Jun 15, 2021

I'm in Love India: Welcom Hotel and OOTD

Assalamualaikum..

Setelah tertangguh lebih 6 bulan, mari kita sambung entry India.. to recap, aku pergi India akhir 2019 untuk training.. hopefully during covid ni aku boleh habiskan cerita yang tak selesai.. 3rd entry aku ke India ialah tentang hotel dan OOTD.. nak juga kan.. hehe maklumlah lama dah tak rasa bersiap.. bila aku cakap dekat adik aku,aku rindu nak bersiap diorang pandang aku pelik.. bila pulak aku selalu bersiap hahaha.. aku punya makna bersiap ialah pilih nak pakai baju apa, tudung apa.. takdela makeup bagai.. aku lebih suka skincare sekarang.. zaman makeup dah berlalu.. 


Selepas sampai, kami terus dibawa ke hotel... WelcomHotel.. hotel memang penganjur yang tentukan.. kita kena bayar sendiri guna duit yang mereka dah bagi.. cantik betul hotelnye.. check in semua kejap je.. kami terus boleh masuk bilik selepas selesai.. bilik semua sorang satu.. ada akak Indo tu diorang request share, banyakla dapat jimat kan.. aku ok je bilik sorang.. 



ada wire.. wehooo


ada iron juga.. aku dah bawa travel iron, belajar dari pengalaman iran.. aku tak sure entry iran 2nd time aku dah habis ke belum juga.. hehe.. banyak hutang aku rupanya..



siap ada lampu bagai.. untuk membaca malam.. aku memang tak buka sebab tidur tak tutup lampu pun hehe.. penakut kan..


uuuu ada cermin full view.. korang nampak tak apa yang aku nampak..


hai musuh.. berani dia letak pemberat depan cermin.. nak suruh cermin diri ke apa..



view bandar.. tak nampak apa sangat sebab malam.. alahai, rindunya nak travel bila tengok balik gambar-gambar lama.. excitement time mula-mula sampai hotel, haihhh..



inilah ghupe lampu bila dibuka


Day 1:

jerebu yang nampak lebih jelas di pagi hari


minta maaf la suara serak.. aku tak sure sama ada sakit tekak atau sebab baru bangun hehe.. 600rpm uols jerebu dia.. Malaysia takat 200rpm gitu pun dah rasa teruk kan.. 


first day sari.. ni semua yang beli time pergi grad mai.. saje amik feeling pakai dekat India.. aku pun tak tau kenapa aku suka India.. aku rasa India unik.. mungkin sebab aku suka shopping sari kot hehehe..




sarapan pagi aku.. kitorang dah tanya siap-siap hotel, dia maklumkan makanan halal.. mungkin sebab 5 bintang.. banyak kali juga kitorang tanya.. sekretariat tu pun siap tanya chef yang masak.. 


berita jerebu



menu lunch aku.. aku baru cakap dekat kawan aku, aku rindu gile beriani India..


roti wajib kan untuk depa.. biasa diorang memang akan bawa meja ke meja roti panas-panas.. sedap jugala.. lembut


hotel aku ni bersambung dengan Mall tapi takde direct masuk.. kena pusing belah belakang.. exited  sangat dah aku bila nampak.. aku kan suka explore barang-barang negara orang kalau pergi sana.. time dekat Iran pun aku suka tengok tempat groceries depa..



the view from see thru lift.. aku gayat juga sebenarnya.. pening pun ye juga.. tapi rekod juga untuk kenangan


kebetulan bilik aku dah kemas time aku break tengahari.. semalam tak sempat nak rekod.. besar kan bilik dia.. 



petang hari kami dibawa berjalan.. aku tukar jeans je..

Day 2:


hari ni aku pakai blause.. kasut tu aku beli ramai-ramai dengan geng opis.. kasut getah tapi sedap pakai dan nampak formal.. RM10 tak salah aku.. 





sarapan untuk hari kedua aku amik pastries dah.. hehe.. aku suka je try food negara orang, tapi aku cepat jemu.. akhirnya aku makan yang biasa makan je


macam ada tulisan arab kan.. sape boleh baca


chai dan susu.. chai wajibla aku amik kan


hari kedua pun sama.. aku tukat jeans je.. seronokla training dekat sini sebab belah petang memang biasa diorang bawa berjalan..


Day 3:



hari ketiga aku pakai jeans dah.. hehe diorang pun banyak je pakai jeans awal-awal.. semi kasual la aku rasa dressup code untuk training ni.. 




pagi hari ketiga ni aku jalan belah luar nak tengok view.. dah nampak kurang sikit kan jerebunya..



ya Allah mulut aku.. tak taula sebab kering atau ada biskut.. hehe.. tapi sebab ni je satu-satunya video yang ada, aku letak jugala.. india dan hon takkan berpisah kan..


Day 4:



nampak pulak stokin biru aku hehehe.. kasut ni pun geng kasut RM10 tadi.. senang nak packing sebab tak banyak pakai ruang.. 


dah hujung-hujung gambar food pun dah tak banyak.. ni lunch tak salah aku..


Day 5:


eh hari kelima terus dah hehehe.. last day kami training.. aku pakai sari balik untuk ambil gambar nanti.. 


aku lupa dah ni buah apa weh hehehe.. tapi kecik betul


fevret chai



kudap-kudap akak indonesia bawa.. seronok aku duduk semeja dengan depa.. diorang memang standby banyak makanan katanya sebab takut susah nak cari food..


Day 6: Going Back


flight kami belah malam.. jadi ada free 1 hari untuk jejalan.. aku beli baju ni dekat mall sebelah.. cari dekat kedai time jalan-jalan tak jumpa.. murah je tak salah aku RM20 lebih ke RM30 gitu.. lengan dia ngam-ngam sikit.. kena pakai inner la.. aku pakai kejap je dekat malaysia, jual preloved dah..


babai bilik.. kami terus checkout pagi tu.. tinggal beg dekat concierge..


setel jalan-jalan, kami balik semula ke hotel.. aku freshen up dan tukar baju sebab tak selesa pakai baju tadi untuk travel jauh.. next entry will be about tempat-tempat yang aku pergi.. till then

No comments: