Mar 8, 2019

Lively Lake Toba: Day 3~ Check Out Day and boat transfer to Jetty Tiga Raja

Assalamualaikum..

Malam time kami pulang motor, kami tanya orang hotel bot sampai pukul berapa.. dia kata dalam 7.30 pagi gitu, nanti ready kat jetty depan hotel dan lambai-lambai.. jadi kami decide pukul 7 tu dah ready nak check out dan ambil gambar.. cemerlang betul kitorang dekat sana.. bangun awal sokmo.. hari last je terlajak sikit

our lovely hotel.. tak puas menikmati pemandangan lagi.. asik balik malam je kan.. patutla ada orang suka travel and lepak hotel je.. the view is so counted kan

👉 Apasal angkat tangan .. nmpk tinggi ke

👉 Kan cantik pose gambo ni..

gigih kitorang buat cover album..

Bot memang sampai area 7.30.. mula-mula kitorang ingat tu bot police sebab dengar siren.. sekali tengok ada orang melambai dan ambil-ambil gambar.. bukanla tu kan.. ada video tapi lambat pulak nak boleh download.. macam biasa kalau rajin aku update

ok, ni video yang aku cakap tu..

babai hotel

kak shima, couple yang kami jumpa time naik bot sebelum ni rakam video ni..

kitorang antara yang terawal naik..kisahnya, aku offer kak shima kalau nak join ride untuk ke airport dengan Supir time first day dekat sini.. tapi aku inform dia kami gerak dari parapat last day.. tapi kak shima stay 3 malam dekat pulau.. dia kata dia boleh tukar hotel.. rupanya dia pun naik bot juga hari ketiga ni.. tapi bagus juga dia tukar sebab kalau hari nak balik baru nak naik bot ke parapat, memang takes time.. jadi kalau pergi pulau, and naik air asia, make sure last day tu korang dah keluar pulau.. sebab flight air asia 11.25 pagi.. ambil masa 2 jam nak ke airport.. takut rushing kalau masih di pulau.. ada yang aku baca diorang stay balige.. balige lagi dekat dengan airport

ina tercrop pula.. tapi sebab aku comel, kenala letak juga gambar ni.. blog aku kan.. hehe

ambil gambar pusing belakang pun aku still pose senyum juga sebenarnya haha

geng laki dah naik atas.. eh sama pula kayak diorang senyum.. faham kan kayak tu apa.. gaya
👉 Entah apa bende yg ditengok entah.. pelik jugak.. senyum sinis..

kami sampai jeti dalam pukul 8 lebih sikit.. time dekat atas bot ni ada orang akan offer ride.. kak shima dan husband plan nak sewa motor.. kitorang offer kalau dia nak join trip sekali trip hari ketiga ni.. dia on.. tapi memang wise decision la sebab jalan nak sipiso-piso tu laggiiiii scary.. hikmah kan.. till then

👉 Dasat entri ni.. pendek ni.. sebab entri atas bot je..

Tapi memang kalau nak catch up flight hari yang sama dengan naik bot  belah pagi ni.. memang tak sempat.. sebab bot ni berlegar-legar sekitar pulau samosir tu .. untuk amik orang lain jugak di resort-resort yang lain....