Aug 24, 2018

Seimbas di Sangapura: Hari 2- Event Day, Buka Puasa @ Mamanda, Merlion Park and Night View @ Kallang Road

Assalamualaikum..

aku tak ingat aku bangun sahur ke tak.. rasa macam bangun.. makan apa yang ada, yang pasti tak makan pun pizza.. tamak lagi semalam


nampak iklan event kitorang time siap pagi tu


 

event kami dekat marina sands.. tapi yang convention centre punya.. baru berangan nak pergi infinity pool dia..




nampak ni dari eskelator pun dah teruja habis weh


suruh asri tolong amikkan sebab iza pergi toilet kot.. sekeping je mamat tu amikkan.. jimat kodak ke apa.. eh aku takleh kutuk dia sangat.. dia dah tau link blog aku.. hehe




Pembukaan.. memang gempak habisla.. oh ye, kami dapat sponsor untuk tiket event.. kami cover part penginapan dengan tiket je.. tapi kami tu bukan aku la..


bangga Tony jadi keynote ke apa tah.. time opening..


live berita..


toilet di singapore takde air.. gigih aku simpan cup dalam beg.. iza bagitau aku toilet oku ada wayar air.. so dah tau dah nak guna toilet mana.. emergency..


aku cucuk dekat sini.. mahal citibank.. so boleh ambil bank lain kalau korang nak cucuk


Kami balik ke hotel dulu petang tu.. siap-siap nak pergi buka puasa dekat Mamanda.. Asri duk risau kalau organizer ajak buka puasa sama, bayar sendiri-sendiri.. pening juga tu kalau bayar sendiri.. lari bajet shopping.. alhamdulillah orang belanja buka.. gambar ni ialah grab yang aku naik.. grab sana mewah weh kereta.. yang ni siap open air rooftop lagi.. dahsyat


delegates dari negara-negara Asean..



appertizer


klasik kan deco.. memang boleh basuh tangan dekat situ..


food style dulang.. besar weh.. kebetulan depan aku takde orang.. so kitorang makan dua orang je mula-mula.. lama sikit baru ada orang NUS join.. apa lagi, kejungla aku.. hehehe, tapi makan tetap makan.. yang bestnya, diorang tak makan pedas.. nikmat nikmat.. orang filipina sebelah aku pun sama juga tak makan pedas.. akula yang settlekan hehehe






signage toilet dia.. smart kan.. yang laki punya tak sempat ambil


kami berpisah dengan bos aku dekat sini.. dia pergi masjid, kami pergi berjalan.. ish ish ish hehehe.. kami aim nak pergi kepala singa tu.. tak singapore la kan kalau tak pergi situ..


Entrance masuk Merlion Park tak salah aku



aku macam biasa cari toilet.. area seven E.. yang ni toilet untuk orang berusia kot.. ada air juga.. sorry ek kalau gambar inappropriate..

 
macam biasa juga, aku suka explore ain tin gedegang.. agak pricey jufga airnya


pocari pun mahal.. pocari sponsor asia game kot.. nampak signagenya time tengok bola.. aku tak tengok, adik aku buka..



siap jual benda macam-macam dalam vending machinenye..


Kami cari makanan nak sahur.. padahal baru lepas buka puasa kan hehehe.. aku beli maggi aku rasa.. nak rasa musafir kan..




nampak menarik tapi takut perut meragam plak



aku nampak kedai ni.. macam teringin tapi aku slalu fail macam mana nak tau aiskrim tu boleh makan ke tak.. aiskrim ada gelatin kan.. ke aku fail











meiji fevret aku.. 



Kami lepak dekat situ kejap, then amik grab balik hotel balik.. kami plan nak keluar jalan area Kallang Road tu.. sepatutnya iza nak g mula-mula, tapi tak jadi.. aku dengan Asri je pergi.. 


masjid area hotel.. malam ketiga bos aku tarawih dekat sini..


aku jumpa kedai murah.. rasa macam kelkatu tertarik dekat lampu pula.. hahaha.. 




banyak kedai mamak juga.. konon-konon nak beli untuk sahur tapi sahur tak selera nak makan berat sangat..

 
kedai gini pun 24jam korang


view dari atas jejambat.. dekat sana tak berani nak lintas merapu.. kalau tak traffic light, kami naik jejantas..


ni bukan nak fokus gambar asri.. nampak tak ada gelendangan.. gelendangan diorang ada smart phone.. rumah mahal tapi HP affordable kot




masuk kedai murah lagi


jumpa susu pisang lagi.. aku rasa aku beli sekotak besar kot.. teringat moment jepun


anyone? bubur katak..


banyak-banyak kedai murah, yang ni paling besar.. kami masuk explore la kan.. aku beli pocari besar dekat sini la.




dahsyat seafood dia.. fresh.. macam kat pasar.. siap dalam aquarium lagi..


Meiji My Love.. ada promotion plak.. aku tak ingat aku beli dekat sini ke dekat lain.. 6 kotak kot aku beli hehehehe.. total luggage aku 20kg.. nasib beg kawan-kawan aku tak membiak..

Dekat area Kallang ni kan kawasan redzone.. memang nampak banyak rumah pela dekat sini.. event ramai je yang duduk atas kerusi tepi jalan.. so lelaki, beware.. nasib aku pergi dengan Asri, kalau tidak.. memang kena kacau.. diorang kacau Asri la, bukan aku.. sama macam dekat bangkok juga.. lelaki dengan perempuan diorang kurang sikit kacau..

No comments: