Feb 28, 2019

Lively Lake Toba: Summary of the Trip

Assalamualaikum

Macam biasa, start cerita travel kita kasi summary dulu.. aku baru balik semalam dari Indonesia.. muka pun tengah terbakar walaupun tak nampak sangat.. aku tanya adik aku, aku nampak burn tak.. dia kata muka aku nampak kilat.. maklumla, kulit dark chocolate kan.. hehehe.. ok, here is the summary of the place yang aku pergi di Lake Toba atau nama melayunya Danau Toba..


Day 1

Tiba di Silangit International Airport


Ambil Damri Bus ke Parapat


Naik bot di Jeti Tiga Raja


Tiba di Lekjon Cottage, Samosir Island


Makan petang di Rumah Makan Islam Murni


Melawat Batak Museum di Tomok


Old tomb of King Sidabutar di Tomok


Makan malam di Mafir Restaurant

--------

Day 2


Sarapan simple depan tasik


Menara Pandang Tele


Lunch di kedai Menara Padang Tele


Bukit Hobung


Air panas di Aek Rangat


Huta Siallagan


Dinner di Rumah Makan Islam Monggo

----------

Day 3


check out hotel dan menuju ke Jeti Tiga Raja 


Check in di Pandu Lakeside Parapat


Makan pagi di Dapur Bunda berdepan dengan Masjid Raya Taqwa Parapat


Sipiso Piso Waterfall


Petik jeruk aka limau


Bukit Indah Simarjarunjung


Dinner di Warung Pak Pos.. makanan minang

--------

Day 4

ready to check out and going back to airport


tiba di airport


Sarapan sebelum naik belon


Hello Malaysia.. babai Indonesia

No comments: