Oct 9, 2020

Dear Kak Nani

 Assalamualaikum..


Aku ingat nak update terus lepas balik, tapi bertangguh-tangguh.. alhamdulillah aku dapat bercuti time hari Malaysia.. long awaiting holiday.. dari perak ke pahang.. aku nak skip dulu cerita journey tu, nak direct terus p kuantan.. bulan 9 ialah bulan mengenang new zealand.. setahun dah berlalu.. aku susah nak move on NZ.. bagi can la ek.. ok, time kami pergi rumah kak neen, kami plan nak visit kak nani time weekend cuti malaysia.. lama dah tak jumpa mak kami time dekat NZ..

Kami gerak hari sabtu dalam 10 pagi, ahad dalam pukul 11 dah balik.. cite penuh kuantan aku update later, insyaAllah.. niat ada, moga dapat disusuli dengan kesungguhan, amin.. Kami plan jumpa kak nani petang dalam 5.30 untuk early dinner.. di Lilawadi.. Lilawadi ni owner yang sama dengan Kula Cakes.. tercapai la impian aku nak makan mango cheesecake.. 


tempat sini kena booking awal, kalau tidak kena tunggu kosong.. kak nani order steamboat.. just nice la dengan kitorang yang baru late lunch..


macam biasa, gambar cantik ni abang nuar la ambil.. eh macam kak neen je ek yang ambil.. kak neen pun terer juga ambil gambar.. sehati sejiwa diorang..






cite full lila wadi nanti aku update untuk entry kuantan, insyaAllah.. kami ingatkan dah tak jumpa kak nani la lepas dinner.. tapi sebab cake aku dan kak nani nak bagi lagi puding raja, kami plan untuk breakfast sama.. aku lagi seronok.. all out betul-betul jumpa..


ya Allah muka aku segi 5.. hehe.. kami makan di Joe Mee Calong.. antara tempat femes juga kata kak nani..

Dear kak nani, thank you sudi terima kunjungan kami.. memang serius rasa macam balik jumpa mak sendiri.. macam-macam kak nani bekalkan.. ada sekali time borak-borak tu, kak nani sebut saudagar unta.. bergenang rasa air mata aku sebab tu antara trademark kak nani selalu sebut time kami di NZ.. kalau korang baca entry NZ aku, aku pernah cerita.. kak nani banyak kali dah suh panggil dia makcik, tapi dah syok panggil kak.. hehe kadang-kadang kita belajar erti hidup dari orang yang kita spend time kejap.. antara pesanan kak nani yang aku ingat, jangan buat hutang.. dekat office kan selalu boleh bayar 2 3x kalau beli pape.. kak nani kata kalau nak beli apa-apa simpan dulu.. 

aku rasa aritu aku macam kelu juga nak borak dengan kak nani.. hehe konon lama tak jumpa.. aku kan lambat panas sikit.. kak nani ni la teman layan lagu maui pepagi di NZ.. aku jarang tidur balik lepas Subuh dekat NZ.. macam tak percaya kan hehehe.. menikmati masa yang ada kononnya.. terima kasih banyak kak nani, najwa sudi terima kami.. moga kita berjodoh lagi kak nak travel sama-sama.. tenkiu juga kak baca blog saya.. yang baca blog aku ni biasa famili.. so kak nani kira family aku la.. bak kata kak yus, dia baca blog aku aku baca blog dia hahaha.. 

No comments: