Nov 25, 2019

Memorable Krabi: Day 3- Blackout and things that i bought

Assalamualaikum..

Deraf short entry je.. aku sekarang buat entry scheduled.. kagum tengok blog ni.. dia scheduled entry dia setiap 8 pagi.. seronok plak bila tengok entry schedule bersusun.. tapi aku punya susun takat 1 2 la.. 

malam lepas aku pergi 7 island, aku rehat-rehat bilik je dulu.. tiba-tiba black out uolls.. terkejut juga aku.. neves ni sorang dalam bilik.. terus jenguk luar kot hotel aku je ke yang takde letrik..



gelap gelimat juga dekat luar.. tak boleh jadi ni.. nak stay bilik macam lagi seram.. 


aku decide turun bawah.. turun ikut tangga.. aku dah la tak biasa guna tangga.. menggagau juga.. mungkin sebab campur seram gelap juga.. hehehe.. sampai je dekat bawah, receptionist tu cakap kadang-kadang diorang blackout time malam.. biasa dalam sejam gitu la


aku decide nak p cari makan.. dah alang-alang turun bawah kan.. ada juga orang meniaga dekat area masjid.. macam biasa aku gigih juga rekod walaupun sambil pegang payung sebab hujan..



food aku beli.. kureng sikit pulak pulut mangga tu.. teh ais tu sedap je walau pun buat dalam gelap.. beli dekat kedai fevret macam biasa...


Aku naik awal juga sebelum lampu ada.. alhamdulillah tak lama lepas tu lampu ada balik.. lega aku.. ni malam last aku di krabi.. alhamdulillah tepuk bahu sendiri.. u did it Na.. ok, disebabkan entry ni pendek beno, aku share terusla gambar apa yang aku beli.. sampai berkali-kali cucuk.. kes bawa duit sikit je sebab bajet thailand kan dah pernah pergi.. ko silap Na.. haha.. aku ni walaupun negara tu dah pernah pergi, tetap ada je benda nak beli.. ni yang risau ni..


maggi ni kalau yang biasa masuk malaysia yang warna merah kan.. so aku amik flavor lain.. untuk geng office.. aku kurang sikit nak bagi fridge magnet/ keychain.. suka bagi makanan.. well, well... faham-faham je la ek.. aku suka makan kan.. harga 1 pack ialah 6 baht = RM0.80


seaweed ni lebih kurang harga malaysia je.. ingat lagi murah.. 39 baht = RM5.. speedmart jual RM4.99.. 


seluar loose.. 3 helai 460 baht = RM60.. yang ni mahal sikit sebab kain dia sejuk.. ada yang boleh dapat 100 baht


aku tak ingat berapa harga beg ni sebab aku beli sekali dengan beg tembikai pisang aku tu.. 2 beg ialah 300 baht = RM39.. aku rasa 150 baht kot 1.. murahla kedai beg ni aku rasa.. beg dia cantik-cantik.. beg dekat thailand aku rasa biasa mahal.. tu yang teruja lebih dekat kedai beg ni.. tapi gambar takde plak..




tshirt ni aku beli 2 kedai.. yang basikal atas ni ada sulam, ayah punya.. mahal sikit.. kedai first mahal sikit, total untuk 7 tshirt dewasa dan 3 tshirt budak ialah 960 baht = RM125.. korang boleh dapat murah lagi.. aku rasa la.. aku failed bab tawar banyak.. kalau aku dapat tawar sikit pun aku dah happy.. aku marah bila tak dapat tawar langsung.. hehe, sebab kadang-kadang kita boleh agak bila diorang overcharge kan..


sekawanan susu pisang.. bariss, sedia.. rindu no susu pisang ni.. susu pisang ni yang kecik ialah 12.5 baht = RM1.60.. aku rasa dia lebih kurang isipadu susu kotak.. murah gile la pada aku sebab kalau susu kotak korea yang jual dekat malaysia kan 1 dah RM6-7.. tujuan aku amik luggage pun memang nak beli susu ni.. adik-adik aku pun suka juga hehe.. mama iman dadek kata budak-budak ni sekarang pun dah suka susu pisang.. time aku g thailand ni diorang tak suka lagi.. yang aku beli dekat  NZ diorang suka.. amboi kakak adik tu haha.. rasa sama je.. NZ lebih rasa susu aku rasa.. tapi tak beza sangat pun.. ok, esok last day.. till then


total kos hari ketiga.. RM71.. aku syak icon nangis tu sebab impian kecundang nak daki tiger cave hehehe

List of entry:

No comments: