Feb 20, 2020

Wonder in New Zealand: Day 7- Late lunch @ Erik's Fish and chips and continue shopping at Queenstown

Assalamualaikum..

Tadi time aku balik keje sempatla menjeling persekitaran.. walaupun hari-hari lalu jalan yang sama.. aku tengok tasik, teringat tasik new zealand.. cantik je view tasik jalan aku lalu, tapi sebab bila sebut tasik, memang automatik terbayang tasik NZ yang membiru.. hmmm.. lepas setel cruise, kami aim nak terus cari lunch dulu.. then baru gerak balik untuk solat zuhur asar.. dekat queenstwon je pun ada peluang nak merasa kedai makanan yang kita boleh makan.. tempat lain memang susah nak jumpa..


geram tengok depa lepak makan.. api-api tu nice kan


sempat luah perasaan rindu kak yati.. hai kak.. hehe.. #roadtotraveltogetheragain


kami lalu di taman-taman depa.. ni macam memorial wall juga tak salah aku



ramai owner pet bawa keluar anjing diorang berjalan


uuuu ada ice skating.. aku ada pasang cita-cita.. bila ada rezeki untuk ke tempat snow, nak ambil pakej belajar ski.. bila lagi kan.. tapi kena simpan duit banyak banyak banyak dulu.. or maybe less shopping.. thats the hardest part actually..




nampak bebunga mekar dari kejauhan.. apa lagi kan.. wajibla ambil gambar


dah sorok muka pun pipi still menyerlah juga..



jumpa.. 


seronok memasing kerumun api..


the menu.. aku time ni fasa berjimat dah.. plus mungkin macam tak lapar sangat kot.. eh ye ke na hehehe



kak siti ajak kongsi.. aku ons.. sekali kak siti kata dia belanja.. alahai.. mana nak dapat kawan macam ni.. first time jumpa kot.. moga murah selalu rezeki kak siti..


belah belakang kedai.. pun cantik


area makan belah dalam.. tak besaq mana




aku rasa ni kak nani dengan najwa punya



we alls punya



sempat minta tolong eyda ambilkan gambar.. kak awin and the geng makan luar.. depa geng suka sejuk.. dah sampai osaka agaknya kak awin.. kitorang ada hello hello juga aritu..


eh apsal mata aku merah.. aku dah penat ke time ni.. pelik betul




aku saje nak rasa kiwi deep fried.. rasa dia worth la to try.. tapi aku rasa aku takkan beli lagi for 2nd time.. rasa cinamon dengan gula dia tu best.. aku pass around, kak neen suka tak salah aku.. terus dia beli





settle makan, kami terus ke tempat parking kereta.. terus nampak church cantik.. klasik kan design




acah-acah orang putih betul kan lepak bawah pokok 



dekat first hotel kami duduk, dia ada bagi cookies ni.. najwa la rasa dan perasan..dia cakap sedap.. nampak kedai ni exited la nak masuk..


ni kalau panda ni mesti aku lagi geram kan






cantik-cantik design biskut dia..




ada jual souvenir juga tapi harga boleh tahan mahal.. nak beli dekat kakak abang pun diorang tak kenal charecter ni kan




Petang tu, kami rehat-rehat kejap.. dan settle solat semua, kami nak ke pekan queenstown untuk 2nd round melabur di kedai.. hehe.. aku dengan kak siti nak cari peti pos.. nak pos poskad kami..


berkenan betul aku dengan signage gini..



jumpa.. entah apa la yang aku duk happy sangat..


oh ye, semalam kami dah perasan kedai ni.. hari ni baru aku sempat ambil gambar.. hari pun masih terang time ni.. ada kedai tulis sign malaysia.. bangga kejap rasa.. kami tak singgah pun.. tak feel la kan.. hehe


kami masuk kedai yang sama sebab tau sini murah.. DF souvenir.. aku meneroka seksyen lain dalam kedai.. bahaya perkataan meneroka tu.. kang ada yang terbeli.. produk health and beauty diorang boleh tahan juga harganya..






uuu ape venda ni ek.. siap ada poney.. 


sebelum ke starbucks, kami singgah lagi dekat kedai baju sejuk tu.. aku tak ingat siapa yang membeli.. aku rasa aku dengan rahmah membeli time ni sebab nampak ada gambar taging.. lupa dah aku..


penutup tiap-tiap malam.. terpengaruh dengan depa


dan malam tu kami berjaya membakar kayu di rumah.. kayu ni jenis senang je terbakar.. sempatla duduk-duduk sambil selimut hehe.. ada yang ambil video tapi aku malas nak cari dekat wasap


ni rahmah punya aku rasa.. memang tebal betul weh dia punya.. dan mark down kaw-kaw.. cabut siap-siap untuk hari esok yang membahagiakan.. hehe propa sangat kan.. till then

No comments: