May 5, 2011

Such a relief,Thank you Allah

Salam semua..

Sekarang Alhamdulillah aku di fasa yang amat lega..macam tak percaya je aku berjaya buat keputusan untuk berundur..reaksi dari keluarga,kawan-kawan tersayang semuanye positif..pernah tak korang rasa korang tahu sangat jalan yang korang pilih sebenarnya salah tapi still juga kita stay dengan keputusan kita sebab kita rasa sayang sangat kat dia..aku ialah dalam situasi itu..aku tak pernah rasa salah dia 100% dan aku pon tak pernah rasa i'm perfect and good enough for him..cuma i'm tired being sabar all the time..

Nak jaga perempuan sebenarnya amat mudah (mungkin aku cakap ni sebab aku perempuan)..seorang perempuan hanya perlukan penghargaan dari orang yang dia sayang..betul bila orang cakap perempuan kalau dah sayang susah nak tinggal,tapi kalo orang yang dia sayang cross limit kesabaran dia, there's no turning back..percayalah,hati wanita mampu jadi amat keras kalau dia mahu..dan bila saat tu datang, i never said it will never heal but it takes time nak lembutkan dia balik..

sedar tak sedar sebenarnye keluarga dan rakan-rakan yang baik akan ada disisi kita time kita buntu untuk buat keputusan..kadang-kadang time diorang bantah dulu aku asik nak melawan je,tapi bila time kita dah sedar,astaghfirullah..apalah yang aku da buat..thank you ayah dan umi,thank you adik-adik yang sentiasa berikan aku kekuatan..without them i'm nothing..kadang-kadang bila kita bersama dengan orang yang kita sayang,kita tinggalkan kawan-kawan semata-mata nak jaga hati dia..tapi bila kita susah,kawan yang baik akan sentiasa ada disisi kita..rasa bersalah yang amat dengan my friend yang selalu ada disisi saya..eh terguna saya plak da..

Tipula kalau takde rasa bersalah bila dia merayu-rayu untuk balik..berjanji akan ubah semuanya..berjanji akan jaga kita sepenuhnya..camne nak cakap ek..aku ialah orang yang tak sampai hati nak tolak permintaan orang,nak buat orang kecewa..aku tak kata aku baik (again),tapi aku susah nak ubah benda tu..pernah jugak terfikir untuk balik semula tapi bila kenangkan umi dan ayah,yang da bersusah payah ada dengan kita,kawan-kawan yang sentiasa sokong..rasa tak patutu plak..tak salah aku rasa untuk bahagiakan orang yang betul-brtul hargai kita..dan yang paling aku takut kalo aku buat keputusan untuk bersama adalah atas dsar simpati which will head no where..tak best tak best

dan..

Thank you Allah..terima kasih bagi aku kekuatan..terima kasih tunjukkan aku jalan untuk nak hadapi semua ni..

Bye,
Yana!

1 comment:

Yusai said...

sekali lagi...tahniah Yana!!!