Sep 23, 2019

Wonder in New Zealand: Day 2- Christchurch Top 10 Holiday Park and PAKnSAVE

Assalamualaikum..

Pagi tadi kak neen baru share link gambar dari kamera godang dan gopro.. terus rasa teruja gile nak siapkan cepat entry perjalanan.. aku pernah cuba weh nak update entry direct terus kepada jalan-jalan, contoh tehran aritu tapi entahla.. feeling dia lain weh.. macam tak syok pulak bila skip cerita.. macam biasa aku cakap, aku up entry ni ialah lebih pada kenangan aku.. kadang tu baca entry lama sengih-sengih aku sorang-sorang bayangkan moment.. macam dah pernah cakap kan, hadap je la aku ulang banyak kali hehe



ok, dalam 15 minit kami dah sampai motel kami.. dekat je dengan airport.. sampai-sampai nampak orang park caravan.. exited lagi..



sempat buat video untuk orang rumah tapi aku rasa macam aku tak send je hehehe.. hari kedua dan pertama tak banyak sangat video aku ambil.. tunggu nanti bila journey dah mula



motel belakang tu aku rasa macam cerita csi, svu, criminal minds selalu tunjuk. biasa bila diorang ada case-case yang pelik-pelik tu la.. cantik je rupanya motel gini.. dalam tv selalu nampak scary..bahaya betul pengaruh media



aku tak ikut kak neen pergi check in.. teruja dengan suasana luar 


lama juga aku rasa kak neen check in.. kak neen ada tukarkan bilik kak anne dan kawan-kawan supaya dapat bawah.. jenuh weh nak ngangkut tingkat 1



yang belah kiri aku tu ialah hot pool.. syok betul tengok.. siap ada slide lagi tak salah aku



yang ni tak sure aku jenis apa.. nampak macam jenis rumah kan.. cantik design dia




sesi guna tripod.. dah hujung-hujung bercuti dah tak bawa keluar dah tripod.. dah tak segan nak minta orang tolong ambilkan gambar hehe



rumah kami untuk malam pertama di Christchurch.. time last day nanti pun kami duduk rumah gini juga.. cuma nombor rumahnya lain la



itik berkeliaran.. sebab ni itik oversea kita exited lebih sikit hehe.. teringat rumah mak ayah a.k.a nenek aku dulu.. bersepah itik.. rindu pulak.. rumah tu pun dah roboh kata ayah.. dah takde sape nak duduk situ..


ruang tamu kami


ada dapur.. fasiliti alhamdulillah lengkap.. time ni elok lagi rumah kami.. tunggu malam sikit.. habis sepah kitorang buat.. aku la terutamanya.. hehehe.. malam pertama ni aku kemas beria.. sampai roomate aku semua cuak and sudahnya diorang pun join kemas.. hahaha.. aku duk kemas part makanan.. beg besar tu berapa kali buka tutup tah.. time ni la diorang jumpa aku bawa buku.. terus kena bahan sampai hari last.. haha, kenangan betul


aku dengan rahmah duduk sini


kak siti duduk sini.. bilik kami untuk 4 orang sebenarnya.. sebab kawan kak siti tak jadi datang, tu yang kami jadi bertiga je


shower room


toilet.. bagus da tang terpisah tu.. tapi sinki dia sikit punya jauh dengan toilet.. kejap aku share gambar fb kak neen


shower, sinki dan toilet sederat.. yang lagi mencabar ialah air panas dan air sejuk boleh pulak lain-lain kepala.. jenuh weh nak campur air.. kalau ambil air panas je, dah rasa macam cuci muka dengan air menggelegak.. yaAllah, macam manala neraka kan.. ini pun aku dah tak tahan.. moga dijauhkan kita semua



tv pun ada.. aku layan chanel maui.. sedap juga lagu-lagu depa nyanyi


sesi buka beg.. kak siti dah macam lapah daging dah kitorang cakap hehe kami lepak agak lama juga petang ni.. sempatla mandi dan kemas-kemas apa yang patut.. pelan petang ni adalah nak ke paknsave.. topup makanan terutamanya barang basah.. plannya nak gerak pukul 6 tapi kami keluar awal juga sebab semua dah ready



tipis gile baju aku pakai time ni.. konfiden lebih.. lepas tu menggelupur malam.. kulit tengah tak biasa cuaca sejuk kan



gigih juga ambil gambar dengan caravan hehehe


profile pic untuk group kami.. kami buat group kecik sebab banyak share gambar kitorang bertiga..


sampai sudah.. pun dekat dengan rumah.. dalam 5 minit je tak salah aku.. gambar ni ada orang NZ tolong ambilkan.. dia sengih-sengih je kak neen kata tengok kitorang ambil gambar.. terus dia offer nak tolong.. pelik agaknya dia.. kak neen kata macam kita tengok orang ambil gambar dengan tesco la hehehehe..


banyak kekacang dia jual.. murah kata diorang..


aku gile tengok buah.. umi aku sukala ni buah pear..


kiwi pun banyak.. of course la kan


nak juga gambar bukti.. aku exited beli limau konon-konon nak makan dekat mount cook nanti.. aku amik yang murah sikit, sekali limau aku amik made in australia daa.. hahaha.. kak nani yang perasan.. kak nani berjaya la jumpa limau NZ.. manis juga.. bangga kak nani time kitorang makan.. limau akak ni limau NZ.. haha.. kelakar pulak ingat moment tu.. haihh.. rindu NZ lagi..



packaging potato pun cantik


rambang mata tengok seksyen gluten free


aku beli yang ni.. yaAllah.. jenuh nak perabih weh.. dah la tak lemau-lemau keropok ni.. lagila rasa sayang kalau nak buang.. 


murah plak tu kan


comel gile coklat ni.. kak neen nampak aku beli yang ni.. dia tanya sedap ke.. aku cakap tak tau, aku beli sebab comel je haha.. yang flavor ni jadi kegilaan orang rumah aku.. dia macam letup-letup dalam mulut.. cadburry ada juga patern gini.. menyesal la beli coklat sikit


yang kecik gini takde flavor almond gold.. dekat kedai countdown pun takde.. aku selalu confuse, countdown ke markdown.. ada 1 hari tu aku dah penat, aku p sebut georgetown sebab takleh nak fikir dah nama kedai ni hehe



yang patern besar gini banyak flavor.. silap la tak minta tolong diorang ambil gambar aku background coklat.. menyesal tak sudah den





banyak kan flavor menarik.. dekat paknsave murah banyak dari countdown queenstown.. countdown dalam 5.30 NZD.. aku beli yang ni.. ada 3 flavor je yang tak halal.. 


Whittaker's have been granted Halal accreditation by FIANZ for all of our Chocolate products (excluding Jelly Tip Block, Toffee Milk Block and Chunks, and Rum and Raisin Block). Our Destinations 100g Block range is in the process of being certified and is halal suitable.


smart kan.. 


almod gold size kecik ada yang ni je.. mungkin yang kecik betul tu asik sold out je



taraaa... jumpa benda fevret aku hunting kalau travel.. sedap yang ni.. 0.90 to 1 dolar.. rasa susu dia kaw.. anak buah aku tak pernah suka susu pisang aku bawa balik.. tapi yang ni diorang suka.. pencinta susu pisang korea wajib try yang ni.. time imegresen malaysia check, dia minta buka beg aku sebab aku susun susu ni sederet dalam beg, then letak dalam plastik.. diorang ingat apa la yang mencurigakan sangat hehehe.. tapi lepas je la


made in NZ tu yang penting


aku beli yang ni.. sedap gile weh.. aku bukan minum susu sangat tapi yang ni memang tak nyesal beli.. kak nani pun suka.. susu ni letak la luar 4 5 hari.. pun elok je lagi.. subhanallah betul cuaca.. patutla susu diorang sedap-sedap juga kan..


aku borong air ni.. ikut fatinzakki.. ni je air murah yang aku jumpa


teringat ila tengok popcorn.. ada yang gluten free tapi susah nak bawa balik malaysia.. ada yang dah pecah sebelum sampai malaysia aku rasa


uuu canggih


depa dah siap awal dah


susu pisang pujaan hati dinda..


settle sini, kami singgah bandar kejap.. sebabkan perjalanan dalam kereta tu tak sure selamat ke tak, aku diamanahkan pegang telur ni.. ni masa depan sarapan kami esok hari.. hehehehe


dahsyat nama ke kedai.. go to hell betul


kami singgah kedai kebab.. najwa dan kak nani nak beli




senarai menu.. aku tak beli sebab aim nak makan nasi mychef dekat hotel


just nice la size kedai ni.. tak banyak kedai buka area bandar bila lepas pukul 8 malam..


ada sewa skuter juga



next hunting food ialah diorang nak starbucks.. aku is follow je.. aku sempat lelap lagi dalam kereta.. hehehe.. 2 3 tempat diorang waze tapi starbucknya dalam bangunan.. yang last sekali baru jumpa..



gaya kena ada walaupun tangan kosong haha time ni aku belum terjebak lagi


kami sampai rumah dalam 9 lebih rasanya.. dinner kami for tonite.. banyak weh portionnya.. tapi surprisingly aku habis.. diorang berdua borak, aku makan dengan senyap.. sedar-sedar nasi aku habis dah hehe


total aku habis for second day.. wohooo, tak sabar nak update entry journey.. readyla korang dengan gambar yang menggunung..

No comments: