Sep 19, 2023

I'm in Love India: Exploring nearby places and Pinnacle Mall

 Assalamualaikum,


Aku tengok dalam deraf blog aku ada gambar ni yang aku dah pilih.. mohla kita sambung cerita based on ingatan.. aku rasa aku pergi ni tahun 2019 ke ek.. 4 tahun punya cerita.. selagi ada boleh recall kita cuba, ya dak.. Lepas kursus hari pertama, kami ada masa belah petang.. jadi ada team perempuan nak pergi berjalan dekat bandar.. aku of course la nak ikut.. peserta dari India ni rajin dan baik sangat.. diorang siap tahankan auto untuk kami.. siap negokan harga lagi..


yang belah kiri tu nama Madhu.. aku kawan dekat fb.. 


akak-akak indonesia yang baik hati.. aku selalu join diorang juga.. gambar gegar sebab ambil dari dalam auto.. auto india kan adventurous sikit hehe


aku tukar kain dengan seluar.. selesa sikit nak jalan shopping.. rindu plak kasut ni.. hadiah mai bagi tak salah aku


henna.. harga tak ingat plak dah



apa nama baju belah dalam sari ni.. lupa dah.. aku memang takde aim nak beli sari.. cuma ada kawan aku kirim je.. yang tu aku ingat nak cari hari last..


aku berpecah dengan yang lain sebab nak cari sunscreen brand ni.. sedap pakai sejak beli time pergi grad mai dulu.. beli dekat pharmacy diorang


time ni kan diorang tengah pencemaran teruk.. tapi aku tak beli pun.. masa ni belum covid lagi


pharmacy yang aku pergi






antara yang dijual dekat sana.. jus depa jenis pekat sungguh..


balik tu kami bergambar dengan guard.. smart attire dia.. mula-mula muka dia serius je.. sekali peace uols.. macam uncle sri office aku.. misai dia mahal tu.. yang belah 2 kiri tu orang filipina..


hotel aku ni attach dengan mall.. aku hari sampai lagi dah menggelupur nak turun tapi kedai tutup dah time tu.. jadi lepas balik dari keluar tu aku terus turun sini.. dia takde direct link, kena pusing sikitla..


gol ghapa instant..


roti puri yang dirindui.. tapi kan yang dekat india ni beza la dengan malaysia.. india aku rasa lebih lembut..



bahagian baju.. aku beli baju dekat sini untuk hari jalan-jalan new delhi.. murah je aku rasa..


kacangan


jus yang rak kedua tu kegemaran anak buah aku.. dekat airport hari tu 40 ke 60 baht tah..



maggi india..


cereal diorang jenis besar.. haaa, nama brand air tu paperboat


tengok gajus teringat kashmir.. murah dah aku rasa ni, lebih kurang RM18



India ni aku suka sebab dia banyak vege.. jadi kalau makanan yang ada label hijau tu, selamat untuk beli..



mai selalu bawa balik teh ni.. 


banyak brand yang dikenali, flavor je ikut selera sana kan



suka aku tengok packaging yang mudahkan pengguna..




of course aku beli dengan banyaknye biskut ni.. biskut kegemaran rumah aku.. sebab setiap kali mai balik, dia akan borong..



dua-dua brand ni pun sama.. aku suka packaging dia bbnu sangat... gone mad tu.. yang versi indo ada juga.. ni macam waffle coklat yang jenis batang tu..


lepas pusing dalam supermarket, aku pusing belah luar mall plak.. ada kedai boleh ngeteh dan ngopi



saje masuk nak usha harga


yang ni dekat malaysia RM10 kan.. kira murah sikit la dekat malaysia


aku ada tuala ni dulu.. kena beli balik ni senang bawa camping lagi.. betulla camping ni berantu.. rasa nak repeat sokmo



ni la nama mall dekat hotel aku


hotel aku


aku beli ni untuk kudap-kudap.. hari last kot baru aku borong.. moga ada rezeki travel luar negara lagi, amin.. aku percaya law of attraction.. bila asik tengok gambar travel, pasti ada Allah rezekikan lagi

No comments: