May 13, 2012

Cameron Highland-Ladang teh Sungai Palas

Assalamualaikum..

Hari ini Alhamdulillah Allah berikan kekuatan nak buat jelajah Masjid India bersama umi dan adik-adik aku..kitorang kuar pukul 9 lebih pagi tadi, dalam pukul 5.30 petang tadi baru sampai rumah..fuhhhh..gayat sungguh bila naik train..aku ni sangatla tetutup orangnye..enggak minat jalan luar dari Putrajaya..kalo orang ajak g Alamanda 10x pon aku sanggup, yang namanya pergi KL tu memang liat sungguh-sungguh untuk aku pergi..Alkisahnya kami sekeluarga except the boys p masjid india sebab adik aku nak cari baju punjabi..layankan aje..

Wokeh, entry ini ialah entry yang gua exited sejak balik dari Cameron yang da sebulan lebih berlalu..setelah hajat nak p ladang teh di hari pertama kami sampai tidak kesampaian, pagi hari kedua a.k.a hari terakhir lepas breakfast terus bertolak ke sana..since aku da tahu jalan ke ladang teh agak mencabar naluri pemandu seorang perempuan, apa lagik..minta belas ihsan adi untuk drive..sangat-sangat lega aku tak drive sebab kereta sangatla bertali arus keluar masuk..jalan nak keluar masuk agak kecil, memang meremangla aku setiap kali berselisih dengan kereta..

IMG_0289
Alhamdulillah selamat sampai..aku rasa time lagu negaraku pon aku tak setegak ni..

IMG_0291
Say ‘Boh!’

IMG_0293IMG_0295
View bila da setengah jalan..nak sampai atas ni ada naik bukit ala-ala landai, tapi bagi aku itu pon da cukup mencabar..biasala, stamina tak berapa nak kukuh =D

IMG_0297
Ni la bukit yang tak berapa nak bukit tu..aku ngan Po cite kungfu panda tu lebih kurang samala..musuh dia tangga, musuh aku bukit..hehehe..

IMG_0301IMG_0302
Sekali pandang kadang-kadang aku rasa ensem jugak adik-adik laki aku..

Bila da sampai dekat atas ni, dapatla kitorang amik beberapa keping gambar untuk dijadikan kenangan kami da pernah sampai tempat nore elena shoot..eh bocor rahsia nape aku beria sangat nak pergi sini..hehe, takdela..aku memang sangat sukaaaaa tengok hijau alam..rasa cool habis..indah sungguh, Subhanallah..Antara gambar-gambar yang sempat kitorang amik..boleh tahan banyak jugakla =D
IMG_0310IMG_0312IMG_0317IMG_0318IMG_0320
IMG_0331IMG_0332IMG_0336IMG_0339IMG_0340
Korang tengok gaya Adi tu..time ni kami memang tak perasan..hehe, dia ngan Aki memang bersaing jadik champion buat gaya pecah perut..

IMG_0341
muka masing-masing tak boleh terima gaya hindi Adi..

IMG_0342IMG_0344
Aki konon2 seksila ko buat mulut camtu..ceittt, tak macho langsung weh Ki..

IMG_0351IMG_0353
Erghhh..hijonye buat aku teruja sungguh-sungguh

IMG_0354IMG_0357

Minta maafla korang gambar banyak tapi ceritanya tak berapa banyak sangat..sebab aku suka view dia dan tak sampai hati nak reject pic yang ohsom, jadiknye entry ini lebih kepada entry bergambar..insyaallah kalo mood ada aku sambung kisah kami pergi pantau kawasan kilang plak..eceh, bunyik macam mandor je kan..

IMG_0358IMG_0360
IMG_0304
Gue rindu bangat sama kamu!

2 comments:

aishah amin said...

so cute! muke awk sgt familiar, have we met before..?? :)

Yana Kama said...

hai aisyah..thanks, emmm rasanye kita tak pernah jumpa =D nice knowing u Aishah..dup dap dup dap nak kawin kan..semoga segala urusan dimudahkan Allah, amin =D