Mar 2, 2016

Kembara ke Jepun: Day 6- Sayonara

Assalamualaikum..

Hari terakhir kami keluar awal.. tak salah aku pukul 6 dah kena ada dekat train, sebab nak kejar tukar train ke airport.. airport kan jauh sikit dari tempat kami duduk.. sedih rasa.. tapi sejauh mana pun kita pergi mesti ada rasa rindu nak balik Malaysia kan..

IMG_5677
Sebelum balik aku beli siap-siap air yang teringin nak minum.. air pocari ni Sarah, intern korea opis aku yang ajar minum.. air isotonik tanpa gas.. sedap..

IMG_5678
Trademark air di Jepun.. aku nak cari yang 1 liter tu tapi takde dan mahal sikit dari yang kedai aku biasa beli.. kedai aku biasa beli jauh sikit dari hotel.. nak bawa balik malaysia tapi takut pecah pula dalam luggage.. semua aku minum habiskan dekat Jepun

IMG_5679
IMG_5680
IMG_5681
Vending Manchine yang aku rindu selalu..

IMG_5720
Ejen hari terakhir kami.. setiap hari bertukar-tukar ejen..

IMG_5682
Kad Pasmo Train.. pulangkan balik pada ejen di hari terakhir..

IMG_5684
IMG_5685
Ada wakil dari Tourism Jepun buat soal selidik.. dia bagi sorvenir macam coklat kanji..

IMG_5737
Selamat balik dan semoga ketemu lagi Jepun.. oh ye, aku habiskan duit yen aku beli coklat dekat sini.. cek siap-siap dekat ejen coklat apa yang halal.. rupanya dekat tempat menunggu ada jual air tin gedang.. menyesal pula habiskan semua.. hehe macam tak percaya netry Jepun setel

Kos hari keenam:
  1. Coklat Meiji: 1,080
  2. Pocari: 120
  3. Banana Milk: 150
  4. TOTAL = 1,350y = RM41

No comments: