah ok, matahari terik jadi lighting super awesome..kalau korang rajin cuba kira berapa perkataan super awesome yang ada..hehe

Ini pasar bintulu..pasar kering tempat jual sourvenir..ada tempat makan jugak..

Kitorang pusing dekat tingkat atas je..bawah jual barang-barang basah..

Keadaan kedai-kedai di atas..tak banyak sangat kedai tapi jumpa je barang yang aku nak..oh ye, dekat kedai kek lapis takde gambar..staf upm dekat sini bawak kedai yang dia biasa beli..dekat sini kawan aku cakap tak sehavoc dekat kuching..ye la kan, kucing kan ibu negeri..aku ni pon, macam compare kl dengan pasir puteh plak..eh walau apa pun, pasir puteh tetap di hati..Next kita ke pasar basah..

Banyak sangat orang jual buah pinang..staf upm cakap diorang memang selalu makan pinang dengan sireh..kitorang duk kompius-kompius awatla banyak sangat orang jual..

Kuih cincin sepuloh ringgit..ada sorang makcik tu dia jual sepeket 20 hinggit..terkejut sangat kitorang..padahal packaging semua sama kot..terus dapat gelaran ‘makcik kuih cincin 20 ringgit’..hehe

Ikan bilis banyak..bila aku cite dekat umi aku, umi aku tanya kenapa tak beli..’krikk krikkkk krikkkkkk’ bunyi cengkerik keluar bila umi tanya..hehe, aku ni kalau tak pesan memangla tak reti nak beli apa..sebab takut beli nanti tak makan, kan jadi membazir..

Kak yus cakap sedap masak ayam dalam ni..

view pasar basah..Geng-geng opis aku..yang pic dengan aku tu namanya kak nik..oh ye, dekat pasar ni ada jual ulat sagu..memang tak lah kan aku nak g tengok..bayangkan aje pon da rasa geli-gelian..

Minum petang

Lepas da selesai beli barang hajat di hati, kami tanya staf situ dekat mana ada minum petang best-best..lalu kami dibawa ke sini..subhanallah, view memang awesome..pantai dia ialah jenis yang batu-batu tu..ala-ala pantai bali tapi mestila bali lagi awesome..takde amik gambar dekat-dekat plak sebab mata da layu..

air kelapa di tepi pantai umpama lagu dan irama..

1st time try..gorang isang cheese..kak yus kata dekat bandung memang banyak dan diorang jual komersil siap dengan packaging bagai..antara goreng pisang biasa dan goreng pisang cheese? pilihan di hati tetap goreng pisang biasaaa..hehe, lidah tradisional..

Sunset

Selepas minum petang, semua memang plan nak rehat dekat bilik je..collpase kot sampai-sampai terus jalan..tapi kan bila da dekat bilik jadi susah plak nak lelap..aku n kak nik plan nak cari makanan dekat kedai area hotell..asalnya, kak nik offer aku nak g pantai tak..aku cakap takpela kak, kita g makan je..sekali time otw ke kedai, aku nampak view ni..sanggup ke aku nak abaikan view secantik ini..

Dari kejauhan nampak matahari da nak tenggelam..ikut rasa hati nak je berlari kejar kan tapi sebab fikir pakai kain, tertangguh hajat nak berlarian..

Bila sampai ke hujung sini, sang matahari da selamat tenggelam..

kawasan joging sebenarnya sini..sangat cantik kawasan dia..

Burung berterbangan..

Beria-ia aku tunggu orang ni bangun untuk memancing..konon-konon nak seni seni..haha

Alhamdulillah diberi kesempatan untuk cari view cantik ini..kami terus menuju ke kedai makan..fuhh berjaya buat entry..hajat dihati nak share gambar sunset je..2nd day punya cite aku rasa bakal terkubur la..haha~

PS: tak larat nak semak typo..selamat malam teman-teman

1 comment:

wAnIe said...

sedapnya pisang keju tu!my fav!hehe