Jul 10, 2018

I'm in love Islamabad: Day 1~ Arriving in Islamabad

Assalamualaikum,

Aku tengah serabut sebab ada event adhock next week.. jadi nak tidur time tengahari pun mesti tak berjaya, otak duk berfikir nak buat itu ini.. jadi waktu rehat kita update cerita.. sebab aku macam stuck dengan cerita india, aku nak patah balik cerita Islamabad yang tak settle.. kesian dia, diabaikan sebab India.. hehe

Lepas puas ambil gambar, kami berjalan cari gate.. dekat sini ada surau tapi kami takut gate kami jauh.. jadi kami masuk dalam dulu, lepas dah bertenang jumpa gate baru solat.. kak yati dah plan kami ambil wuduk siap-siap, nanti senang boleh terus solat..


beratur panjang juga masa ni.. tak salah aku, kami berbelah bahagi juga adakah nak solat atau beratur sebab gate tak buka.. akhirnya kami pilih beratur dulu sebab waktu panjang lagi.. 


time kami nak solat, ada orang pakistan tengah solat.. dia offer sejadah dia.. aku tak bawa shawl atau sejadah.. lepas-lepas ni, aku dah beringat letak shawl siap-siap kat luar.. boleh jadi alas sujud.. menyesal pulak tak cari pashmina siza besar gini..


aku tak ingat dah weh ni makanan dekat flight mana.. sebab aku tengok ada 2x gambar makanan.. eh, ke mungkin flight ni 2x makan.. eh ke flight sebelum ni.. eh ke ni gambar makanan kak yati hehehe, macam biasa.. akibat cerita bertangguh, details semua huru hara..


ok, amik mood pilih movie..


tempat cucuk headphone dia pun lain.. 2 pin 



aku tak layan habis pun sebab tak best plak rasa layan cerita aksi time ni..


subtitle dia uolls..


depa bagi dalam flight.. time dekat singapore aritu aku tido dengan jayanya.. tak dapat borang ni hehehe



menunya.. aku ambil yang beza dengan kak yati tak salahnya.. aku ambil scrambled egg with paratha.. 


roti tu sedap.. yang lain tak ingat dah rasa.. yang bawah tu rasa macam nugget tak salah aku..


aku pun tak tahu kenapa gambar ni kat bawah.. redah je la ek.. ni mungkin time kami beratur nak naik


fresh milk pun dapat.. tak main la bagi creamer kan..


Dubai to Islamabad.. 3 jam flight tak salah aku.. ke sejam lebih ek.. aku batal betul.. ke 3 jam rasa macam sejam hahaha


Alhamdulillah, sampai.. cuaca agak berhabuk..


aku dah standby siap-siap mask.. tapi pakai kadang-kadang je.. mask kak yati serba guna.. jadi penutup mata dan mulut..



transit bas..


Flight kami.. 



tempat isi minyak kapal terbang.. kot, takkan kereta kan..


gambar-gambar sekitar pakistan.. ni ialah kawasan dekat pagar landasan kapal terbang..


Arrival..


Dekat arrival tu banyak askar.. terus aku simpan hp.. cuak weh.. tapi diorang ok je sebenarnya.. kita je yang tak biasa..


yang pegang beg 2 orang tu ialah sekretariat yang sambut kami.. yang pegang beg merah tu Mr Ali.. macam orang corp comm depa.. dia baik, layan je kitorang nak pergi mana.. 


ni je gambar terbaik aku dengan airport.. sigh..


Benazir Bhutto International Airport... orang diorang nampak relax je..





Suasana sekitar perjalanan kami dari airport ke tempat kami tinggal..


Rumah PM, sekali dekat pejabat.. tempat kami tinggal betul-betul berdepan dengan rumah PM.. nanti aku cerita details kawasan kami duduk.. insyaallah..

Aku update sikit-sikit supaya semangat menulis tak hilang.. tabah je la ek untuk yang baca.. 

2 comments:

Ann Ishak said...

sungguh dah lama peram citer ni :D

Yana Kama said...

hahaha.. itula, mood tak mau mari