Jun 25, 2019

Memorable Krabi: Day 2- Exploring Ao Nang Town

Assalamualaikum..

Bila tengok post dekat BBM, terus rasa teruja nak update entry balik.. teruja sikit je la.. elok pulak time lunch tadi bos aku tanya takde pergi oversea ke tahun ni.. ah sudah, bos aku dah dapat hidu apa-apa ke ni.. lain macam instinct bos.. dah macam instinct mak-mak kan hehehe

Petang selepas snorkeling, aku terus siap-siap solat dan keluar.. takde baring bagai.. padahal badan tengah penat.. tapi sebab fikir masa berjalan tu sikit je yang aku ada, gigih jugala.. aku dah bawa extra beg untuk beli souvenir, sebab next day aku punya aktiviti sampai pukul 10 malam.. tak dan dah nak cari barang.. 



antara aim aku ialah nak beli sabun lux kecik ni banyak-banyak.. time dekat hatyai, sabun ni 20 baht je.. dalam RM2.60.. dekat sini jadi dekat RM4.. aku consider mahal la sebab saiz dia kecik.. so impian aku yang tercapai dekat Krabi ialah hanya untuk beli banana milk.. impian stokin pun hancur.. takde stokin pun yang aku jumpa


seksyen halal maggi.. ada sesetengah 7E dia asingkan gini.. senang nak pilih kan


aku beli ni untuk geng office.. eh tapi yang plastik punya.. 6 ke 7 baht gitu.. murah kan.. yang cup ni mahal sikit.. maggi ni dulu pernah viral kejap kan.. sedap magginya.. jenis rendam berejam-rejam pun tak kembang.. kata sepupu aku.. aku buat terus ngap habis.. so tak sure part kembang tu




seksyen makanan sejuk beku pun depa asingkan.. 


boleh tahan sedap.. aku makan the next day.. biasa dekat 7E dia akan tanya nak panaskan ke tak.. best kan




walkaway lane.. okla, orang just nice tak ramai.. aku dah start borong susu pisang time ni.. jenuh juga mengangkut.. banyak gile 7E aku singgah hehehe.. aku rasa area sini ada la dalam 4 5 7E.. family mart ada 2..


7E yang aku singgah later time balik



yang next 7E ni dia campur je halal ke tak.. so sila belek betul-betul



comel kan socks/ kasut pantai budak.. menyesal pulak tak beli.. aku beli online yang dewasa dalam 20 lebih.. eh, macam dah cerita kan.. lupa dah


kedai aiskrim coconut mahal.. so tak beli


cantik je depa susun skuter.. aku dah start belajar bawa skuter ayah aku.. gayat jugala.. tapi aku dah berani bawa iman dadek.. kira okla tu kan.. 


aku jalan agak jauh jugala sebab hotel aku duduk tu jauh dari pantai..


cicak di mana-mana.. teringat toba



geng hotel mahal


nampak watson terus exited nak masuk.. nak compare dengan Malaysia punya


RM47++ gitu.. malaysia lagi murah.. RM30 kot.. ke 20 lebih.. aku beli face mask dekat sini untuk adik-adik aku.. dengan spray muka untuk sunburn.. aku baru tahu lepas kita sunburn, kita boleh letak aloe vera untuk kurangkan.. aku ingat pakai sunblock dah cukup dah.. rupanya ada juga rawatan lepas sunburn..


and i walk until night.. lenguh juga kaki aku tapi fun la sebab takde rushing apa..



familymart yang mengecewakan.. kenapa aku rasa aku macam dah pernah cerita ek.. ke aku dah update entry sebelum ni pasal familymart.. lupa teruk betul ni





aku punya semangat masuk nak tengok familymart.. sekali banyak rak kosong.. kecewa juga aku.. sebab terbayang macam familymart jepun.. kan meriah kalau kat sana



next stop, beli air.. antara air teh yang murah.. 20 baht = RM2.60.. tapi tetap tak boleh lawan tempat yang aku suka tu



semua atm ada caj 220baht = RM27.. aku pulak tak aktifkan kad cimb aku.. rugi jugala sebab dekat pekan krabi ada cimb.. mungkin caj feenya tak tinggi.. dekat ao nang aku takde jumpa lagi cimb punya atm.. rate exchange dia pun agak tinggi kalau cucuk.. aku rasa 100 baht = RM17 kot.. so rugi sikitla kalau cucuk dekat sini.. aku dua kali juga cucuk.. failed buat kiraan.. access fee tu per transaction.. so kalau cucuk 500 baht pun caj dia sama je..


masjid ao nang.. aku tak beli souvenir sangat time jalan dekat ao nang.. sebab dah baca review orang kata depan masjid murah.. malam semalam aku usha sikit-sikit.. nampak macam best.. malam kedua ni baru sempat explore..


dalam kawasan masjid.. cer tengok ejaan tabung dia




antara baju budak


kedai akak ni antara yang termurah.. banyak pilihan juga..



bank kedua aku cucuk pada malam yang sama.. hehehe, lupa diri membeli.. aku siap tak makan malam langsung dekat kedai.. nak save punya pasal.. sampai umi aku PM tanya, Na tak cukup duit ke.. meh umi transfer.. hahaha.. sebab diorang malam tu celebrate besday aku.. aku pulak buat ayat 'nak makan tomyam tapi tak cukup duit'.. mana umi den tak risau haha.. aku kenyang je makan malam tu..

Ok, the next day is the new adventure yang aku explore.. Day 2 aku spend RM415.. scary pulak rasa.. till then







List of entry:

1 comment:

liza said...

hahahhahaa.......kawen tak jemput ek...
sampai dah ada anak dua tu...