Oct 22, 2020

Iran for the Second Time: The Event

Assalamualaikum..

Aku pun tak tau kenapa blogger aku bila masuk gambar first time, arrangement dia jadi terbalik.. yang last pilih appear first.. second time buat baru jadi.. aku baru perasan entry outfit semalam aku dah pernah cerita time entry hotel.. tapi sebab dah spend masa mengarang, takpela bertindih.. 

Kami spend 4 hari untuk event.. event ni lebih kepada pameran.. aku dan kawan aku wakil office aku dan sekaligus wakil malaysia.. most of delegates ialah dari iran.. so kami nampak la lain betul.. before this, bos aku pergi.. so memang dia selalu dikelilingi orang.. time aku datang ni, Dr Sobri ajak aku pergi ronda booth.. segan weh.. beria diorang treat kita untuk collaborate.. aku pun banyak tak tau.. but its a good exposure..


hari pembukaan Dr Sobri kata kami tak perlu datang awal sebab pagi perasmian.. aku serba salah juga, tapi dia takpe.. dia kesian kami sampai 4 pagi.. tak salah aku pukul 10 kot kami gerak..


the snow mountain.. takde rezeki nak p time ni.. masanye suntuk sangat.. ada trip yang pergi last 2 years sempat merasa salji di tehran.. 


entrance.. agak strict.. oh ye, kami naik teksi je.. Dr sobri ambil di hotel.. dia dah siap-siap provide pas masuk untuk kami.. kereta pun drop by di luar ni je.. kalau event kita, confirm pakai kereta office kan.. maybe sebab office Dr ialah di Rasht.. 


nampak WC exited hehe


ni ialah view nak ke dewan.. aku memang selalu ke WC.. jalan dalam 2-3 minit.. jalan view macam ni, apa ada hal kan..


national anthem.. iza tanya nak kena berhenti ke tak..


entrance


map


kami di sini.. kecil je ruang.. sebelah kami ialah dari turki.. depa jarang ada.. tapi 2nd day bos besar dia datang.. kerumun semua orang.. siap ada menteri singgah juga.. kami tak join.. biasalah, bilis kan..


most of pempamer ialah startup.. seronok juga tengok inovasi depa..


ni peserta yang aku jumpa time training last year di Iran.. daripada ministry rasanya..


networking session


macam aku kata tadi, sebab tak ramai delegates luar.. media interview kami.. ada yang boleh speaking, ada yang Dr Sobri translate kan..




goreng selagi boleh.. 



depan entrance tempat makan.. minta Dr tolong ambilkan gambar.. sempoi kan


balik kami tunggu di entrance ni.. banyak bak hang teksi.. kami follow Dr Sobri je


morning of 2nd day.. superb kan.. Subhanallah.. i have a place for tempat old vibe macam ni..


the morning view with lots lots lots of car





stunning background.. 




ini ialah masjid.. cantik.. meh aku share view dalam..



tempat perempuan di atas.. wuduk area takde.. WC pun agak jauh.. aku guna air mineral je dan alas kain


tak nampak pulak batunye.. ada tapi gelap



pintu besar.. waktu bukan solat tutup.. aku ada peristiwa sedih dekat sini.. aku tertinggal jam.. dan bila aku pergi petang tu, dah tutup.. esok cari memang dah takde.. sedih dan bersalah sebab aku pinjam jam adik aku.. jam dia sayang.. aduhh.. cuak betul time nak bagitau dia.. sorry cik cu..





Dr ni buat produk kosmetik ke apa tah.. cantik.. lembut je.. siap ajak datang rumah lagi.. tapi kami masa limited.. tak dan


Dekat area pameran di ada kedai runcit.. apa lagi.. rambang mata la aku explore.. kami pergi belah petang bila dah tak ramai orang..

kami beli juga air teh.. aku tak ingat dah rasa dia macam mana.. hehe


rambang mata tengok.. dia buat jus tak salah aku



coklat kan


yang ni confirm coklat.. packaging dia smart.. aku beli juga yang tengah.. sweets dekat pameran yang diorang bagi untuk meeting mungkin banyak beli di sini


varieties of tea


row fevret aku.. teka teka aku cari apa


found you.. aku tak beli sebab tak kena dengan selera


kecil sunggu mineral waternya.. lagi kecik dari yang 250ml..


macam kenal.. dorna meet nutella equals to donatella.. hehe


antara teh mahal


dekat 200,000 riyal.. eh tak mahal pulak bila convert.. 20 ringgit.. time aku pergi rate jatuh, so kira ni RM10.. emm, not bad



aku beli sebab cantik.. well, its important ok



food stall pun dah banyak tutup



kacang ni banyak gile aku borong.. sedap weh.. ada petugas dekat booth tu pun suka makan bila aku share dengan dia..


their azan with Ali parts.. hujung-hujung tu dengar


I think that all kot.. i think untuk costing aku tak share kot.. sebab memang semua costing shopping je.. so takde memberi manfaat.. kalau cadangan aku on what to buy- coklat, kekacang, jewelry yang biru-biru tu.. shawl biasa-biasa je aku rasa.. their bazaar worh to explore.. ada rezeki boleh try ke grand bazaar.. their people is nice.. their food so far aku ok to consume for a a week, or maybe 2.. so, lets meet again Iran.. banyak lagi tempat cantik tak explore.. you definitely will be missed!

No comments: