Jun 7, 2021

SKYTREX Adventure Sungai Congkak

 Assalamualaikum..


Cerita awal tahun hari tu.. aku dan adik gegirl aku lama dah plan teringin nak buat aktiviti melasak.. kitorang aim nak go for atv.. ada aku usha area Seremban, murah je ridenye.. RM50.. tapi kami tak berjaya nak pergi sebab tarikh aku pilih tu tiba-tiba dah tak boleh rentas negeri.. owner tu kata boleh tukar tarikh tapi nampaknya masih belum ada sinar lagi hehe.. deposit hari tu tak banyak mana.. kalau ada rezeki sampaila kan..


so kami tukar plan.. awal bulan 1 hari tu ada cuti yang agak lama semasa cuti tahun baru.. so adik-adik aku plan nak try SKYTREX ni.. ada aku usha yang Shah Alam sebelum ni.. yang dekat sungai congkak adik-adik aku yang pilih.. kitorang tak amik level extreme.. level sederhana tak salah aku.. oh jumpa dah, River thrill intermediate.. beli online harga tiket RM65, walk in RM80.. link website di sini


sepatutnya kena sampai setengah jam sebelum pukul 9 tapi biasala kitorang kan.. jauh gileee weh sungai congkak ni dari rumah aku.. ni route untuk River Thrill.. gambar banyak dekat hp mai aku rasa.. malas betul aku nak cari dekat wasap.. so aku share mana yang ada dalam hp aku je ye..


mai buat lawak pasal ekor musang.. sebab kitorang main flying fox haha.. ila pun panik aku rasa, dia nak cakap video tapi p sebut kamera.. ok, untuk pengetahuan korang, skytrex ni kita buat sendiri ye semua.. ye SEMUA.. ko pasang safety lock, ko turun sendiri.. semua sendiri la.. gila tak panik aku.. aku dah la pernah ada pengalaman time flying fox, brader tu tak lock betul.. aku konfiden je terjun bila dia suruh.. nasibla ada 2nd lock.. kitorang bila tau kena buat sendiri, cuak kebebeh weh.. sejuk semua dah kaki tangan satu badan hahaha.. sesi akan dimulakan dengan taklimat.. cara pasang harnest semua, then kita akan lalu dulu route latihan.. senang je la routenye.. dekat sini la dia ajar cara lock, mana nak kenal U share C shape lock.. sekali je ok praktis.. SEKALI.. lepas tu terus dilepaskan ko ke dunia sebenar.. macam video dekat atas ni la.. gile aku rasa.. haha.. aku paling cuak gile part panjat tangga.. mak gayat nak.. start-start je tangga terus tinggi, aku rasa macam aku panjat everest dah hahahaha.. 



view dari tempat aku berdiri untuk turun flying fox.. ni setelah beberapa kali turun weh.. baru aku berani keluarkan hp.. aku plak silap tak bawa tali hp.. kalau tak boleh rekod time turun kan.. konsep route yang aku amik ni memang 95% flying fox ye kawan-kawan.. sikit je jalan berhalangan.. betul ke ek tu namanya.. haha.. apsal aku taip cerita ni aku neves balik ni hahaha


cubaan amik video dari atas.. tinggi weh walaupun dalam video tak nampak tinggi.. korang nampak kan tali oren hitam tu.. semua tu pasang lock unlock sendiri ye kawan-kawan.. bertabahla..



aku setia dengan mask.. sampai ada geng perempuan lain kata buka la kak.. tak lemas ke.. hehe.. aku kan paranoid bak kata adik-adik aku



susun atur kami ialah mai dulu sebab dia gile haha.. sebab dia berani.. ila ialah golongan yang perlu dilindungi.. jadi itu meletakkan aku di tempat akhir sekali.. lonely weh.. hahah



ni route merentas sungai.. seronokla time dekat sini.. aku ada ambil video, tapi sebab aku orang last so videonya dari belakang je.. tak sesuai untuk dikongsi.. kalau aku rajin aku minta dari Mai nanti..



next, kami kena lintas tali yang halus macam rambut pulak.. haha macam marah pulak kan bunyinye.. 3 benda depan mai tu la yang kita akan kena sentiasa lock unlock



gayat weh yang ni.. sebab ko kena ke kiri ke kanan.. brother baju merah tu ialah orang yang jaga.. kadang kalau senyap sangat dia goyangkan tali tu.. so kitorang dari awal lagi acah-acah jerit hahaha



yang ni okla tak seram sangat.. aku 1 route tu ialah monkey bar.. ila sorang je berjaya.. cikcu dapatla selangkah.. aku nan hado.. terus terjun hahahaha.. eh terjun bertali la maksudnya.. dekat taman rumah pun tak lepas main, ada hati nak main dekat tempat tinggi hehe


cerita monkey bar aku hahaha.. cik cu tu dah ready nak terjun







yang ni sambil-sambil tunggu turn.. kali ni tangga dia nala punya panjang.. dah la pemberat untuk naik tu kena tarik sendiri.. dekat sini ada orang jaga sebab route dia panjang.. kita tak nampak orang depan dah selesai ke tak.. so kena main jerit-jeritla.. brother ni baikla.. bila nampak kita tak larat, dia tolong tarikkan.. kitorang nampak dia buat gitu dekat orang depan,awal- awal lagi dah request.. haha dasar sayang tenaga.


ila ke ni ek.. tinggi weh tangga ni.. aku tengok balik gambar ni pun rasa loya weh haha


Secara keseluruhan, satu pengalaman yang baru la untuk aku.. tak pernah terfikir aku nak main flying fox pasang sendiri.. aku ingatkan ada orang jaga.. oh ye, dia ada route untuk kita keluar kalau tak mapu nak habiskan.. dia panggil chicken exit ke apa.. dia ayamkan kita hehehe.. alhamdulillah kami habis semua.. kalau korang nak mandi, boleh drop by sungai congkak sebab memang sebelah betul.. kami nak kejar zuhur dekat rumah.. alhamdulillah sempat.. aku rasa kitorang settle dalam 2 lebih.. mula pukul 9.. okla kan.. adik aku kata nak ulang lagi, ajak adik laki aku.. nantila aku fikirkan hehehe..

No comments: