Dec 17, 2019

Wonder in New Zealand: Day 6- Kingston Flyer Steamer Quay @ Lake Wakatipu, to Queenstown

Assalamualaikum..

Sambungan dari entry ni, kami tiba di Kingston Flyer Steamer Quay.. takde main atrraction sangat tapi tempat ni cantik untuk gambar.. onn..


first time ni mula entry dengan video dulu.. kami baru tiba.. kata kak neen, kawasan sini dia baru explore.. sebelum ni dia pun tak pernah sampai




haahh.. rindu.. cuaca tak berapa cerah time ni.. tapi aku puas hati dah.. 


boleh nampak kan betapa kuatnya angin.. aku memang pakai long john seluar belah dalam.. cuma patutnya pakai kain dalam hitam.. takdela obvious sangat kan




Jeti ke ni ek.. aku tak sure tapi luasla kawasannya.. cantik betul untuk gambar.. orang pun takde sangat time kami dekat sini.. bila kami sampai tu ada 1 kereta je.. lepas tu takde orang dah



Imej mungkin mengandungi: 4 orang, orang senyum, gunung, langit, luaran, alam dan air


gigih abang nuar cari angle untuk gambar.. untung kami dapat tumpang sama..


hp aku bateri tak berapa nak ada.. tapi sempatla capture suasana berangin.. tudung aku yang ni behave sikit.. mungkin sebab chiffon keras kan..


suasana full view


sampai giliran setelah que.. que dengan geng kami je pun.. apa ada hal kan



ni guna hp cantik najwa.. lama pulak rasa tak sebut tentang hp najwa.. najwa yang cadang suruh lunjur kaki.. aku gayat weh, tapi sebab ada kayu sebelah tu.. coba coba beranikan diri juga..





berbaloi la lunjur kaki..


kisahnya kami tolong pegang beg kak neen.. sebab dia tengah ambil gambar.. sekali siapa tah cakap nak jadikan beg kak neen props gambar.. terus semua nak join.. hahaha.. bila lagikan merasa nak ambil gambar dengan beg mahal..


fuhh smart gambar kain aku.. hehe





gambar cerah clear cantik ni macam biasa, guna kamera godang photog a.k.a abang nuar





ni kalau buat photoshoot theme friendship ke, post wed ke.. bestkan.. dengan kekawan..





jadila walau nampak spek je pun.. kak nani time ni keluar kejap je.. sejuk kan tempat ni sebab berangin.. kami sikit punya lama posing dekat sini





next port, kami pergi ke belah rumput hijau.. yang ni kami set tema cover album hahaha.. sebab banyak gambar ramai-ramai



ni album rock konon-konon.. tapi muka semua ada senyum.. rock ayu mungkin..






wohooo tinggi.. idea najwa juga ni.. jom travel lagi najwa.. selain hp yang best, idea budak muda kan best untuk bergambar.. aku ni dah boleh kira separa tua.. hehe





Tiada penerangan foto disediakan.


kami naik kereta semula dan aim nak cari tandas.. aku nampak pokok cantik gini time datang tadi, terus request dekat kak neen nak gambar kejap.. onnss kata kak neen 


macam pokok harry potter kan.. willow something


selepas hp dah recharge sikit..







gigih nak ambil gambar dengan bunga kecik ni




lepas abang nuar tangkap gambar ni, dia geleng kepala.. haha tak berbaloi usaha kami baring..


lets find toilet



sempoi je iklan mengundi depa.. takde meriah macam kita



moga adala rezeki aku dapat rasa musim bunga.. haihh, kena pasang impian sakura hunting ni


community board



sempat lagi ambil gambar walau dekat area tandas.. aku berkenan dengan rumah putih tu.. kebetulan memang tengah tunggu que juga.. 







area berdepan dengan tandas


kak nani dengan najwa jalan ke hujung sikit.. cantik betul view area tandas dia.. jatuh hati sungguh aku rasa..



aku syak kitorang berhenti sampai tengahari juga.. sebab iti hari ni just travel to queenstown je kan.. tapi aku serius enjoy trip ni.. having our own sweet time yet cover tempat yang nak pergi..


rahmah bagus, sebelum kitorang gerak dia ambil dari kereta kak neen maggi goreng.. kitorang memang dah start lapar.. mula-mula aku suapkan, tapi lagi susah.. so akhirnya dia pegang sendiri.. apa ada hal.. schumacer kan haha




lake tempat kami ambil gambar tadi.. 




krik krik sangat weh lawak tipu-tipu kitorang tu.. tak punchline langsung haha



lalu balik jalan berliku time datang hari tu



tak ingat dah si rahmah bebel pasal pa.. aku syak pasal dia kena makan tangan kiri kot haha




dah masuk town queenstown ni aku dah teruja betul



aku syak ni area kawasan hotel mahal.. betul-betul mengadap tasik uolls



lalu kawasan taman depa.. cantik tahap apa tah.. dah la air tasik tu nampak macam ombak pantai.. kalau cakap dekat kakak dadek ni pantai pun dia percaya agaknya.. usahkan diorang, aku pun boleh kena jual juga kalau orang cakap ni pantai..



aku dah menjerit-jerit time ni nampak sakura.. semua pokok berbunga gini aku panggil sakura.. apa dah nama pokok ni.. ha, apple crab


omaigaawwdd






ni dah macam area pekan dia..


scene ni kelakar... hahaha.. tiba-tiba kak siti senyap part persoalan kenapa rumah kitorang duduk pokok berbunga mati.. haha, aku syak kak siti ingat rumah kita tu ialah rumah dekat kl.. aku tengok video ni banyak kali pun nak tergelak hahaha..







almost arrive..


anddd we arrived safely alhamdulillah.. punyala teruja kitorang time ni.. sebab kawasan rumah dia super duper cantik.. macam rumah mat saleh dalam tv tu hahaha.. aku share later insyaAllah..

No comments: