Jun 21, 2021

Bila Rindu

 Assalamualaikum..


Petang ni aku rasa rindu gile dekat anak sedara aku.. sebulan lebih la tak jumpa diorang.. aku yang baru ni pun dah rasa rindu yang tahap kecamuk, orang yang tak dapat jumpa mak ayah dekat setahun tu macam mana la kan.. sebab rindu, aku cari balik gambar-gambar diorang.. imbas kenangan untuk hargai momen merindu kan..



ni time raya kedua.. time nak balik rumah diorang dah.. abang mula-mula tak nak pakai baju ni, dia nak baju warna oren.. ah sudah.. aku beli sama semua pink sebab nampak sweet.. mama pujuk-pujuk baru diorang ok.. takde plak gambar diorang bertiga.. dak ahmad time ni tak pandai berjalan lagi.. baru berani berdiri-berdiri..


ni dalam 2 hari sebelum puasa.. aku sewa bouncy untuk celebrate besday kakak.. pasang dekat porch.. kisahnya aku nak suprise kan diorang.. tapi baba pergi bocor rahsia dekat abang pagi tu sebab nak pujuk abang takyah mandi kolam.. pagi tu dia potong rambut dengan tok ayah.. biasa lepas potong rambut kena ada ganjaran.. tu yang baba bocorkan rahsia.. #solelaki so, bila orang bouncy ni sampai dengan muka bangganya abang bagitau kakak dia abang tau dah tu apa.. tempat lompat-lompat.. hahaha hishh, rindunya dengan attitude abang tu.. ahmad time ni baru bangun tidur.. ahmad tak enjoy sangat main, aku syak dia takut sebab besar kot.. aku plan kalau diorang ada nanti nak sewa yang ada air punya..


cubaan ajak ahmad


abang lencun habis main.. ni rambut baru la ni.. haha.. kejap dia masuk, pastu keluar balik.. bouncy ni aku sewa 4 jam.. masalahnya dengan kitorang-kitorang penat weh sebab panas juga dekat luar ni.. takde kipas.. nak kena pasang kipas nanti..



nurul iman la paling kesian.. dia puasa.. tapi dia nak main lama.. memang nampak la dia penat.. ada juga kitorang cakap buka je la kalau tak tahan kan.. tapi dia sayang plak..



ahmad suka panjat-panjat kerusi dah sekarang.. ni pun time bulan puasa tak salah aku..


ni pulak time kami ke Aquaria.. masing-masing penat dah time balik tu


abang dalam sehari lepas g aquaria, dia kata dekat mama dia abang boringla duduk rumah cik yong.. abang nak g naik train lagi hehehe.. kesian budak pkp.. time ni awal tahun tak salah aku.. aku cuti, tapi orang boleh tahan ramai juga sebab dah start cuti sekolah.. kamera tu cikcu beli, boleh tangkap gambar betul..


time besday abang.. seronok dia dapat belon dinasor.. alhamdulillah besday abang n kakak dua-dua dapat sambut dekat rumah aku..


game time.. abang biasanya main hp aku or cikcu.. kakak hp nan.. masing-masing dah ada game.. lepas ni ahmad pun join..



kakak 2nd time pergi salon.. dengan nan la biasanya dia pergi.. abang kitorang ajak potong memang tak nak.. dia geli mesin razor yang zzzz bunyi tu.. hehehe.. penggeli dekat leher,, bagus je abang time sabar tunggu sebab aku tak leh tinggal kakak.. nan masuk belah muslimah, kakak dekat luar..


ni time diorang tidur rumah aku.. selalu aku import diorang datang rumah.. ahmad belum boleh join lagi la.. diorang suka makan biskut cicah air..


ahmad join cikyong meeting.. ada sekali tu, bukan time ni la.. aku pegang ahmad juga time meeting.. sekali weh, ahmad tekan-tekan keyboard ter unmute.. aku duk nyanyi happy besday ahmad dengan suara gedik-gedik tu.. lepastu dengar bos aku kata, saya rasa yana ter unmute tu.. malu weh, biru juga aku rasa muka aku time tu hahaha.. kenangan dengan ahmad


solat time.. biasa magrib budak-budak ni akan solat dengan tokmmi.. ahmad pun nak join sekali


main pasir.. kesian budak sekarang, pasir pun kena beli kan.. seronok la diorang main tambah-tambah air.. yang ni kena main lepas-lepas asar, mandi malam terus..


ni pun fevret depa.. ahmad pun sama naik bila nampak kolam.. kena cari kolam besar sikit ni nanti..


main psp ayah ngah.. abang tu kalau ayah ngah balik seronok la dia.. ada geng dia.. dulu malu-malu.. sekarang kamceng dah


ahmad time baby-baby.. mulut copy paste baba.. biasa kalau mama baba nak dating, diorang hantarla budak-budak dekat sini.. kitorang seronok je.. alhamdulillah ahmad pun senang jaga..


latest video diorang.. exited main dapur.. kakak, abang, ahamad cik yong rindu 😭



2 comments:

maisarah said...

cik cu pun rindu nak mateyyy dah nii...

Yusai said...

rindu sangat cik yong ni nampaknya dengan anak anak sedara..comei comei belako.. dah besar kakak imannn