Nov 13, 2018

Dreaming Trip to Korea: Day 2~ Nandaemun Market

Assalamualaikum..

Mak aihh, lama betul aku tak sambung cerita korea.. betul lah rasulullah kata hati manusia ni lebih cepat berubah dari air/masakan yang nak menggelegak.. kalau time semangat update tu, bukan main update hari-hari.. okeh, lepas present kami plan terus nak jalan malam tu.. aku siap cakap dekat kak yus lagi kita tukar baju terus keluar.. tak menyempat kan..



dekat setiap ceruk ada lampu suluh.. yang ni yang dalam bilik hotel
🎭 Safety first.. Rupanya hotel kat korea.. N Malaysia pun ada touchlight style putus bateri connections macam ni.. Ingatkan kat China je ada.  

hujan dari pagi tak berhenti weh.. dahsyat hujan korea.. payung ni harga 4,500w = RM18.. ni lagi murah dari convenience shop bawah hotel aku.. dekat situ 7000w = RM28.. rugi-rugi.. aku bawa baju hujan tapi sarah kata baju hujan lagi susah nak handle..



🎭 Test drive paying baru.. Apsal nampak mcm tak hujan je.. 
Tp mmg hujan ni.. 

sarah pun beli payung juga pagi tu sebab dia pun lupa bawa payung


aku pakai seluar putih weh.. time hujan weh.. seluar aku labuh weh.. aku pendek weh.. haha. kesudahannya aku pakai sekali je seluar ni.. hujan diorang ni walaupun seluar tak cecah lantai, tapi sebab kasut aku kain, dia naik weh basahnya sampai ke seluar.. over betul.. kalau bawa kasut kalis air aku mesti tak basah.. kasut beli time salji dulu.. aku bawa 2 kasut 1 sandal pun dah kena kutuk bawa banyak barang.. kalau bawa kasut kalis air lagi teruk kena bahan hehehe.. semua demi gambar.. 
🎭 Lepas ni tak gado bawak kasut dah.. Bawak stokin jela.. Stok stokin setahun.. 


geng payung lutsinar.. payung aku patah, so aku tak bawa balik pun.. diorang bawa balik.. letak dalam beg asri.. beg asri paling besar tapi paling ringan.. rugi-rugi
🎭 Tula.. Kutuk lg geng bag besar.. 
Baru korang tau kegunaan bag besar.. 
Banyak benda2 beso yg bole diangkut bawak balik.. 

diorang baca map, aku seronok sorang-sorang.. hee


kitorang gerak dengan cab sebab tak jumpa tempat naik bas.. sarah tempah thru apps.. ni gambar daiso ke ek.. banyak tingkat juga.. aku ada hasrat nak singgah tapi tak jadi sebab dah over shopping dekat nandaemun.. stokin punya pasal la



sampai.. sebab hujan, orang pun tak ramai.. kedai pun banyak tutup..


aku aim stokin dekat sini sebab kak ros kata murah.. tapi aku dah cerita kan myeongdong lagi best stokin..



🎭 Apa pasal ntah nak pose gambo ni.. 
Oo.. Mgkn sebab byk bendera kecik2 tu kot.. 


time cari kedai-kedai, sarah bawa lalu kawasan makan.. omooo, cerita korea sangat.. comel je ajuma ni panggil-panggil.. ahh, rindu korea.. aku dah usha tiket jeju dah.. #bilanakmenabung

🎭 Rasanya.. Nila tempat Yush paling cuak.. 
Yela lorong sempit jual macam2 makanan tempatan.. Faham2 jela.. Bau dia pun fuhh.. 
Stok tahan nafas sambil jalan.. 



bogoshipoyo ajuma


aku macam dengar ajuma tu cakap mashiso.. aritu aku tengok dekat ig, ada orang ni baru g korea.. gambar cantik tu satu hal.. dia boleh baca weh tulisan korea.. jeles aku



kedai stokin pertama yang aku nampak.. aku dah nak hilang pertimbangan dah time ni.. tapi saje nak pusing sampai hujung kot ada yang lagi best.. tapi akhirnya aku beli dekat sini je sebab kedai lain tak banyak sangat..


yang ni design comel tapi sampai ankle je.. aku sekarang nak yang panjang sikit.. kalau sampai ankle pakai kasut tak selesa sangat.. banyak gile dekat Korea design yang panjang-panjang comel tahap dewa.. 


kak yus dah aim untuk delea.. delea fanatic korea juga.. high five!
🎭 Gambar artis boh kat stokin..
 Mmg tak faham.. 

depa exited belek souvenir.. aku time ni takde mood lagi nak beli sebab aku suka bagi barang yang berguna.. sebab aku rasa keychain fridge magnet macam dah too mainstream kan.. tapi kalau yang custom made mungkin lain sikit lah sentimental value.. tapi mampu pulak nak custom made semua orang punya.. tapi, sudahnya aku beli juga keychain sebab nak cari souvenir makanan susah weh dekat sini.. 

🎭 Macam lah beli stokin tak mainstream.. 
Ni kan collector fridge magnet sedunia.. 
Tp hebat juga bole jd collector stokin sedunia.. Mgkn ada pelbagai variasi bau2 dia.. 



ni banyak fridge magnet takwando.. aku beli dekat sir aku time dekat itaewon.. harga sama juga rasanya.. eh tapi kalau nak beli banyak, sini lagi murah dan banyak pilihan






tak dapat pergi dekat signage i seoul you, dekat sini pun jadila.. malaysia pun ada..

🎭 Malaysia n orangnya mmg terkenalla kt sini agaknya..  Cakap melayu sikit2 pun diorang pandai.. 



🎭 Geram jgk tgk bookmark, paper cutter kt sini.. Tp atas dasar penjimatan.. Tgk jela.. 

macam-macam ada




fokus betul kak yus




topi ajuma ajushi time berkebun



the struggle is real weh nak amik gambar dalam hujan.. tak amik rugi pulak.. takde bukti datang kan.. pada siapa tah yang aku nak buktikan hehehe... to the future me mungkin


tempat tukar duit pun ada.. tapi rate tak pergi tengok pulak


kosong takde orang



antara souvenir idol.. yang ni 10,000w = RM37




Asri nak amik gambar dengan angkasawan tu

🎭 Gambor roket tu menarik kot.  Tp dlm ni.. gambo SALE yg lg menonjol.. 


aku tiru




smart weh design kasut.. tapi 100 lebih harga.. aku memang takde dalam aim nak beli kan.. risau pulak tak cukup duit
🎭 Geng gangster kasut besi2 tajam.. 
Ada juga yg minat tu.. 


smart gile..


kedai ni best.. banyak gile souvenir idol.. gile weh tengok.. aku yang tak fanatic pun teruja.. ni kalau bawa budak remaja ni, mau 2 jam dalam kedai.. memang puas hati la.. harga pun ada yang ok.. yang kalendar ni 10,000w = RM37.. standard harga gitu kot



iz one


aku ingat ni casing hp.. power bank rupanya



stiker comel banyak gile.. 



aku terjebak juga beli mamamoo.. suju takde.. old school group je yang aku minat


syurga weh


macam budak dapat gula-gula kan.. padahal aku takdela beria minat.. tapi mungkin sebab aku kenal diorang kan.. tu exited lebih sikit





gile kan gile kan..


diorang tengah seronok membeli.. aku time ni belum exited lagi.. bila tau murah, baru exited.. oh aku baru pergi kedai eco weekend lepas.. syoknyeee lahai.. addicted kot
🎭 Ni la souvenir 2 utk family2.. 
Kpop2.. Tak main.  


lee soon shin


macam sama pulak muka kitorang hehe



ni kedai yang best tu.. folkcraft.. aku tak tahu kalau ada kedai lain lagi best, ni je yang buka time aku pergi


aku tak sampai hati nak pakai stokin muka orang.. sebab rasa mengkakikan diorang.. hehe, eh tapi ikut preference masing-masing la kan


punyala lama diorang pilih, sampai aku amik gambar aku dekat cctv.. akhirnya aku pun terpengaruh beli juga.. Sarah belanja aku tempat letak namecard.. cantik gile


siap senyum lagi dekat cctv.. over



mahal weh botol ni


next kedai, kedai jewelery.. kedai ni nak tutup dah sebab mungkin orang tak ramai.. dia buka balik time kitorang duk tengok-tengok.. baik kan.. ni 5,000w = RM16.. eh ke murah lagi ek.. lupa dah aku 




kak yus ramai orang kirim juga





ajumma boleh cakap melayu.. kiyowoo sangat.. time ni kedai baju n stokin dah tutup.. berlari aku kejap ke sini kejap ke sana.. baju sini murah.. 4 helai 10,000w.. so tak sampai RM10 la sehelai.. damage stokin aku dalam RM120 la.. dapat dalam 30 helai.. so RM4 sehelai.. berbaloi-baloi-baloi-baloi-baloi-baloi.. siapa nak g korea, kirim please

Next, kami direct pergi ke Myeongdong..
🎭 Mmg terer makcik ni ckp melayu.. Sikit2.. Tp confident tu yg penting.  
Sattu.. Duua.. Tiiga.. Nampak sgt bahasa Melayu ni mudah nak belajar.. 

No comments: