Sep 26, 2019

Wonder in New Zealand: Day 3- Check in @ Lake Tekapo & Holiday Park

Assalamualaikum..

Seterusnya kami meneruskan perjalanan ke motel di Lake Tekapo.. sejam juga dari Mount Cook.. memang gelap habis.. malam memang sunyi betul dekat south NZ lagi-lagi kalau bukan tengah bandar.. at least Christchurch still kita boleh keluar malam.. yang area sini bolehla keluar, tapi tak nampak apa.. kalau minat stargazing ok la kot.. bintang memang penuh malam tu.. 


almost there.. walaupun gambar gego, ni je yang aku ada untuk bukti perjalanan malam kami.. hp aku baru caj time ni


depan entrance motel.. terus teringat budak laki office aku yang kaki pancing.. kaki pancing, bukan kaki kencing orang hehehe.. pintu belah kanan tu ialah toilet.. shower dekat dalam rumah, toilet di luar.. part tu la yang seram sikit kalau nak g toilet malam.. tapi toilet dia luas betul.. siap ada 2 kerusi dekat dalam.. kitorang duk bahan cakap kerusi tu untuk tunggu giliran tunggu nak guna toilet.. tak pun guna untuk borak-borak sambil qada' hajat hehehe


kawasan dapur.. macam biasa kelengkapan tip top


ruang tamu.. ada tv.. nampak ikan siakap dekat belah kanan tu.. silap tak minta kak nani tambah dalam sardin kami hehehe.. oh semalam malam aku gile tengok mukbang.. hee chul la duk sebut.. tzuyang nama dia.. kecik je, orang korea perempuan.. tapi sekali dia tunjuk mukbang dia, mak aihh.. dahsyat betul.. dia makan megi sampai 20 paket.. aku makan 2 paket pun diorang dah kagum dah time dekat NZ hehe


kitorang sampai-sampai, kak nani dah ready nak masak.. kak nani gerak awal sikit balik dari kitorang.. tapi takdela awal sangat.. terus dia masak weh bila kitorang sampai.. rajin betull.. untung kami tumpang kasih mak najwa..



bilik kami bertiga.. aku tido atas macam biasa.. 


nampak tak benda merah atas tilam.. aku rasa aku ada ambil gambar close up, tapi cari balik takde pulak.. tu portable warmer ek diorang panggil.. kita isi air panas dalam tu, boleh jadi pemanas.. aku first time jumpa, kagum dah.. rahmah kata dekat malaysia pun ada.. woww.. bilik dekat sini memang sejuk gile weh.. paling sejuk time dekat NZ.. heater pun tak rasa sangat.. aku syak sebab tepi tasik kot.. macam time dekat Dal Lake Kashmir.. itu lagi over aku rasa.. berlapis-lapis pakai baju time tidur


ada buku.. diorang bahan aku lagi suh baca.. hahaha


shower room.. mai suh aku buat singki cantik gini.. tapi yang mai berkenan tu bukan style gini la.. best kan.. feeling hotel


yang ni secure sikit shower dia.. yang dekat christchurch tu jadi melimpah air ke luar.. eh tapi bila bermalam kali kedua dekat christchurch, bilik kami dia bagi yang simen toiletnya.. dia tau asia agaknye hehe


ada meja makan juga.. rumah ni ada 2 bilik.. bilik 1 lagi tu katil queen untuk kak nani dengan najwa.. eh ke katil king ek.. aku selalu fail beza king dan queen


sardin kak nani masak.. maveles gile weh.. kak siti time kami jalan hujung-hujung tu bila makin penat dah terbayang makan nasi panas dengan sardin, telur dadar dengan timun.. perggghhh.. sekali termakbul impian dia.. cuma telur dadar takdok sebab jauh nak bawa telur mentah travel.. ganti dengan scrambled egg.. onz sangat dah bagi aku


nasi panas.. perghhh lagi


lauk kami.. alhamdulillah mewah rasa makan.. terima kasih kak nani jadi ketua chef kami dekat sini


dah macam nasi lemak kan


nampak beno mata dah out penat


gambar dari kak awin.. ni pun kamera cantik.. beza beno kan dengan gambar kamera aku dekat atas kan.. malam tu walaupun penat, kami borak lama juga.. dekat pukul 1 tidur.. janji nak bangun 5.30 nak tengok sunrise.. nan hado.. pukul 7 baru aku jaga.. hehehe

entry pendek untuk penghujung hari ketiga.. percaya tak aku cakap tiada kos untuk hari ketiga.. takde shopping apa-apa pun.. ni aku cuak ni hahaha.. kalau kebanyakan tempat, dekat tourist attraction banyak orang jual souvenir kan.. sini enggak ada.. in one sense bagus jugala.. tourist pun tenang.. tapi tourist nama yana tak tenang la hahaha.. till then

1 comment:

kak yus said...

yana tak menyumbangkan satu menu disana??