Jan 24, 2018

YaYa Take Iran ~ Third Day: Misi Mencari Asap dan Breakfast

Assalamualaikum..

Hari kedua di Iran, bos kitorang kata dia bangun pagi dalam pukul 6 macam tu untuk jalan-jalan di sekitar hotel.. dia kata keluar asap korang waktu tu.. OMG sangat bila kitorang dengar.. kitorang time ni memang tak pernah pergi tempat sejuk yang tahap keluar asap selain daripada di Genting dan Cameron.. bagai orang mengantuk disorong bantal la kan bila tau kawasan situ berasap hehe.. gigih aku dan kak yati bangun awal keesokan harinya.. sini pukul 6 pagi tu kira macam ala-ala 7 pagi waktu malaysia punya cuaca.. lepas subuh macam tu.. memang sejuk la pagi tu..




Gelap lagi time ni.. rindu pula bila ingat balik.. tapi kan, misi mencari asap kitorang gagal.. kecewa jugala, takde rezeki.. mungkin cuaca pun tak sesejuk semalam.. Moein Hotel ni memang agak jauhla dari bandar.. memang kawasan terpencil, which mean kitorang memang tak mampu nak jalan di tempat-tempat sekitar sebab memang takde apa.. hotel ni betul-betul tepi jalan.. jadi sebab takleh jalan mana memang kitorang banyak ambil gambar dekat area hotel je la.. sampai aku rasa orang-orang dekat sini pun pelik apsal hari-hari ambil gambar.. eden tak kisah, yang penting baju lain ok setiap kali ambil gambar.. hehehe, mungkin sebab tempat cantikkan.. ambil banyak kali pun tak puas.. sebab view di gambar takkan sama dengan di mata.. ewah



Testing shutter.. tak jadi juga shutter aku.. sudahnya kami ambil gambar guna timer.. pun jadi.. aku ialah prefer gambar penuh dari selfie, sebab tu aku sangat appreciated tripod dan shutter… tapi shutter takde pun masih survive lagi asalkan ada tripod





Nampak tak kitorang jenis mudah terhibur.. depan hotel pun happy ambil gambar..




yang ni depan jalan masuk hotel.. nampak tak takde apa-apa sangat kan..



Kalau duduk dekat-dekat dengan teh, memang boleh dengar bunyi lebah mencari madu.. kak yati tengah merekodla tu.. aku ada rekod juga tapi tak sharp pulak doh..



Elok pula sama color kan baju sejuk aku dengan kak yati



Video kami send dekat teman.. acah-acah perantauan sangat.. hahaha





Gigih tau kitorang cari angle baik punya.. yang ni salah satu trademark kitorang.. amik gambar dari belakang.. sampai bos aku pun perasan hahaha.. bertabahla bos dengan kami orang.. bos aku suka sebut awak orang.. hehe, comelkan




Angin kuat juga time ni.. tapi time malam lagi la kuat bebeno.. macam nak terbang rasa.. sebab hujan juga tak salah aku time malam tu..



Ingat family ke kak hehehe.. kak yati ada gak video skype dengan family.. aku hantar gambo je..






yang ni kitorang pergi dekat belah belakang hotel pula.. ladang teh juga tapi angle lain.. so gambar kira lain tau.. sorryla untuk yang membaca sebab cerita sikit gambo banyak.. dekat Masoleh nanti banyak sikit kot cerita.. hehe



Saujana mata memandang kan.. ni kalau dapat teh panas ni, memang boleh je layan termenung dekat sini..



Tengok dinding ni teringat Vivy.. Vivy confirm suka kalau jumpa wall ni.. time dekat sini hp aku hampir-hampir nak kena langgar kereta.. hahaha, menjerit kitorang.. alhamdulillah ada rezeki lagi..


Nampak tak different angle aku dengan kak yati ambil gambar hahaha.. kak yati suka style senget artistik.. aku suka style yang nampak view panjang dan gambar kita di tepi hehehe.. nasib kami match dan ok je dengan cara masing-masing ambil gambar.. yang penting communicate ok.. habisla aksi kitorang direkod cctv.. mesti dia pelik dekat dinding pun nak ambil gambar kan..









Dekat belah belakang ni ada banyak batu kerikil.. apa lagi, jadi prop kitorang la kan..





Terima kasih kak yati jadi partner saya yang best.. susah weh nak jumpa orang yang match bila travel.. alhamdulillah sangat.. kitorang dua-dua suka bergambar.. untuk kenangan diri sendiri.. korang bayangkan dalam sejam kot kitorang bergambar.. jadi bolehla kan terima betapa banyaknya gambar yang aku ada..


Pukul 7 kitorang pergi breakfast.. hari ni kelas dekat hotel je, jadi kami pun takde rushing sangat.. memang enjoy the moment betulla..tapi hari ketiga tak salah aku speaker kata siapa yang sampai last sekali a.k.a lewat kena nyanyi.. confirm semua awal kan.. tapi ada juga yang lambat hehehe.. memang dah prepare lagu kot nak nyanyi.. confident habis



Perasmi u olls



Sarapan pagi je yang ada jus gini.. lain-lain semua air tin.. eh dah bagitau kan sebelum ni hehehe



teko atas tu ialah untuk kita ambil air panas bawak ke meja.. bagus kan.. aku bancuh dekat situ je.. aku tau bila nampak ada peserta yang bancuh teh dalam tu.. lepas tu satu lagi yang aku perasan cawan kertas diorang sangat cantik design dia.. sini macam takde cawan kaca yang clear untuk air sejuk tak salah aku.. baguskan, dah kurang satu benda nak basuh.. nanti aku share lagi design yang lain



Breakfast hari kedua.. yang roti tu sedap weh.. roti pizza.. aku makan roti perancis dengan butter.. roti yang panjang tu pun sedap.. lembut je


Gigih aku amik time lapse




Ni gambar kuih tradiri yang aku ada share gambar kedainya..



Settle makan naik atas balik sambung tido hahahaha.. Lif mereka transparent.. tiap kali naik lif kitorang mesti beria nak ambil gambar sebab background cantik hehehe



Akak-akak cleaner ni exited nak ambil gambar dengan kitorang.. #vivy #lofa.. diorang mungkin jarang selfie, susah nak jumpa angle semua masuk.. lepas tu diorang gelak-gelak.. hahaha comel je.. yang 2 dari kanan tu English ok, tapi banyak main body language jugala hehe



Dream house sangat kan kalau dapat view cengini.. aku dah tak mampu weh nak mengarang lagi.. ada juga part 2.. bertabahla yana

No comments: