Jan 8, 2017

Sambungan Januari 2017

Assalamualaikum..

Sebelum pertemuan hari ini jadi, aku sempat jumpa Zaf dulu Rabu lepas.. kebetulan time tu aku ada benda nak setel, terus ambil cuti.. belah petang dapat jumpa Zaf, kejap sangat aku rasa.. Balik dari jumpa Zaf, tiba-tiba aku rasa kepingin nak jumpa geng-geng lain.. amik ko, kepingin terus perkataan yang aku guna hahaha..

Pelan punya pelan, kami setuju nak jumpa dekat Kids Cafe.. Waheda yang cadangkan, dan Ain bagi list antara cafe-cafe yang ada di sekitar KL dan Selangor. Setelah tengok lokasi semua orang, kami setuju nak jumpa di tempat yang semua orang mudah nak pergi. Shah Alam, to be exect Kopimeo Cafe. Ain kata better petang, sempat siapkan anak-anak.. Time pelan aku tak terfikir nak bawa kakaman.. kebetulan pula kakaman and the geng (mama, baba dan dadek) balik rumah Tok Umi, aku tanya mama kakaman boleh ke nak bawa kakaman.. eh tak best pula aku rasa sebut kakaman.. tukar-tukar.. kakak iman..Dapat green light mama kakak iman, weols proceed dengan pelan.. weols di sini ialah aku dan kakak iman.. hehehehe aki (baba iman) tanya Iman "Mama dan Baba tak ikut, Iman ok ke?". Kakak Iman dengan selamba je jawab, "Iman ikut" hahahaha.. aku rasa ni kali keempat aku keluar dengan Iman berdua. Ist dan 2nd time bawa kakak iman pergi office time Mama Iman ada urusan. 3rd time,bawa Iman pergi KLIA ambil Cik Su.. Jadi, yakin tu adalah sikit. Bolehlah jadi modal nak bawa kakak iman pergi berjalan..

Zaf sampai dulu, then Yu lepas tu baru aku sampai.. Time kitorang nak sampai tu, Anis bagitau tak dapat join sebab bateri kereta tak boleh hidup.. sedih juga tapi Allah kan tahu the best for us.. Pasti ada yang lebih baik Allah janjikan untuk Anis dan kami. Waheda pun ada urusan juga. But its ok, aku rasa good enough for the start untuk kami meet each other kan..

Aku tak dapat nak duduk dekat meja sangat sebab Iman tak berapa boleh sesuaikan diri lagi duduk sorang. Alhamdulillah Zaf berjaya cop meja tepi betul-betul sebelah tempat main.. jadi aku boleh borak-borak disebalik gerigi..

1st foto lepas dah puas borak


Korang nampak tak sayur atas meja tu? Kisahnya Ain kita dia nak bawa hadiah untuk tukar-tukar, aku plan nak bawa buku tapi lupa. Aku ingat Ain sediakan 1 hadiah, sekali rupanya Ain bawa untuk semua orang hadiah.. omg omg.. huda pun sama omo omo omo omo (memang nak taip omo tau, bukan typo.. ambil feel cakap korea sikit hahahaha). Huda bawa sayur yang dia beli time grocery shop hahahaha.. kelakar gila kitorang rasa.. Insyallah next time yang lain-lain nak join.. exited weh dapat hadiah.. Ain bagi dua hadiah, 1 personal hadiah dia pilih untuk setiap orang, set kedua ialah diary dan kalendar untuk tahun 2017. Ain kami punya ejen takaful..


Hadiah aku dari Ain dan Huda.. Thanks korang!



beria masing-masing cerita sampai terteleng-teleng Ameera renung makcik-makcik ni


Hahaha, korang nampak tak kawan aku Zaf disebalik jeriji tu? aku selalu lepak situla sebab Iman nak main berteman hehehe.. aku ok je.. kalau korang perasan Ameera tengah semangat nak tarik cawan air.. aku pula cuak takut tumpah tapi mama Ameera cool je.. hahaha, makcik yang cuak


Aku pun tak tahu kenapa aku masih duduk depan lagi.. tak dapat nak cari port menyorok sebab semua memang dah duduk dari awal sebelum ambil gambar. Nasib ada Iman, dapatlah cik yong sorok 20% belakang Iman..




Iman pasrah je tersepit.. hehehehe



Dah dalam kereta baru Iman ok sikit.. takpe Iman, life is about long learning process.. Biasalah tu kita tak selesa dalam keadaan yang kita tak biasa kan Iman..Benda yang Iman pegang tu ialah mainan Iman dan adik.. tok umi bagi duit dekat iman kalau Iman nak beli apa-apa.. aku pesan dekat iman, iman belikan adik juga ye.. dia ok kan aje.. good girl kakak iman ni


Dia panas dalam kereta sebab matahari memancau.. bukan main suka lagi dapat pakai spek.. Spek mata iman kena standby la dalam kereta.. 


Ok sambung balik cerita tentang cafe.. ini view aku dari jeriji, still dapat borak lagi dengan diorang. Yu siap boleh pass kan hp lagi dekat aku dari celah jeriji..  aku cakap dekat Yu, dah macam cakap dari dalam penjara pula.. ni kira macam penjara upgrade, boleh seludup hp hehehe


kaunter layan diri.. cafe ni just nice, tak besar dan tak terlalu padat sangat


Ameera comel dengan Untie Zaf comel.. eh aku baru perasan gambar beramai-ramai kanak-kanak takdelah.. mak budak dan makcik sedara budak exited sangat dapat jumpa.. oh ye, geng single semua dah ada anak sedara.. #lappeluh


kakak iman syok main ni..


Lebih kurang ni je besar kawasan main.. time mula-mula sampai aku dan Zaf rasa macam ralat sikit sebab kami bayang tempat main dia luas.. tapi Ain dan yang lain-lain kata eh ok sangat dah ni.. asal ada port tempat main je.. Anak ain, Aisy dan Aisya bawa mainan diorang juga.. memang syokla budak-budak ni..




Dengan diorang pun kami pelan untuk berjumpa bulan 2 juga. Agak challenging dari geng S09 sebab semua duduk jauh-jauh dan hanya boleh jumpa weekend. Yus dan Mimi aku boleh jumpa waktu lunch time hari kerja, jadi masing-masing takde risau nak pelan perjalanan dengan anak kan.. takpe, kita setkan dan tetapkan je, doa yang baik-baik untuk Allah rezekikan kita jumpa lagi.. Allah kan baik, Dia tahu yang terbaik untuk kita..

Till we meet again in February insyaallah! Jaga mereka untukku, Ya Allah.

No comments: