Oct 17, 2016

Sumayyah

Assalamualaikum..

Aku baru tengok dekat Fb tadi adik aku, mai wish “Selamat Hari Lahir Adik”.. Allah, birthday Sumayyah hari ini.. Tiba-tiba mengalir air mata.. lama aku tak ziarah kuburnya.. Mesti hari ini menjadi cabaran juga untuk ayah dan umi Sumayyah.. Moga Allah ganjarkan pahala untuk ayah dan ibu Sumayyah atas setiap ujian dan gantikan dengan sesuatu yang lebih baik  disisiNya..

Sebelum ini aku pernah nak karang entry untuk Summayyah tapi selalu tak pernah berjaya.. Faktor malas tu memang confirm, ada mood ada cerita.. teringat plak tagline gegar vaganza semalam, ada lagu ada lagi.. hehe, faktor yang menjadi sebab tertangguh ialah aku jadi speechless nak tulis apa.. banyak yang bak cerita tapi banyak juga perkara yang terbatas..

Ok, berbalik pada tajuk entry, insyaallah aku nak share kenangan yang aku ada dengan Sumayyah.. adik aku kembali pada Allah tahun lepas, 26 Oktober 2015, ketika dia berumur 6 tahun.. yang paling aku rasa ralat ialah aku lambat rapat dengan dia.. rasa tak jalankan tanggungjawab kakak yang sebenarnya.. Rasa macam setepek kena ke muka bila dengant ayat “Bila dah hilang baru kau nak menyesal”.. Takpela, Allah know the best.. Bila ziarah kubur adik doa kegemaran aku ialah adik doa dekat Allah ye bagi kita jumpa lagi dekat syurga.. Boleh kita main sama-sama lagi..

Raya dengan Adik

Aku tak ingat ini raya tahun bila, raya dekat rumah kakak ayah aku atau makcik aku la kan.. Aku rasa ni raya tahun 2013.. Sumayyah rapat dengan ila, ila kan kamceng dengan budak-budak hehehe, sampai kena buli pun ada juga.. mungkin budak tengok ila lebih kurang besar dengan diorang je kan hahaha

IMG_1843
IMG_1848
IMG_1849
IMG_1851
Serabut pula aku tengok tudung sendiri hehehe


IMG_1856
Nampak tak diorang sangat kamceng.. apa ila buat mesti dia ikut je hehehe.. memang ila paling terasa time adik pergi..


1st date dengan Adik

Aku ingat lagi time ni aku singgah jumpa ayah sebab ayah ada kirim beli barang dekat Serdang.. Time tu ayah pun kebetulan nak keluar pergi workshop, Sumayyah nak ikut tapi ayah tak bagi sebab ayah kata macam tak sesuai ke apa tah time tu.. aku saje offer Sumayyah nak ikut kak yana jalan-jalan tak.. tiba-tiba dia cakap nak.. terkejut aku time tu..hahaha aku ajak-ajak gitu je sebab memang aku tak pernah lagi keluar dengan dia.. So aku bajet mesti dia tak nak kan.. sekali dia cakap nak, pucat juga muka aku time ni hehehe neves jugala time tu..Alhamdulillah semua ok sangat..

IMG_2414
Time ni aku dan kak seha bawa studeng korea jalan-jalan area KL.. kebetulan time kitorang pergi tu ada sambutan Thaipusam.. tu yang Shih li ada sekali.. adik naik tangga sendiri kot time ni.. kagum aku.. cuma time turun dia dah tak larat dah hehehe, aku kendong.. ye aku yang kendong.. sebab dia tak nak dukung dengan budak lelaki hehehe Sumayyah garang sikit dengan lelaki..


IMG_2416
IMG_2415
IMG_2417
Tak ingat aku kenapa Sumayyah buat muka garang time ni.. hehehe, cap tu beli dekat situ.. RM10 tak salah aku..


IMG_2418
IMG_2424
Dia dah panas pakai cap


IMG_2422
Sarah tolong lap lepas dia makan aiskrim.. orang korea kan kemana-mana mesti bawa wet tissue..


IMG_2419
yang hwan pegang tu keretapi sumayyah.. beli dekat atas.. shihli tolong tawar, kagum aku shihli garang time tawar hehehe beli juga sebab dia nak sangat.. aku happy je bab-bab beli kan.. time ni juga aku install game ben10.. sebab sumayyah minat sangat ben10


IMG_2420
IMG_2421
yang ni time naik train dekat Bukit Melawati.. Seronok Sumayyah, dia kata naik Thomas hehehe.. lni je gambar yang aku simpan.. ada lagi yang kak seha ambil tapi aku tak save.. sayangnye rasa sekarang.. sebab tu aku rasa nak buat photobooks untuk setiap event atau vacation yang aku pergi.. at least sentimental value tu masih ada untuk kita kenang-kenangkan..


IMG_6842
yang ni time majlis aki dan adi dekat masjid Mizan.. geng gegirl dengan ayah.. tahun 2014..


IMG_6843
yang ni tahun 2013, time majlis belah diah dan aki.. tembam lagi Sumayyah time ni.. duduk sebelah kak ila.. geng sangat kan hehehe

Untuk adik, kak yana tahu adik dah tenang dan bahagia di sana.. dah melihat hakikat kehidupan dunia sebenar.. Insyaallah kak yana, abang adi, abang aki, kakak nabila dan kak mai di sini akan selalu ingat dekat adik.. Sorry adik hadiah birthday last year tak sempat kak yana nak bagi dekat adik.. Insyaallah kami semua akan tengok-tengokkan ayah dan umi adik.. Moga Allah izinkan kita bersatu kembali adik.. Love you always!

1 comment:

Yusai said...


Rindu pula pada Sarah n Hwan.. (eh hwan ke kita panggil oppa tu??)