Feb 17, 2020

Wonder in New Zealand: Day 7- Animal Petting at Walter Peak Farm Tour

Assalamualaikum..

Aku serabut dengan stress hari ni.. macam-macam benda pulak jadi.. haihh, susah betul nak bersabar sekarang.. tapi aku dah cool down banyak dah ni.. so yeah, lets write something.. 


lets explore.. dengar suara kak neen offer nak ambil gambar.. rindu pulak dekat kak neen.. kak neen baru share resipi bihun goreng dia.. nanti ada masa nak try.. nampak sedap je.. aku selalu kagum kalau orang terer masak bihun.. sebab kalau aku buat susah betul nak jadi sedap




gelap pun takpe.. nak tunjuk kepanjangan dan kebesaran kapal




aku exited gile nampak bebunga ni.. minta najwa tolong ambil.. kami rushing time ni sebab diorang suh pergi dekat animal show.. aku tak sempat nak ambil gambar najwa semula




superb kan.. sorry najwa tak dapat ambil gambar awak.. kami plan nak singgah semula time nak balik.. sekali nak balik pun rushing.. haihh


tenang je kan


heading towards animal show


kami datang seat dah penuh.. mula-mula aku duduk belah belakang



tapi akhirnya aku beralih ke belah depan.. tak clear sangat view duduk belakang.. start show dia ada explain sikit pasal farm dia.. family punya.. aku tak ingat dia generasi ke berapa.. kayala kiranya mamat ni.. 


then dia bawa keluar sheep


video permulaan dia bawa sheep keluar.. gebu gebas betul sheep ni.. comel gile bila didudukkan begitu


rupanya ada hikmah kenapa didudukkan.. sebab sheep lebih tenang dalam kedudukan macam tu.. baru aku tau


upacara pencukuran bulu.. sheep ni tak sakit pun.. biasa diorang akan dicukur bila masuk summer.. kalau tak cukur akan menyebabkan sheep ni sakit sebab berat oo bulu-bulu tu.. ada dia cakap boleh sampai 3kg..


selesai bercukur


clean and clear.. terus nampak kurus kan.. jeles i ols.. 


hasil bebulu.. nampak kan ketebalan dia.. ada dia explain bebulu ni ada minyak.. kolagen tak salah aku ada juga.. elok untuk lembutkan kulit.. 


next ialah demontrasi anjing terlatih bawa turun sheep.. comel gile sheep tu lari.. diorang memang akan lari dalam kumpulan.. aku banyak ambil video sebab jauh diorang buat demo.. ada gambar aku screencap video tapi tengok video lagi feeling aku rasa


anjing tu faham arahan.. yang aku faham trainer tu kata anjing tu enjoy je buat kerja ni.. takdela seksa binatang ke apa kan.. 


kambing bebiri ni panik dah.. haha.. comel sangat.. patutla orang guna anjing kan nak kawal binatang.. gile kot kalau nak pusing lari-lari kejar sheep tu.. dah la laju.. teringat time aku tengok runningman.. diorang kena amik susu kambing.. jenuh nak boleh tangkap tu kan


ambil peluang rasa bulu biri-biri.. dia bagi je ambil kalau nak bawa balik.. aku tak bawa, nanti nak letak mana pulak kan


fluffy tapi minyak-minyak gitu.. aku kagum aku tak geli hehe





kami antara yang terakhir beredar.. cantik ambil gambar panorama sini.. guna hp najwa macam biasa


next session ialah animal feeding.. aku tak tau ni binatang apa.. aku syak lembu la.. comel gile dia lari.. tau orang nak bagi makan.. nama dia Joanna..


aku exited bab bagi makan.. comel gile walaupun muka nampak ganas.. tapi tengok mata dia terus rasa ko tak ganas pun weh.. trainer tu pesan jangan pegang horn dia, kalau tak dia marah nanti


i miss u la dear

nampak gile kan aku exited.. seronok weh tengok animal yang fluffy ni.. rasa nak peluk-peluk je


anjing penjaga tengah berehat.. penat beraksi tadi



aku rasa ni lembu dia.. eh ke tapir ek.. lembu kan ni.. fefeeling cakap korea juga sebab dengar orang korea sebelah aku hehe


eh tercucuk mata awak pulak..


beramah mesra dengan kambing pulak



serius besar weh farm ni



aku dengan najwa jalan ke belakang lagi..





donkey pun fluffy.. mana aku tak geram


hei awak.. gigit karang



alpaca.. fevret umi




cantik dapat shot kak nani.. aritu tengok kak siti share masak sardin dekat fb, terus kitorang duk teringat kak nani.. rindu dah.. bila tah aku nak sampai kuantan.. kak siti pergi dah


shawn the sheep.. time nak beli patung dekat adik aku nampakla yang ni.. comel gile, tapi aku takut adik tak suka sebab muka hitam.. ila kata dia sukala, sebab diorang layan cite shawn the sheep tu.. takde rezeki mu handzolah


orang tu cakap dia ni makan laju gile.. memang betul pun.. sekelip mata hilang


yang putih ni comel betul.. dekat haiwan pun nak bias juga kan na..


cuaca cantik betul.. geram je aku tengok



aku dengan najwa explore panorama gini.. hujung-hujung baru teringat nak buat.. aku belajar dari ila dengan mai.. seronok gile kitorang time ni.. habis semua orang nak gambar gini juga


yana yana yana


najwa ni pandai pose.. cantik je gambar dia.. kami dekat sini pun lama.. sampai kena panggil la masuk dalam.. lepas bagi makan tu, ada tempat cuci tangan.. kebersihan sangat diutamakan


the food


tak sabar nak tengok gini dekat rumah kitorang duduk


the drink


ada bean bag juga


meja kami








pastri aku ambil.. kak neen dah tanya orang kedai, semua boleh makan.. tapi kan manis meleting weh.. aku banyak tak habis juga



for kids to color


nak air sejuk pun boleh


sejarah di surat khabar


alatan di gantung




sejak buat kik, aku selalu nak jawab questionnaire.. sebab tahu maklumat ni sangat bermakna untuk orang yang buat survey.. eh ke aku start rasa gini sejak buat research ek.. lupa dah.. Sebelum keluar, macam biasa memang akan ada souvenir shop.. mari kita tengok aku rambang mata ke tak..



area lotion


aku memula tak nak beli dah sebab dah beli banyak semalam untuk diorang dekat kedai queenstown.. tapi sebab comel gile.. bebudak ni pun kadang-kadang suka patung-patung gini.. penuh dah katil diorang.. rambang mata juga kesudahannya..


sampai hati ke tak nak beli tengok mata gitu..




ni la yang muka hitam aku cakap tu.. comel kan..



karpet ori.. RM450 lebih.. dahsyat



60 lebih ek bantal dia.. darab 3 dalam RM170 gitu..


aku kan dah ngam-ngam time ni.. memang aim zolah dengan kakak punya je


aku dengan eyda yang last naik.. eyda pun ramai anak buah









babai fluffy animal.. moga ada rezeki nak bawa iman and the gang pergi sini.. mesti diorang exited gile


dekat luar ni sejuk gile weh.. tapi aku suka sebab suka tengok view





langit dah gelap semula


nampak dah tempat nak mendarat


pelangi petang


co captain dah ready nak berlabuh..


cantiknye.. teringin nak naik juga.. teringat cite omputeh tu.. alah lupa nama.. yang anak diorang ramai tu.. both parents dah ada family before diorang kawin.. haa ingat dah.. yours, mine and ours..






and we safely arrived





babai ship.. babai sheep.. till we meet again


nampak beno berkenan kot ni.. ada juga gambar terakhir kan.. hehe, lepas ni kami cari kedai for late lunch dan rehat di rumah.. till then

No comments: