Aug 30, 2019

Dreaming Trip to Korea: Day 3~ Namsan Tower

Assalamualaikum..

Punyala lama entry korea tergantung.. draft entry ni dah lama ada.. aku dah pilih gambar siap-siap tapi nak mengarang tu punyala bertangguh.. ni kali ketiga aku edit draft entry.. hopefully berjaya la siap..

ok, lepas settle makan malam, kami plan nak ke Namsan Tower.. A must place visit juga dekat Seoul.. kalau dalam runningman biasa dia letak N Tower.. aku tak sure kalau guna train macam mana.. kami ke sana dengan cab.. amik 2 cab sebab dah tambah jiyong..

🌀 Entri dasat.. dah bertahun pegi pun still ingat lagi ni.
 Aik bukan naik bas ke pergi sini.. bas yang siap tawaf dua kali utk sampai.. entah salah jalan ke apa ntah..


Sarah pun ada kedai dekat sini
🌀 Apa kaitan tempat ni dgn N Tower tadi... macam takde..
Eh.. ini citer Runningman ke apa.. lompat2 tempat buat misi..

rajin diorang malam-malam keluar 

🌀 Rajin diorang buat dakwah ni.. cuma sipi jela..


dekat itaewon ni ada lagi kedai line.. time dekat meyongdong dulu ada, tapi tak rasa nak bergambar.. sebab kedai tak ramai orang, Sarah rajin plak nak amik gambar, and here we are


adik ni dah tak sabar nak amik gambar.. kitorang tak pusing pun cafe ni sebab tau pricey dan tak minat sangat characternye..

🌀 muka patung cimpanzi tu pun .. senyum pun tidak..
nampak sangat rimas..



🌀 Mampu tgk signboard jela.. 
Nak kena banyak lagi halal food kat sini.. Muslim kan ramai dah satu dunia..


best juga kan kalau dapat naik bas ni.. dekat kl pun ada kan bas gini


rindu pulak dengar diorang borak hangul.. korea jom 2021.. nak aim musim bunga..
🌀 OO.. mmg naik teksi rupanya..

teksi drop kami dekat sini rasanya.. time nak ke sini, nampak kereta jammed sebab nak pergi firework tu..


untuk nak naik ke atas tower ni ada bas.. kitorang tengah gigih nak cari bas.. kitorang tu sebenarnya sarah dengan jiyong je.. aku gigih nak amik gambar je hehehe.. jiyong siap call oppa dia.. namjaa chingu la tu.. boleh je jalan sebenarnya tapi jauh gile.. sayang pulak samgyetang dalam perut tu.. aku hampir-hampir nak tulis samgyeopsal.. hahaha

🌀 oo.. skg baru la nak naik bas.. jiyong.. igtkan Ji Hyo


sempat nampak festival bunga api dari han river or hangang.. jadila pengubat kan.. time kitorang nak ke Namsan ni memang nampak jalan jem gile nak ke han river..

🌀 Tapi festival bunga api ni sempena satu perayaann kan..
Perayaan apa tak tau.. tu yg jalan2 pun  jem..


meriah kanak-kanak turun dari Namsan Tower tu.. seronok pulak aku tengok diorang


aku tak faham arrow ni.. boleh ke tak boleh jalan sebenarnya
🌀 tu mark X tempat misi RM tu..
Tapi tempat ni agak sunyi.. gelap.. 
ntah betul ke tidak sbnrnya ni lalauan utama nak naik N Tower ni..

walaupun tak nampak patung apa belakang tu
🌀 Dengan Sigale2 tak nak bergambo plak..


🌀 Apsal ada scene ni.. tgh tunggu bas kot time ni..
Tak sampai2 basnya.. sampai org Korea sendiri pun confius.. betul ke tidak tempat tunggu bas ni..

diorang masih gigih.. kami masih gigih bergambar hehe


🌀 muka keletihan terpaksa nak bergambar jugak

port gambar asri juga smart
🌀 kalau kat kampung halaman mmg macam tu..yg penting ada Bendera tu..
Kalau tgk kereta belakang tu je .. nanti org kata kat Malaysia pulak..


aku nak juga amik gambar dekat sini.. tapi elok pulak bas sampai.. tak dan


aku pun tak sure la kitorang salah naik bas ke apa.. tapi dia memang pusing jauh punya pusing.. tapi okla.. syok juga boleh jalan-jalan.. tambang bas tak salah aku 1,100 kw 1,300w tah.. caj per naik.. tak kisah turun mana.. Lotte Mart ni dekat ke ek dengan Lotte World.. one fine day insyaAllah nak pergi sana
🌀 Ingatkan gambar poster citer wayang terbaru korea.. 
Mmg effect power lani.. bole menang gambar terbaik korea ni..
Ni baru la sampai part .. naik bas tawaf berkali2..




terus pakai stokin baru beli.. sadness.. sape tau cite ni.. 
🌀 Sadness in the Bus - Namsan tragedy

Time aku dalam bas ni ada pakcik mabuk weh.. oooo macam ni rupanya orang mabuk.. nasib pakcik tu takat membebel sendirian je.. tapi bagusla driver bas ni.. dia minta orang tu turun elok je.. tak kasar langsung
🌀 Ni gaya pemabuk sopan.. Kita tak kan perasan sama ada dia ni mabuk atau orang tua yg banyak cakap atau orang sakit mental..
Driver prihatin.. 👍👍

alhamdulillah akhirnya sampai.. dari tempat turun bas
🌀 setelah jauh berjalan



jendul pun jendul la


🌀 Yus nak selfie .. nak tayang kat anak dia la tu..



🌀 terlalu colourful

tengok gambar malam je rasa nak beli hp baru hehehehe.. hp aku malam failed sikit..


elok plak aku nampak berketul-ketul panda ni.. geram gile weh.. kalau orang tanya apa yang best dekat Namsan.. aku jawab ada patung panda hehehe
🌀 Dulu asalnya panda ada 4 je.. tetiba dah bertambah 1 lagi


7 panda termasuk aku.. eh


rindu plak dekat spek aku.. spek aku dah calar teruk.. tak pakai spek lagi jelas aku nampak.. nak buat spek baru belum ada bajet lagi


antara yang menarik dekat sini.. real gile weh.. padahal skrin tv je.. tapi dia susun elok je cantik nampak
🌀 ni memang terbaik.. tapi rasanya ni bukan permanent kot..
LED Exhibition Panel terbaik.. berbentuk gua kot..

smart kan smart kan


🌀 Memang kagum giler ... tgk effect graphic dia.. 
rasa tak nak keluar dah..
Walaupun skrin ni besar.. tapi gambar dia sharp giler la..



macam dalam galeksi aku rasa..
🌀 into the world..

time kitorang amik gambar ni bukan main ramai orang.. time nak balik takde langsung.. tapi dah malas la nak singgah gambar lagi sekali..


smart kan smart kan


asri jumpa makwe korea.. dia kan taste chinese look hehe.. jangan marah bos
🌀 patut gambar nampak berdua je.. ni gambar nmpk petak skrin sekali.. kantotla..
Eh ni macam pengacara masuk Runningman tu..




teringat adik.. apa ni ek.. nampak macam towel.. lupa dah aku


tak tau baju ni boleh sewa ke tak




ni jela pun gambar yang clear sikit dengan Namsan.. owl tu Sarah bagi.. dia buat sendiri kot.. cantik betul


🌀 ni la kekurangan gambar selfie gelap2 ni..
bukannya tak pandai.. best shooot yg dapat..
Tp apa yg best kat Namsan T ni.. nak naik mahal .. dok bawah jela..

apsal tah tudung aku ke belakang betul.. kalau ada ila ni ila dah tegur suh betulkan


🌀 stress akibat tekanan kerja .. macam nila


pemandangan dari tower.. time ni kami dah naik ke belah atas yang tempat ada padlock banyak-banyak tu



jumpa kedai dulu tak salah aku.. tapi macam biasala kalau store gini harganya or course mahal kan
🌀 harga mampu tengok

dulu time gile mask, aku suka kot brand ni.. time aku g korea, dah tak gile sangat.. kalau tak.. hmmm



air botol hijau tu selalu nampak dalam cerita korea.. air yang selalu jadi product placement..


🌀 tempat yg menarik jugak walaupun takde apa pun.. 
lorong ni sebhagaian tak berbumbung 
tapi dia tanam LED signange tu kat situ..
shape nya pun rare..




the iconic padlock


🌀 tempat ni berada di deck kayu yang tinggi..
 berat kot kalau dah menimbun padlock banyak tu..
risau roboh je tu.. 



seronok betul rasa tengok view malam



five of us.. ni je pun best photo yang ada
🌀 nampak kan ramai.. kalau roboh ni.. 
ni la last picture captured by...


walaupun muka gelap, janji nampak gambar belakang yang cantik






overview


tudung aku memang tahap takleh bawa bincang dah aku tengok haha.. sini pun cantik gambar.. tapi time aku amik ni ada pulak orang dekat bawah.. susah nak dapat view belakang kosong



uuu tingginye nampak kak yus


dekat bawah ni pun dah start dah sikit demam padlock


jumpa lagi pujaan hati dinda..


jom ikut balik Malaysia nak..


bas balik cepat sikit aku rasa kami dapat naik




total damage hari ketiga = RM217

Esok ialah last day di Korea.. wahhh dah nak habis akhirnya.. tapi aku rasa aku banyak video tak masuk lagi.. nantila.. tunggu rajin.. sayang pulak kan.. aku ni sentimental.. suka baca balik entry lama.. lepas tu sengih sendiri.. hehehe..

No comments: