Jan 8, 2024

Laid-back Langkawi: Day 1~ Pantai Cenang

Assalamualaikum..

Lepas settle magrib, kami plan nak ke cenang.. orang kata situ meriah malam.. tapi macam ulang alik juga kitorang, sebab siang tadi pun dah ke sana dekat underwater world.. jadi kalau nak senang, memang mudah duduk area cenang..


kami sempat singgah beli buah.. beli limau dengan pisang. tapi pisang dekat sini bila letak dalam beg cepat betul hitam.. panas agaknya.. limau tu sampai ke kl bawa balik.. beli banyak sangat.. nampak tak yang omar pegang tu.. buah salak, tapi kecik-kecik.. kitorang rasa masam.. rare spesis kan..


kami sampai dalam 9 lebih dah.. orang ramai.. kisahnya nak cari sini pun berpusing.. kami dah terlajak sampai ke pantai tengah.. bukan main depa menari..


yang ni plak area tengok fire show.. ada banyak area juga yang buat.. aku fokus tengok yang ni dari luar..


terer diorang.. walaupun kita duduk luar, nanti ada juga orang minta sumbangan.. 



yang ni video paling cantik aku rasa.. syokla.. 


kami makan dekat area sini juga.. total RM54.. kami ambil lauk tomyam campur, kerang rebus, udang masak kunyit.. lepas tu ada rezeki meja sebelah bagi sayur yang diorang tak sentuh lagi.. kedai tu pun tak nak amik order nasi goreng dah.. kitorang on je nasi putih


dati tempat faiz ni boleh nampak fire show..



kabur jadi gambar bila aku pakai cover yang waterproof tu.. aku pakai tu sebab senang nak tengok gps time naik motor


omar seronok makan sini sebab seronok dia kuis-kuis pasir dengan kaki..



alhamdulillah rezeki malam tu..


Kami nak cari coklat buat makan dekat rumah sini.. haha, bukan main faiz tu.. hotel kitorang dipanggil rumah.. aku jumpa kedai Warisan Duty Free.. kami masuk time tu pukul 10.30 malam.. pukul 11 tutup.. alhamdulillah sempat beli.. kitorang keluar tu kedai dah separuh pintunya..


aku saje ambil harga konon nak bandingkan.. tapi aku rasa bestla sini.. banyak pilihan.. aku pergi haji ismail group last day.. tak banyak sangat coklat.. harga depa compatible la..


yang ni beli 1 je makan dekat sana..



ni kalau dekat kedai coklat mitsui 20 lebih mai kata


aku aim nak beli kinder ni.. tapi dekat HIG takde.. menggagau aku g cari dekat mall sebab anak suka..


ni pun sodap.. banyak aku beli..



yang ni dengan HIG lebih kurang



yang aku beli dekat dalam mall mahal RM1.. banyak jenis kan ada dekat sini.. kitorang nak g sini balik last day dah jauh dah


ni faiz beli nak try sebab brand daim


aku mula-mula macam nak rasa.. tapi tak jadi..


kami sampai dalam pukul 12 malam.. yang ni memang terus tido sampai pagi.. Tak sabar nak tunggu trip esok

No comments: