Apr 5, 2022

Salam Ramadhan Mubarak: Life so far

 Assalamualaikum,


dahsyat betul tahun 2022 punya mood.. dah nak masuk Q2, tapi mood aku untuk blog tak mai mai lagi.. ada last draft aku tengok entry India.. ada lagi ni entry travel tak share dekat blog.. mungkin bila share dekat blog dapat menjemput mood dan rezeki untuk travel.. aku setakat ni takde perancangan lagi nak ke mana-mana.. mungkin kalau dalam plan, nak p yang dekat-dekat dulu.. sekarang kalau travel kena ada extra cash untuk part kesihatan.. banyak tu ongkos nak kena standby.. so buat masa sekarang aku enjoy tengok yang orang share part travel depa.. entry NZ aku pun xde penutup lagi rasanya.. Singapore pun sama.. bolehla nanti ak share and recall sikit-skit jika dipermudahkan..


Alhamdulillah, hari ni dah masuk Ramadhan ke 3.. cepat betul aku rasa masa berlalu, semoga Ramadhan kali ini membawa keberkatan dan keampunan dalam hidup kita.. Alhamdulillah, ini Ramadhan pertama aku sebagai isteri.. kadang tak sangka, betul ke aku dah kahwin.. semalam pun husband aku ada tanya pasal apa ek.. lupa dah aku, tapi aku cakapla aku memang sangka takde dah jodoh aku dekat dunia.. alhamdulillah mungkin aku kurang rasa pressure sebab duduk dengan umi dan geng gegirl aku.. sesekali rasa nak berpasangan tu ada.. naluri manusia kan.. perancangan Allah tu yang terbaik untuk kita.. Alhamdulillah Allah bagi merasa nikmat yang aku tak sangka-sangka.. 


Aku just nak recap few things.. nak karang entry details aku tahu mood aku mungkin bakal tak muncul-muncul.. hehehe.. aku random je gambar..



kek sambutan Ramadhan dekat kampung faiz.. cantik weh kek ni, kek marble.. tapi design dia smart kan.. ni IG dia.. aku tengok ada design spriderman ke apa.. comelnyeee... kek ni boleh pilih perisa.. aku amik perisa vanila.. sedap dan lembut.. ok, kek ni tinggi ok.. so puas hati la..


eh gambar kek lagi.. hehe, ni aku order dari tempat biasa aku order dekat sepang.. kek besday baby, anak aku yang ketiga.. dia nak tema rabbit.. aku search dekat shoppee topper cake rabbit.. pastu nampak design ni.. eh cantik plak, terus minta orang kek tu buatkan.. kek stand tu pun dia buat.. ni aku order dari IG ni.. dia belah Sepang.. tak pasti bole deliver luar ke tak..


fevret kakak iman sekarang kalau kitorang balik ialah main Saidina.. nanti dia ajak 'cik yong jom main saidina aku bakar' hehehe.. dengan ayah yong sekali kena main.. besar dah kakak iman.. abang tu main yang yang yok je.. kejap je pastu dia bosan.. laki kan..








main layang-layang dekat pantai bagan lalang.. kalau dari sepang adalah dalam 45 minit.. dapatla lepas gian nak mandi pantai.. eh tak mandi pun.. basah-basah kaki.. ahmad je eksiden terduduk.. pastu mandi terus.. hahaha dengan takde baju sparenye..


suka makan buah dak ahmad ni.. kalau tengok jari dia amik buah tu, geram je..


diorang main origami.. abang ngamuk sebab dia nak ikan, diorang buat love hahahaha.. dia ngamuk sebab ngantuk juga dah time ni


kakak n abang tolong tok yayah basuh rumah lepas banjir.. diorang dah mandi dah time ni, tapi budak bila jumpa air.. faham-faham je la kan 






Cameron Highland trip januari aritu.. alhamdulillah time aku pergi orang tak ramai langsung.. mudah sangatla nak pergi mana-mana.. cuma time aku pergi ni bukan musim strawberi.. so nak petik-petik tak dapat.. cuaca pun sejuk.. 


video besday abang.. aku nak post dekat ig, tapi asikla lupa.. so dah rasa terlambat plak hahaha.. punyala seronok dia joget.. dah takde malu-malu dah dekat ayah yong.. smart kan baju dia.. mamanye cakap asal balik sekolah je asik pakai.. oh ye, abang dah masuk pra.. bukan main suka dia.. kawan dia nama Sofia tau hehehehe.. 


kek ni pun aku tempah dekat butterdream bakeshop.. topper tu shopee macam biasa




cheesetart tu awesome sangat weh.. tema number block.. memang time kitorang buka, semua serentak cakap woahhh... kagum aku.. sebab jadi dia buat.. aku cakap lebih kurang pun takpe sebab tau susah kan..


abang first day at school.. teringat time pra kakak man, kitorang siap ikut g orientasi ok.. hahaha #anaksedarasulung.. time abang takde orientasi..


tunggu baba siap mengajo..


abang sambut besday dekat sekolah.. kebetulan first day sekolah ialah besday dia.. bukan main abang, tahun ni sampai 4x potong kek.. sekolah, rumah dia, rumah tokmi n rumah auk..


time ni depa kuarantin dekat rumah auk sebab baba positif.. pastu berjangkit-jangkit dengan iman dengan abang.. aku bawa mainan.. bukan main exited lagi muka abang kakak tu..


bila balik rumah depa, depa demam lagi sekali.. ni time dua-dua positif.. baba baik dah.. abang tu bagus, selalu elok makan makanan n ubat.. dia nak cepat baik.. kakak makan juga, tapi perempuan kan.. kena ada drama sikit hehehe


Setakat ni dulu cerita aku.. moga kita ketemu lagi untuk entry 2022 hehe










No comments: