May 4, 2015

Being here: My hometown

Assalamualaikum..

Skip entry bangkok sat.. Balik kampung sentiasa jadi agenda yang menyeronokkan.. Tempat untuk lari sebentar dari lelah bandar.. Tempat untuk berhubung dengan manusia sebenar.. Dengan kata lain, gadgetless.. Terkadang rasa takut dengan teknologi, sampai rasa kosong bila takde internet.. Scary sungguh dunia hari ini.. Ke aku je yang berperasaan begitu

Sempat singgah sat ke pantai pulau kambing.. Area bachok, dekat dengan tok bali.. Cantik sungguh, subhanallah.. 1st time kami singgah area sini.. Pantai sangat bersih.. Ikut hati rasa nak terjun, tapi masa sekejap sangat dan kami pergi pun tak bawa baju lebih.. Yang tiga muda remaja tu sepupu aku.. Dah besar sangat semua.. Petang semalam aku hantar diorang masuk asrama.. Yang tudung hijau ungu tu adik ina namanya.. Baru masuk form 1.. Entah kenapa aku rasa sayu je time hantar dia.. Rasa macam dia dah besar sangat.. Hehe, emosional.. Mak adik ina pun cool je


Pemandangan yang takkan pernah jemu.. Bak kata umi aku, tak puas duduk lagi.. Mana taknye, umi aku baru siap potong buah kitorang da nak gerak balik.. Hehe, sampai dekat sini dalam 6.30 petang.. Dah nak magrib sangat

 
Thank you Allah for everything

Bulan sayup-sayup dibalik awan

No comments: