Oct 2, 2019

Wonder in New Zealand: Day 4- Morning @ Lake Tekapo

Assalamualaikum..

Lama rasa tak update walaupun baru seminggu.. sebab last week kan betul-betul lain macam semangat update dia.. end of last week aku pindah rumah.. ni pun tak fully settle down lagi.. belum rupa rumah lagi.. silap aku juga banyak last minit.. ok, put that aside.. ambil mood NZ balik.. pagi hari keempat, aku dan geng roommate plan nak enjoy sunrise.. beria ni konon nak bangun pukul 5 lebih ke 6 tah.. sekali aku jaga dah cerah.. ah sudah, adakah impian sunrise aku out.. terus pergi tandas.. kak siti dah bangun rupanya.. kak siti kata luar sejuk gile.. time dia keluar suhu dalam -6.. alamak, aku dah la failed bab sejuk ni.. kak siti tak jadi nak tengok sunrise.. aku plan aku nak try dulu, kalau tak tahan masuk balik la jawabnya..

aku tak kejut rahmah time ni sebab aku budget mungkin dia tak nak pergi bila kak siti tak nak pergi.. plus aku kan tak sure lagi nak proceed ke luar ke tak.. sekali rupanya Rahmah nak join weh.. memang bersalah gile la aku rasa time tu.. hehe, sorry rahmah.. learn my lesson.. jangan buat assumption.. tanya je untuk elak kekeliruan.. gitu..


rumah kami berlima


rumah kak awin dan geng bertiga


ni area parking caravan.. yang nampak putih-putih tu




sejuk betul.. asap keluar effortless time ni.. -4 kata kak siti.. kak siti keluar masuk rumah balik.. aku cuak juga sebab tahu tahap ketahanan diri.. macam aku cakap dekat atas.. saje test, kalau tak tahan hajatnya pun nak masuk balik juga.. bunyi burung berkicauan buat kita memang terpukau habis


sempat bertegur dengan jiran hahaha.. tu air mata tau.. aku dah basuh muka dah time ni.. mandi belum hehehe


mula-mula aku ada juga rasa nak duduk dekat kerusi ni.. sekali bila tengok betul-betul, berais weh.. omgg sangat..


the stunning view.. air belum biru lagi sebab matahari tak keluar.. biru tu maksud aku biru turkois tu.. air laut mana ada warna pink kan.. eh tapi aku macam pernah baca je air laut pink.. ada kan




exited jumpa ais macam gitu je. macam effortless je boleh jadi ais..


enjoying the stunning sunrise moment


kak anne antara jiran yang menikmati.. jiran yang dekat dalam video atas tadi tu ialah eda


duduk semata demi gambar.. aku berkelubung dah tahap apa.. time ni masih masa adjustment dekat cuaca.. dah hujung-hujung tu dah boleh tahanla cuaca sejuk.. tepuk bahu sikit


aku cakap tak kak seha pernah tanya aku, dekat NZ aku pakai kamera apa.. sebab gambar jadi cantik weh.. dekat Malaysia tak nak pulak cantik gitu gambar aku.. kalau luar bangunan on, dalam bangunan selalu out.. selalu aku komplen dekat kak seha sebab hp kami sama.. petanda kena duduk NZ kah.. haha


cantik gile belah pokok pine ni.. kemerah-merahan warna dia


the ice.. terbayang cerita snow white yang ada huntsman tu



nasib mata masih nampak


aku syak ni gambar time tripod aku jatuh.. aku gina tripod yang kecik tu je



the stunning panorama



menyesal plak tak ambil gambar dari angle sini.. aku pakai tekan je time ni sebab dekat skrin tak nampak sangat


asap pembakar keluar dari rumah.. rumah aku takde pembakar.. rumah last dekat queenstown je ada


uuuuu super tinggi.. superrr like


untuk nak dekat dengan tasik, aku kena merentas lautan berbatu ni.. eh salah, tasikan berbatu.. kita kan dekat tasik.. hehehehe ada juga rasa nak give up sebab jauh weh.. tapi ku gigihkan diri.. nampak tak benda coklat tu.. cornicle ke ek kita panggil.. selalu ada kalau dalam game cari barang..


bunyi itik pulak kedengaran.. banyak betul fauna di pagi hari keluar cari rezeki kan.. susah weh nak jalan dekat sini.. ada je jalan tak berbatu belah hujung.. nak ke sana pulak aku malas



aku selalu rasa tasik sini macam pantai



Me again enjoying the view


Cubaan nak pergi dekat itik gagal.. tapi ada jugala itik yang gerak slow.. kak anne dan eda kata itik tak lari pun dari diorang.. sampai hati itik


itik ni siap ada yang terbang weh


bird ni je la yang jinak sikit





cuaca dah makin cerah







lots of photos as memory keeper.. serius rasa kasut merah tu membantu.. beli time nak pergi india.. berbaloi la palaburan walaupun time nak beli tu serba salah takut pakai sekali je.. 30 ke 40 lebih aku beli..


strolling around


kalau dapat lepak makan dekat sini bestkan.. kalau kulit tebal la.. ni baru early spring.. macam manala kan time winter.. teringin plak rasa nak tengok tasik gini time winter.. eh




ais everywhere


aku syak yang terbang tu itik korang.. kenapa itik rumah mak ayah tak pernah terbang tinggi.. ke aku yang tak pernah nampak.. ke tu bukan itik sebenarnya.. hehe banyak pulak persoalan di hati..




warna oren pun dah hilang.. time balik aku lalu jalan tak berbatu.. senang banyakla..



teringat pokok gini dekat kashmir.. dekat pahalgam tak salah aku..


jumpa lori hensem ni tapi dari luar pagar je la mampu tengok



one with our houses..




comel kan mainan traktor tu.. adik mesti suka.. eh adik kata dia tak suka sejuk.. mungkin dia tak enjoy sangatla main kalau datang..


aku masuk rumah dalam pukul 8 lebih aku syak.. sejam juga aku duduk luar.. aku masuk tu semua tengah bersiap.. time ni la kena marah dengan Rahmah.. hehe takdela marah betul-betul pun.. lepas ni aku share few (really?) photos dekat luar yang nampak langit biru.. till then

1 comment:

kak yus said...

Alangkah bagusnya kalau akak serajin yana... upload banyak lagi ye.. tak smepat nak ke sana sembang2 pada NZ