Jan 7, 2020

Wonder in New Zealand: Day 6- The House in Queenstown

Assalamualaikum..

Welcome 2020.. hajat nak buat review 2019 tak tercapai nampaknya.. aku tengah fasa haywire sikit sekarang.. penangan 2020, banyak betul perubahan.. so bila serabut mesti teringat blog.. so lets legakan keserabutan dengan curahan di blog..

ok, macam yang aku share di last entry NZ sebelum ni, rumah ni ialah rumah aku paling exited.. kak neen awal-awal dah cakap rumah ni kiranya yang paling mewahla kami duduk



kawasan sekitar rumah yang sangat omputeh kan


dekat belakang rumah ada lambakan kayu api.. silap tak test potong.. tapi kami test bakar.. uuuu merasala juga.. alhamdulillah.. selalu tengok cite orang puteh je kan


yang ni pun belah belakang rumah


blooming.. ni yang rasa nak nyanyi lagu iu ni.. bluuuu uuuu ummm.. dengarla.. best.. blueming tajuk lagunya..




ala ala alaa tak tau ni lake apa.. lake tekapo ke ek..



sebahagian dari kawasan rumah.. nampak kan aku exited.. double chin doesnt care


kami ada explore juga belah-belah sini.. cantikla.. 





view..



gambar profile wasap.. sebab aku nampak tinggi.. bukan selalu, bagi can la kan hehe


eh yang ni la gambar wasap




nampak kan aku exited.. kawasan rumah di bahagian bawah.. #nakbeligimbal


aku share gambar rumah pulak.. ruang tamu view gini uolls.. macam dalam mimpi lagi ni dapat merasa duduk rumah gini.. rasa tak tercapai dek akalmu la aku rasa


full view ruang tamu.. aku suka lepak sini juga.. sambil-sambil layan lagu maori


bilik bahagian bawah.. kak nani dan najwa


laundry room/ iron room


ruang makan


ruang kak nani.. eh, hehe.. ruang masak


bilik aku dan Rahmah.. video rumah tingkat 1 ada tapi tak sesuai nak share.. gambar pun okla kan.. aku punya exited lebih terserlah dekat video tingkat 1 tadi..


bilik kak awin.. kak awin duduk sorang


bilik kak anne dengan alaa.. aku lupa nama pulak.. muka ingat.. apoo yana..


view dari bilik ni


toilet aras 1.. gambar bilik kak neen takde plak.. kiranya dekat atas ni boleh muat 8 pax.. ada 4 bilik.. berbaloi kalau datang dengan family


arang yang aku exited


another room dekat belah bawah.. belah bawah ada 2 bilik.. muat untuk 3 pax






ni view dari bilik aku.. dah macam frame gambar kan






ni tingkap sebelah side katil aku.. aku dah bahagi dengan rahmah.. port gambar tadi tu tempat rahmah.. ni tempat aku hehe


terus layan mood rahmah


wifi included


lepak bawah lagi.. aku memang geng ruang tamu agaknya.. rumah aku sekarang pun aku banyak lepak luar




uuuuuu




kami rest sekejap sebelum keluar semula..







kami sempat ronda dan ambil gambar sebelum keluar ke pekan.. pekan uolls.. macam dekat kampung pulak kan.. ada kisah dekat kawasan sini untuk keesokan harinya.. nanti aku share.. next entry ialah entry membeli.. menakutkan betul entry next.. hehe

No comments: