Aug 14, 2016

Short and sweet trip to Port Dickson

Assalamualaikum..

Lepas setel berjalan ke Farm In The City kitorang balik rumah dulu sebab nak gerak terus pun awal lagi.. silap2 nanti tak boleh check in.. Balik rumah semua selamat tidur, Iman terutamanya.. kesian dia bangun awal.. Mama Iman kata time dekat kejut Iman tu mula-mula Iman tak nak bangun.. bila Diah kata nak ikut Oing (cik yong) pergi jalan baru dia bangun... aloh aloh alohh... kecik-kecik dah sweet.. kaki jalan sangat Iman ni..

Plan asal aku nak gerak ke PD pukul 2, sampai tu ngam-ngam boleh check in.. tapi dekat pukul 3 baru kitorang gerak.. aku rasa cantik plak gerak pukul 3 sebab takdela panas sangat nanti kalau nak mandi dekat sana.. Asalnya aku plan nak try amik hotel yang dalam bilik ada pool.. grand lexis.. sebab adik aku Mai request nak tempat yang ada pool.. sekali tengok harga 700++.. aku aim kalau 500 tu boleh lagi la dipertimbangkan.. Insyaallah mungkin next time ke kan.. iman pun suka pool juga, aku rasa berbaloi sangat kalau try grand lexis tu.. cuma kena simpan ongkos dari awal..

Aku dan keluarga menginap dekat Ancasa Residences Port Dickson.. lepas dah give up grand lexis, aku survey lagi kat booking.. sampaila nampak deal Ancasa.. 239/ night untuk 2 bedroom apartment.. baca review 50:50.. ada yang kata best, ada yang kata uzur.. aku redah je sebab aku rasa aku tak memilih sangat.. asalkan ada kolam, aku baca juga dekat blog yang share trip ke sini, aku nampak diorang pakai baju biasa.. jadi okla kalau nak swim.. lepas aku book tiket Diah kata dia baru pergi sini dan pool dia tak boleh pakai baju tak swimming... alaaaaa, kecewa jugala aku sebab aim pilih sini dia ada pool.. aku cakap dekat Mai, Mai kata takpe.. Pantai pun takpe.. 

iman dengan cik cu joget lagu baba dengan iman nayanyi time nak minum susu.. comel gile diorang ni..


time petang cahaya buat gambar mengadap laut jadi gelap.. aku ada juga ambil gambar time pagi.. yang tu maveles..


mengadap rumah.. aku memang puas hati habisla dekat apartment ni.. gambar memang sibiji sama macam rumah.. macam terbalik je kan ayat aku.. pedulikan.. Alhamdulillah, sangat spacious dan sesuai untuk famili ramai.. oh ye, adi dan maryam tak dapat ikut sebab Adi ada camping dekat sekolah dia.. takde rezeki lagi nak jalan dengan dia.. Kitorang gerak dua trip, adik-adik aku yang kerja gerak kemudian.. Diah ikut Aki sebab kesian dekat Zolah tak puas tidur lagi.. kan dari pagi dia jalan pergi FITC..

Lepas solat Asar kami terus menunaikan hajat misi kolam mai.. dan iman.. dan aku hehehe.. time kitorang sampai dah ada mak dan anak mandi.. mak dia pakai baju biasa.. ok mai, at least kita boleh rendam dalam kolam budak.. jadila kan dari takde langsung.. tengok sekeliling Alhamdulillah takde staf yang tegur.. lega, rezeki kami nak mandi-mandi kan.. esoknya aku dan Mai masuk juga kolam dewasa tapi kejap je.. kolam budak lagi best hahahaha..




nampak sangat Mai lagi seronok dari Iman.. Iman macam biasala, jadi pemerhati dulu dekat tempat baru.. dia p duduk dekat tangga kolam hehehe.. kitorang angkat dia ke tengah kolam pun dia marah, lama-lama baru dia enjoy..

belah kolam dewasa..


Lepas dah berendam sedas dua, kitorang nak g jalan pantai.. sepanjang laluan nak ke pantai tu memang cantik.. ala-ala bali konsep.. tapi aku tak amik gambar plak sebab dukung Iman kot.. ingat nak amik gambar esoknya tapi takde rezeki juga..





iman mula-mula enjoy je main pantai.. elok je dia nak jalan masuk pantai ikut cik cu.. aku plak cuak tengok dia jalan laju sangat.. aku p jerit iman iman.. cuak la kawan tu.. terus berlari nak dukung.. Cik yong minta maaf Iman.. Mai cakap semua salah aku.. hehehehe... sudahnya dia nak berdukung je..






nak amik gambar pun dia dah takde mood..








acah-acah hipster sikit hehehe

 Kejap je kitorang pergi pantai.. tak mandi pun, hajatnya nak mandi esok.. kitorang sambung pergi kolam balik.. kesian plak dekat Iman tak puas mandi.. eh ke cik su yang tak puas mandi.. hehe, aku ada baca dalam review blog.. dekat area sini ada lagi satu kolam budak-budak yang orang tak ramai sangat.. Alhamdulillah kitorang jumpa, tapi nyamuk banyak sangat.. kitorang mandi kejap je..


I follow style dengan iman



seronok sokmo iman..


kalau korang tengok betul-betul gambar ni akan nampak nyamuk tengah gigit aku dengan iman.. aku dekat dahi kiri, iman dekat pipi kanan.. hahahaha, kelakar sangat rasa.. time mula-mula aku tengok gambar ni aku pelik awat iman ada tahi lalat.. aku zoom nyamuk daa rupanya.. kesian iman



kitorang lepas gian naik slide.. nak naik dekat kolam yang mula-mula segan sebab ada orang kan hehehe


nyamik kat dahi aku tak gerak-gerak lagi..



happy sangat nurul iman dapat kolam.. bukan senang iman nak ambil gambar senyum lebar gini..


senja..


 Pagi.. aku turun laut lepas subuh dalam pukul 7 macam tu..syok sangat.. tapi memang tak nampak sunrise la.. tah-tahu dah cerah hehehe..





korang nampak tak dah ada orang mandi.. oh Allah, dahsyat betul diorang ni.. sejuk kot.. siap boleh main gurau-gurau campak-campak lagi..











Alam mana yang tak menenangkan kan.. Alhamdulillah, PD pun terasa indah bila kita tahu Yang Maha Indah yang ciptakan..


ni tempat jalan nak ke laut.. aku amik sekeping je sebab konon-konon nak ambil time datang lagi.. Alhamdulillah ada juga sekeping kan..


view pagi..







aku tapau breakfast untuk adik-adik aku.. kitorang dapat 4 free breakfast.. puas sangat makan.. Alhamdulillah.. nak add on breakfast macam tak berbaloi.. RM20++ tak salah aku..



ni view dari master bedroom.. subhanallah.. kalau dapat view gini duk dalam bilik je pun dah rasa best sangat dah..


kakak kawasan dah bangun hehehe..



Tengahari tu kami pulang ke rumah.. hajatnya nak try masuk rumah terbalik.. aku terbayang konsep dia macam dekat Sabah.. rupanya dia ialah rumah kedai yang diset barang-barang terbalik.. RM20 per head.. mahal juga.. adik aku kata baik main bowling.. which is kitorang pergi esoknya main bowling hehehe.. Alhamdulillah for short getaway.. good enough untuk recharge energy kan.. 

No comments: