Aug 18, 2011

Happy belated Besday Adi!

Assalamualaikum..

Lama rasanye tak mengarang entry secara bersungguh2..puasa telah meragut mood nak mengarang dengan penuh semangat..ke aku je yang rasa camtu..sebelum tu,thanks untuk Kak Gee dan Kak Aya yang bagi opinion time aku testing2 godek2 blog..bila aku tengok dekat PC kat rumah da cun da kelebaran blog..tu yang bila Kak Aya cakap macam terlebih2 gambo sampai kena scroll aku da pelik tu..sekali bila bukak kat PC opis,aahla..Pixel standard untuk blog berapa ek..jeles tengok blog2 orang lain boleh letak gambar besar2..ada sesape yang tau tak ek..mohon share ye Open-mouthed smile thanks in advance..

Ok,kembali pada cite asal..12hb Ogos ialah besday adik kedua aku,Adi atau nama penuhnye Mohd Zuhdie..aku rasa nama dia best sebab macam unik..zuhud kalo tak salah aku makna nama Adi..yang aku tak puas hati kawan2 USIM dia panggil dia ‘Jo’..haaaa,celah mana korang nampak adik aku nama Jo..hehehe,disebabkan besday ialah pada hari Jumaat,aku tunggu adik aku, ila balik rumah dulu..kira Jumaat malam Sabtu baru sesi ‘baling2 apa saje’ kitorang buat..aku ajak adik aku, Aki join sama kenakan Adi tapi boleh dia cakap tak nak..alasan dia takut Adi syak…cehhh,tak cukup korumla kitorang nak buat baling2 ni since yang ada kat umah ialah aku dan ila je..

Dalam pukul 10 camtu, Adi dan Aki balik tarawih..Aki berjaya la suh Adi yang ketuk pintu dulu..(still geram lagi bila Aki tak nak join baling sama hehe,tahpapekan)..mula2 kitorang ingat nak baling air dengan tepung..sekali kena warning dengan umi aku ‘No tepung plisss’..terus kitorang macam ‘alaaaa..’..tetibe ila kata baling telur nak kat Adi..ila cakap ketuk atas kepala dia je..bukan baling dari jauh..aku pon rasa eh cun jugak tu kan..takkan takat baling air je kan..mula2 kitorang ingat nak ketuk dua bijik telur, sekali telur kat rumah ngam2 tinggal 2 bijik je..kang kalo buat dua2 kang kot2 umi aku nak guna untuk sahur takde plak nanti..so 1 je kitorang baling kat Adi..aku tukang simbah air,ila tukang ketuk telur..

Mula2 macam cuak jugak nak buat sebab Adi kan pakai baju melayu..kot2 dia marah ke kan..pastu pikir balik besday boy mana boleh marah2..ekekeke,at the end Adi tak marah pon..

P1040990
Besday boy..Aki cakap ni bukan besday boy, besday Man!cehhh

P1040991
Bertelur di kepala..pasrah je Adi..terus dia p mandi lepas kena..

P1040993
Ensem jugak adik aku..ekekeke

P1040994
Yang kiri tu tak ensem..ni la budak yang tak nak pakat sama..Aki tak puas hati gambo dia sket..selalu nak over..hehehe,air bersepah2 kat luar..Hepi Besday Di yang ke-24!Jangan langkah bendul hoke..aku tak izinkan ekekeke

PS:Akhirnye entry tak panjang mana jugak

Yana Sayang Kamu!

No comments: