Sep 10, 2020

Wonder in New Zealand: Day 9- Lunch at Lake Pukaki, heading towards Christchurch

Assalamualaikum..

We headed back to Christchurch today.. sedih pulak bila taip balik.. hehe tulis blog pun mood in denial nak balik.. tapi time ni aku rasa aku tak sabar-sabar nak balik.. macam mana la kan orang study oversea.. aku yang kejap pun dah homesick rindu Malaysia.. balik Malaysia, rindu nak berjalan pulak.. manusia kan.. Alhamdulillah Allah bagi macam-macam nikmat untuk kita..

Pagi ni kami takde rushing sangat.. malam tadi dah siap kemas barang semua


suasana yang redup


main asap dulu.. ni sementara nak pack barang masuk kereta






bye bye rumah kami yang awesome


carmate yang dirindui.. sarung tangan aku ni hilang sebelah dah


500km to go.. aku duduk beralaskan shawl sebab ada 1 hari tu aku lupa weh nak tutup tingkap.. takut-takut nak cakap dekat kak neen sebab risau nanti kot kena denda apa-apa kan.. alhamdulillah semua ok..



susu yang dirindui.. haha entry aku kali ni tema rindu




patutla lembu NZ susu extra sedap.. mengadap view gini kan.. cantik sungguh.. padahal video dari dalam kereta je



geng motor besar.. ingat dato k.. 



gegunung yang memacak bumi.. kitorang duk cite kereta kitorang terbuka hood depan tak perasan.. sebab tersalah tarik time nak isi minyak hehehe.. girls, anywhere sama je.. patutla macam dengar bunyi angin.. yang perasan kereta depan kami



wajbila kan terus pakai stokin baru.. aku ni sokmo highlight stokin aku pakai.. aritu g doha pakai stokin panda hehe.. ingat sebab baru baca balik entry


ni macam sungai/ terusan.. tapi color dia masyaAllah.. aku ada baca blog lain, kalau time season lain warna air dia tak gini.. rezeki kami, alhamdulillah.. dia kan, perasaan aku time ni macam tengah mimpi.. betul ke ni.. real ke ni.. ada ke warna tasik gini.. sebab kalau aku tengok gambar, aku suka skeptikal sebab gambar kan boleh edit.. bila tengok real, Subhanallah.. macam mana la keadaan kita ketika tengok syurga kan.. Moga Allah rezekikan kita semua untuk ke syurga Allah, amin





tetiba aku terfikir, tasik ni boleh ke berenang ek.. untuk orang yang pandai la kan.. aku macam tak pernah nampak.. memang tak boleh ke atau sebab musim ek


lagu siti sarah uols.. time kami dapat internet, pasang radio malaysia.. lagu radio dekat sini macam takde yang kita biasa dengar.. nak buka radio channel orang maori tak tahu chanel berapa



kami berhenti again di Lake Pukaki tercinta hehehe.. berhenti untuk lunch dengan masakan kak nani.. tergamam lagi rasa bila fikir Allah beri peluang untuk aku be here.. mengadap view cantik gini



memasing busy setting up food.. aku sibuk ambil video hehe


meriah food lunch kami.. hasil air tangan kak nani yang amazing.. rindu kak nani, rindu semua semua lah




at my favourite place of all..





last posing dekat bebatu ni.. aku tak turun bawah dah macam first time pergi.. rahmah turun tak salah aku..


the most delicious spaghetti bolognaise in my life.. as of now..


aku feeling sorang-sorang makan dekat sini.. saje layan perasaan..


mapping di kawasan sini.. area rest area tak salah aku.. kami solat dekat sini juga.. 


kami teruskan perjalanan.. najwa bawa kereta.. bagi can dekat kak neen dengan abang nuar.. semua cuak sikit-sikit time ni.. sekali najwa bawa laju weh.. terer betul haha takde apa yang nak dirisaukan hehe






babai kanvas view.. you definitely gonna be missed..


video kalau aku buka cermin.. bunyi angin kuat.. miracle kan.. Maa'wish= Allah jadikan bumi untuk kita nikmati.. speechless kan, SubhanaAllah




scenic view.. orang kata rugi tidur.. aku rasa perjalanan dekat NZ ni aku jarang tidur.. terutama kalau aku teman Rahmah.. kalau carpool sekali dengan kak neen, out.. tidur juga hehe


still tak move on lagi dengan kepala lori



aku banyak share view sebab aku rasa view ni semua precious..


amazed aku macam mana 2 different condition happen at same times kan.. patutla Allah suruh tengok alam, you will be wonder.. intellectual thinking will happen



woww.. rasa nak peluk.. haha apsal tah aku rasa gitu



lalu balik area kami stay.. pada aku lake tekapo ni pun worth nak stay lama.. aku rasa kan, south NZ ni kalau dapat spend more than 2 weeks baru puas hati.. macam aku, trip kami 10 hari.. tolak hari perjalanan dalam 8 hari.. agak rushing tapi still enjoyable..


Lake Tekapo.. tak dapat pulak video sampai church yang kami visit.. Rahmah kata dekat situ kadang-kadang ada view bintang cantik tu.. alah, apa nama.. aku lupa dah..



kami dah sampai christchurch.. petang.. alhamdulillah all smooth.. kami nak solat, cari masjid area sini.. till then

No comments: