Jun 14, 2021

Amverton Cove Golf & Island Resort

 Assalamualaikum..


Cerita lama juga.. sebelum aku pergi ke Skytrex lagi.. bila rentas daerah dibenarkan masa ini.. aku rasa ni dalam bulan 12 kot.. macam biasa, family aku akan cuba cari tempat yang kami boleh stay.. biasanya kami stay semalam je.. diah suggest tempat ni sebab ada promo time ni.. bilik villa dia dalam RM199 semalam.. memang murah betul.. nak masuk ke area resort ni akan lalu guard, kena ada booking baru boleh masuk.. dan jalan dia ke daaallllaaaammm betul baru jumpa resort hehe.. kitorang berpusing-pusing juga 2-3 kali


Pada aku, ada anak kecik dan kita memang niat nak santai-santai je, berbaloi untuk pergi.. aktiviti dekat sini tak too extreme.. kawasan resort ni ialah di Pulau Carey.. kalau lalu SKVE, kita exit di telok panglima garang.. so area-area sini memang takde attraction lain.. tapi aku ok je.. sebab pergi sini memang aim kolam dia.. 


pintu bilik.. time diorang bawa ni aku kagum dah.. cantik weh setting bilik dia.. aku rasa feeling dia macam kita pergi resort dekat Bali.. walaupun aku tak pernah sampai Bali lagi..


kitorang amik 3 bilik.. yang tengah ni 


see see.. cantik kan pintu bilik dia


pintu bilik tertutup tu je bukan kitorang punya.. ahmad kecik lagi ni.. teringat kenangan dia mengamuk malam tu hehe.. area sini banyak nyamuk.. staf situ pesan suruh tutup pintu..


lain macam hyper kakak tu.. kakak seronok betul time ni.. kebetulan sepupu dia pun datang sini.. dia mandi kolam pun dengan diorang.. selalu kitorang sound kakak ni lupakan kitorang la.. hehe dengan budak pun nak cari gaduh kan 


ada jakuzi uolsss... kami kagum gile.. kitorang buat parti buih lagi hahaha.. bebudak tu seronok mandi.. diorang mandi jakuzi pagi sebelum checkout.. siap ada lampu-lampu lagi 


Room tour.. cantik gile weh.. berbaloi-baloi.. kira ni macam teaser untuk ke bali nanti.. amin #kitadahvaksin


Petang lepas asar, kami terus ke kolam.. kitorang dah siap standby pelampung untuk budak-budak.. kalau ikutkan, kolam ni limit pada 30 orang untuk 1 masa.. aku takde gambar dekat area kolam sebab tak bawa hp.. aku cari jap dari website


ni kolamnye.. bestla pada aku.. slide ni kalau ikut untuk budak.. tapi aku tengok orang dewasa naik, guard tak sound.. so aku dan adik-adik aku ada try.. abang ada try yang kecik, tapi time dia turun tu kitorang terleka sikit.. dia tenggelam.. terus tak nak main hehe.. kesian abang.. dia terus nak naik, aku paksa dia mandi dengan pelampung pulak.. hehe.. dia suka je air tapi agaknya cuak kot.. lepas-lepas tu baru dia enjoy..

Malam tu diah dengan aki keluar cari makanan dekat luar.. area sini dekat dah dekat rumah ibu diah.. kawasan sini memang ke dalam sikit ye.. foodpanda pun tak masuk aku rasa.. ahmad duduk dengan kitorang.. agaknya sebab tempat baru, menangis-nangis dia.. cuak betul kitorang.. sebab biasa mama dia tinggal dengan kitorang, dia ok je.. aku syak dia tak biasa dengan suasana..

Paginya ada sarapan dekat hotel.. aku tambah sikit untuk adik aku, sebab yang lain dapat dah free breakfast.. pada aku sarapan dia basic, bolehla untuk alas perut.. aku macam expect lebih sebab resort dia cantik.. boleh improve lagi part tu.. untuk hari kedua, aku plan nak bawa budak-budak pergi animal island.. dekat sini macam-macam aktiviti ada.. playground indoor ada, go cart budak ada.. playground tu free tapi sebab covid tak berani lagi nak bagi diorang main.. untuk ke animal island ni, tiket RM25.. untuk ke animal island,kita boleh pergi start pukul 10 pagi.. aku ingat memang kena pukul 10, tapi staf situ kata diorang boleh je hantar ikut waktu kita nak.. aku syak maybe orang tak ramai.. diorang bagi air mineral dan sayur untuk animal.. free je ni



kecik mata ahmad kena angin..


time pergi kami naik bot laju sikit.. seronok la budak-budak..


to animal island


dengar abang ngamok.. haha.. sampai sampai korang boleh letak vest dekat tepi-tepi situ.. tak hilang..



mula-mula sampai jumpa arnab.. walaupun rumah nenek diorang ada arnab exited juga budak-budak ni


hahaha swag muka ahmad



arnab ni kita boleh je masuk dalam kandangnya.. nak balik karang baru kami masuk.. arnab diorang tak exited sangat sebab rumah nenek pun ada.. tapi pelik pulak pasal apa abang takut hehehe


ada ulaq tapi ulaq tiduq melingkaq..


area sini pulak ada open area.. kita boleh sentuh animal.. aku cuak part-part sentuh ni.. ingat peristiwa pegang anak ayam dengan kakak dulu haha



cikcu tu apa je dia tak berani pegang.. dia sorang je yang pegang semua binatang..


ni hedgehog kan.. ok aku dah google, betul ni hedgehog.. bulu dia tajam weh.. nampak je macam fluffy..


diorang ni takut dengan orang.. penjaga dia cakap gitu.. kesian juga tengok




tengok hamster


baba punya terkejut tu haha


next kita pergi tengok animal lain.. cikcu marah monyet tu rebut makanan.. aku masih fobia dengan monyet.. monkey bar punya cerita.. remember? hehehe



aku tak kenal binatang apa.. tapi aku rasa ada dalam kartun.. ni timon n pumba tu ke.. timon la kan


ahmad tu suka je.. dah nak layu dah dia time ni.. kecik lagi aku rasa ahmad time ni.. sekarang dah boleh jalan dah..tapi kitorang dapat tengok dari video je..


hahaha senyap-senyap dia kecundang weh.. hahahaha.. 


bila dengar kitorang bising dia terbangun.. tapi tido balik la lepas tu.. waktu nap dia ni.. 



besar-besar kambing dekat sini.. hai la kambing



kelakar kakak terkejut kambing tu berdiri.. besar-besar weh kambingnye


ila kata ni yang adik beradik ellie cerita ice age.. aku memang fail sikit bab kartun.. aku tau basic je hehe


dah hujung-hujung tu kami patah balik ke arnab.. abang comel sangat.. ada dekat video sape tah dia tanya 'apa rabbit ni nak dari abang' hahaha..


Aku rasa kami habiskan masa dekat sini dalam sejam.. alhamdulillah orang pun tak ramai.. kalau larat boleh je pusing banyak kali.. kitorang seround je.. oh, dekat sini ada ayam juga.. bulu dia bukan main lebat lagi.. tingat tok yaya.. ok bila kita nak balik tu, cakap je dekat staf situ.. nanti ada bot datang ambil..



klasik kan bot dia..


sampai ke tempat asal


seronok main lari-lari sebab padangnye luas

Balik tu kitorang lalu kolam.. kakak merayu nak main.. kesian pulak dengar.. kitorang bagila dia main.. aku paksa abang join juga hehehe.. ahmad tanpa dipaksa dan join juga tepuk-tepuk air.. kami checkout dalam pukul 12 tengahari.. terus balik rumah.. patutnya aki plan nak balik terus, tapi ada pulak parcel mainan kakak sampai.. depa pun pujukla baba depa nak singgah amik.. hehehe.. bila lagila kan ada rezeki nak berjalan.. go away Covid..

No comments: