May 15, 2019

Memorable Krabi: Day 2- Snorkelling di Phi Phi Island (4 islands): Transfer to Beach

Assalamualaikum,

Mencabar juga nak cari masa menulis time bulan puasa.. dah balik awal kan.. aku cuba update sikit-sikit.. aku baru siap photobook Krabi.. beli yang hardcover punya this time.. berbaloi la aku rasa.. cuma gambar tak sharp sangat sebab banyak aku ambil dari dalam sarung kalis air.. tapi ok la.. sengih-sengih macam biasa bila tengok gambar sendiri..

Malam pertama aku dekat sana aku susah gile nak tidur.. eh malam kedua pun sama walaupun penat berendam laut.. tak tau aku kenapa.. nak kata cuak tidur sorang, aku dah biasa juga tidur sorang.. being me, tidur mana-mana pun senang.. entahla, mungkin cuak travel sorang tak habis lagi..


Subuh sana awal sejam.. view dari bilik aku.. awesome la.. cuma balkoni tu kalau kaca or palang lagi smart aku rasa.. bila konkrit ni, nak tengok view kena berdiri.. masalah ketinggian


setiap pagi memang wajib aku makan ubat ni.. alhamdulillah mabuk tu takde.. makanla weh kalau korang cuak mabuk.. sebab ramai gile orang mabuk dalam bot yang aku naik.. mabuk laut, bukan mabuk piang.. sebab bot banyak berhenti tengah-tengah laut.. precaution kan


pagi isnin ni chill chill je.. kereta tak heavy lagi..


pagi ni trip aku dengan speedboat pukul 8 pagi.. 7.40 gitu kot aku turun bawah.. oh ye, hotel ni ada simple breakfast.. roti bakar, pancake dan air panas.. okla.. kenapa tah aku tak minum sini pagi ni.. aku lambat juga turun kot..


ready tu terjun laut


malam semalam tak sempat nak usha air fevret.. pagi ni bila terjah 7E wajibla kan beli.. aku beli few other things juga


time aku balik dari 7E tu, aku nampak iklan ni.. pasal pa murah sangat ni.. terus kecewa.. tapi aku rasa ni mungkin boat transfer ke pulau je.. tak termasuk visit island dan makan.. sedapkan hati


bank ni sebelah hotel.. bersepah bank dekat sana.. tapi rate cucuk duit ni mahal la.. 2 bank aku saje try, memang fee 200 baht.. bila aku tengok statement malaysia, rate tukar ialah 100 baht = RM17 termasuk fee.. banyak kan beza.. sebab area Aonang takde cimb.. dekat bandar krabi ada.. aku bajet ada cimb, murahla sikit rate macam dekat hatyai.. so better lebihkan bawa cash.. kalau tak guna boleh tukar later..



aku orang pertama yang di pick up.. depa memang punctual.. 


things or foods yang aku beli.. first time try.. dekat hatyai tak sempat cuba.. balik hatyai baru baca orang kata burger ni sedap.. pada aku okla.. buat penghilang lapar..



coklat ni senang gile cair weh..


aku standby air ni takut mabuk.. alhamdulillah aku ok.. atas bot tu ada orang nak start rasa mabuk, aku bagi dia.. mentos pun aku beli juga.. memang membantu hilang loya


japanese tourist ialah geng kedua yang diambil.. penuh jugala van pick up ni.. aku tak tau weh dipanggil apa kenderaan ni


seat driver



geng hotel mahal ni.. ok, times up.. aku sambung nanti ye

List of entry:

No comments: