Oct 1, 2011

Lunch@ Deli France,Mines

Assalamualaikum..

Seronok betul bila dapat tidur petang..terus lupa diri,bangun2 kepala macam weng..tak elok diamalkan selalu tidur di waktu begini..Semalam Kak Yus ajak p makan luar time break di hari Jumaat..mula-mula masing-masing macam tak sure nak p makan dekat mana..akhirnye Kak Yus ajak ke Deli France,ke Mines la kami tengahari semalam..

Kak Yus addicted dengan bread butter pudding dekat situ.aku memang tak pernah try..aku kalau makanan luar ni ala-ala blur time nak pilih..Nak buat camne,tekak melayu masih tebal dalam diri..aku order chicken croissant dan mushroom soup..kak yus amik lasagna dengan bread butter pudding idaman kalbunya..

P1060806
Deli France dekat Mines ni kedudukan dia agak menarik jugak..bersebelahan dengan entrance mau naik kapal cruise dekat Mines tu..aku promote dekat Kak Yus suruh try Wawa Splash..menarik sebab dia ialah bas yang terapung..atau boat yang beroda..ahh tak tau la nama dia apa..tapi mula2 dia bawak kita pergi naik macam bas,aku macam da pelik kenapa plak kena naik bas ni sebab time aku pergi tu aku aim nak naik cruise dia yang cantik tu..jauh sangat ke cruise dia..sekali dengan bas-bas tu kitorang terjun dalam tasik tu..gila ko,terkejut aku..hehe,tapi it’s a great experience though..kanak-kanak mesti seronok sebab time trip tu bleh bagi makan tortoise dengan catfish besaq-besaq..eh,ni cite pasal makan ke pasal kapal ni..

P1060807
Nice kan view dia..mula-mula kitorang tak dapat tempat tepi tasik ni.baru nak order tibe-tibe ada customer yang da siap..terus tukar tempat ke sini..lucky us!

P1060808
Serius dekat Mines ni banyaknye tempat makan yang menarik..Kak yus macam da aim satu kedai soup dekat area sini..menarik nak try,tapi kalo nak try-try food ni kena awal bulan..barula mata tak terkebil-kebil time mau bayar bil..

P1060810
Sebab lapar sangat,lupa nak snap pic makanan yang enak..memang enak sebab pinggan aku licin dua-dua kot..sedapla,mushroom soup dia best..cendawan siap ada yang besar-besar lagi..croissant tu okla tapi bila siap makan still rasa tak kenyang lagi..heee,dasar perut melayu..selagi tak jumpa nasi selagi tu rasa tak kenyang lagi..oh ye,ada cerita kelakar tentang air yang kami order..Kak yus kata dia order Cappucino,aku order Café Latte..bila air sampai, masing-masing try air yang dekat dengan diri..bila aku rasa air aku coffee dia macam strong je,aku tanyala betul ke air kita ni kak..so,kami decide nak tukar..Kak Yus kata air dia macam keras sikit da,memang betulla kot Cappucino..bila aku rasa Kak Yus punya,aku rasa dia macam milky sket..kalo Latte kan memang perasaan dia ada sedikit creamy camtu kan..sekali kami decide takpela minum je la air masing..time nak bayar,aku pon tengokla bil yang dia bagi..sekali kan,rupanya kan..dua-dua air tersebut ialah sama..café latte..haha~sabar je la..maknenye deria rasa kami tak berapa nak berfungsi..ekekekeke,lucula..ia-ia je cakap rasa kedua-dua air itu ialah berlainan lol

P1060811
Bread butter pudding kak yus..memang maveles..kalo makan harga 8++ tapi kalo yang take away 4++ je..pelik da aku..kalo ada siapa2 yang p makan sini ini ialah desert wajib try..lepas makan kami pusing-pusing sat je dan terus balik..1st time pergi Mines semata-mata untuk makan..Open-mouthed smile

Yana Sayang Kamu!

3 comments:

Mrs. Simplicity said...

mines sebelah ofis je :) mmg strategik lokasi deli kat mines ni.

Yana Kama said...

hehe..pernah baca jugak akak cakap opis akak area Balakong kan..:D

LiLy @ MaMaQiStInA said...

Tak pernah lg pegi mines.. ;)

Nmpk sgt maveles Bread butter pudding tu.. ^_^