Jan 8, 2020

Wonder in New Zealand: Day 6- Shopping Like There's No Tomorrow di Pekan Queenstown

Assalamualaikum..

Walaupun aku rasa takde apa sangat nak cerita di entry shopping, tapi macam rugi pulak tak abadikan moment aku gile.. well, yang lain pun jadi lain macam juga dekat kedai, tapi aku punya lain macam over sikit.. hehe.. aku pernahla cuba tak nak membeli, tapi entahla.. bila fikir exited orang yang nak dapat tu, jadi semangat.. eh ke aku je yang semangat.. hehe, takpela, membeli bila ada rezeki lebih.. asalkan jumpa jalan pulang.. macam dejavu je pernah explain kenapa aku suka shopping.. justifikasi setiap kali travel hehe


kak nani bagi pinjam glove dia semalam.. aku pakai lagi.. terus jari runcing.. tapi susah sikit part nak tekan kemera sebab tak detect jari


aku ada aim kedai bundle dia tapi tak sempat pergi.. time pergi ni fasa aku exited baju bundle..

 
di area tempat parking.. nampak tak apa yang aku nampak.. bunga blooming..



walaupun dekat tempat parking.. exited guna 4square punya beg.. bertahan sampai sekarang lagi beg ni


kereta dekat NZ tak boleh parking merata uolls.. denda mahal kalau salah parking.. lepas pukul 6 dah free parking dah.. parking tepi-tepi kedai tu ada limit time, setengah jam kalau tak salah.. memang purposely disediakan untuk orang beli barang kejap-kejap.. kami share-share syiling..


teruja betul kak siti..




kami jumpa kawasan ada air mengalir.. longkang kan ni.. bersih betul.. siap ada itik berenang.. 






cantik uolls.. gambar agak gelap sebab dah senja.. tapi aku happy gile dah..



nampak kekawanan itik menikmati senja.. itik pun puitis.. haha







sementara masih cerah.. aku tak ingat gelap pukul berapa sini..



di ruangan tengah-tengah antara kedai


aku exited nampak smiggle.. muka panda plak aku rasa.. ending video ni korang akan nampak kedai gile aku.. DF Souvenir.. time dalam kedai ni kitorang tanya kak neen, boleh beli sini ke.. sebab biasa kan kita survey-survey dulu.. kak neen kata orang cakap sini paling murah.. so onss misi membeli.. aku rasa aku ada cerita kak neen ada bagitau dekat NZ takde apa nak beli sangat time awal-awal kami jumpa dekat KL.. tak payah baik duit banyak.. sekali dekat Queenstown semua menggile.. hahaha dengan kak neen kak neen join sekali.. haha.. kak neen tak sangka kitorang akan membeli betul.. tapi memang betul, dekat tempat lain aku pergi tak meriah sangat jual souvenir.. mungkin sebab tu dekat sini kami hilang arah.. hehe


screencap dari video.. aku tak ambil gambar kedai.. hilang arah kan


dekat area luar ada topi-topi ni.. aku beli juga 1 topi..


baju all black jersi mahal betul.. RM300 lebih.. teringin nak beli untuk ayah aku..




tshirt kakak adik.. sini memang area best.. 


tshirt dewasa dan budak.. 2 for 10 dolar.. 1 jatuh dalam RM15.. murahkan.. kain pun best.. 



RM60 weh.. sebab bulu biri-biri kot.. sekarang aku menyesal tak beli.. kekawan aku kata bulu biri-biri ni tahan sejuk.. rugi-rugi.. sape nak g NZ.. kirim.. dekat Malaysia kadang-kadang kita rasa harga tu ok, tapi bila dekat luar, sebab duit kan tak bawa banyak.. berhati-hati part nak belanja tu..


shawl.. boleh tahan juga harganya





banyak barang All Black dalam ni.. ori.. kalau kedai All Black sendiri pun ada juga area sini


300 dollar.. wow.. RM900.. woww



area keychain, pin..


stoking ni tebal gile weh.. aku beli.. hehe RM21.. mahal la sikit.. tapi comel kan.. ada juga part stoking yang murah.. aku beli banyak juga yang tu.. 3 dolar 1..




pada aku, aku suka souvenir dia.. murah juga dan cantik design..


tanya kawan office aku kalau dia nak kirim bookmark.. dia pengumpul



11 dolar ko.. sebab made in NZ kan.. sini souvenir banyak made in china.. tapi biasa dia akan tulis design from NZ.. 



10 dolar untuk 6.. RM30 bahagi 6 jatuh RM5 1.. aku tak beli.. pastu bersalah sebab aki kirim.. aku ingat dia gurau je.. sorry ki




aku tengok ni terus tertarik.. jual telur ke diorang ni..



menarik gile kan.. aku beli dekat iman dengan abang ngah.. suka betul diorang.. yang kelakar, kakak punya menetas dulu.. haha abang ngah lambat sikit


aku beli ni untuk anak officemate aku.. comel juga..


topi budak.. cantik pulak bila tengok balik


aku paling last keluar.. itu pun sampai kena panggil la juga.. nasib tak kena azan.. hehehe.. lega sebab rasanya dah beli untuk semua.. Next, kami jalan ke kedai lain pulak



stoking kedai lain.. aku tak beli.. mahal banyak



comel tapi RM50.. i'll pass


aku ada suka 1 bau.. geram je nak beli botol kecik.. tapi menahan diri.. miss dior tu kot aku suka.. bila nak g aussie ni



spageti?? ni ialah dekat area farmasi.. kak siti cari supplement.. murah katanya dekat sini.. aku beli hand cream.. tangan kan cepat kering tempat sejuk



nampak orang berkumpul.. rupanya depa menari dekat Area penyanyi jalanan




kedai souvenir lain.. dekat 4 dolar juga beza harga


aku beli sweater ni untuk umi.. 38 je dekat kedai DF Souvenir tu


coklat ni weh.. tak sanggupla nak beli walaupun sekadar nama je kan


kami terjebak kedai ni pulak.. memang murah gile weh




aku jatuh hati dengan shawl ni.. jadi 10 dollar je


berkenan.. terus ambil walaupun dah sengkek sikit time ni.. geng rumet aku pun pakat beli sama..


cubaan nak ingat cari lilit



kaw-kaw markdown price dia.. aku terbeli juga weh.. tapi tak ingat hari ni atau keesokan hari.. pinjam duit kak siti.. haihh yana-yana hehe.. aku punya dalam 49 dollar kot.. tebal gile weh.. memang rasa berbaloi la.. Rahmah dan kak siti beli juga.. kak nani pun.. Rahmah punya jenis yang -20 ke -50 punya.. syok.. 100 dollar kot.. kalau harga sebenar dekat 400 ke 500 dollar.. eh ke aku over.. haha.. lagi mahal la yang pasti..



akak-akak ni ada yang nak usha.. tapi dua hari kami pergi dua hari tu tutup juga


end our day dengan lepak sini.. tak pernah-pernah aku.. terjebak hehe


kami gerak balik dah lewat malam juga.. terus cari makanan


uuuu tempat simpan perkakas dia.. cantik betul


bukti penyesalan aku untuk malam ni.. haihh.. malam tu juga buat loan dengan Rahmah haha.. banyak ahlong aku dekat sana..





 Total damage untuk hari keenam= RM922.. hari paling banyak spend.. aku ingat nak ambil juga gambar souvenir aku beli.. enggak ada weh.. rugi-rugi.. kayuh lagi na habiskan entry NZ..

No comments: