Feb 23, 2020

Wonder in New Zealand: Day 8- Sunrise Hunting

Assalamualaikum..

Wow, dah masuk entry hari ke lapan.. aku dah nak ada denial syndrome ni.. sedih pulak entry makin ke penghujung.. sebab hari ke 9 dan ke 10 ialah hari perjalanan nak pulang dah.. new zealand yang dekat di hati dan akan sentiasa di rindui..

Ok, untuk hari ni kami aim nak ke dua tempat.. the remarkable dan alaa aku lupa, tapi tempat naik gondola.. gondola tu belah petang.. boleh tengok view queenstown.. nak tengok details kena buka hard disk pulak.. insyaAllah aku akan share di next entry.. untuk pagi ni, kami akan gerak dalam pukul 9 tak salah aku.. so tak rushing.. queenstown ni banyak rilex sebab tempat kami nak pergi area situ je.. pagi ni aku plan dengan Rahmah nak sunrise hunting.. aku kan tinggal rahmah time dekat lake tekapo.. hehe.. 


cuaca just nice.. tak hujan macam semalam


semangat suara aku nak hunting sunrise.. aku prefer sunrise dari sunset sebenarnya.. mungkin rasa sunset kan waktu magrib.. rasa tak sesuai duduk luar.. 


turun dari rumah.. aku stress tak leh sorok pipi.. haha.. time ni baru first time pakai muffler ni..


masa mula-mula kami turun, kami aim nak ke tempat kami pergi time mula-mula sampai.. view situ kan cantik.. saje la nak pergi lagi.. kejap aku copy balik gambar..

cantik kan.. ni gambar time petang masa mula-mula sampai.. pagi ni, time kami tengah tengok view, tibe-tibe ada orang menjerit marah.. tengok-tengok rupanya ada rumah belah kiri tingkat atas ada lelaki tengah jerit-jerit dekat kitorang.. ada perempuan sekali.. aku cuak gile weh.. rahmah cool je.. terus aku cakap sorry-sorry sambil tangan letak dekat dada.. ya allah, time tulis ni pun meremang lagi.. jadi, kitorang syak kawasan yang kitorang pergi ni ialah termasuk kawasan rumah dia.. jenis open space gitu kot.. kita manala tau kan.. memang takut weh dia marah, risau aku kot tetibe dia turun ada pistol ke apa.. rosak sikitla mood hunting time ni.. alhamdulillah kami takde apa-apa..



jadi view ni je la yang dapat.. yang ni belah bawah sikit.. jadila kan









dah makin nampak dah kan sun..




eh, kenapa macam ada orang ketiga sebelah kiri aku.. jeng jeng jeng.. hehe


makin stunning.. subhanallah








kami jalan lagi ke bawah.. nampak pokok blooming..


nampak macam sakura kan.. subhanallah..







kereta tak banyak sebab hari cuti kan..


real life lagi breathtaking weh


sun bathing kata orang.. stunning kan suasana.. seriusla aku cakap tu laut haha




Rahmah gerak balik dah lepas ni.. aku nak pusing-pusing lagi


nampak area sini, aku turun.. lepas aku confident ni bukan kawasan rumah orang lagi.. gile nak kena marah 2x.. cheq tak kuat..


macam-macam cerita ada dalam ni.. cerita harga jaket rahmah, cerita yang aku kena marah dengan owner rumah.. bila sebut ni pun still rasa meremang balik.. cuak juga aku jalan route ni.. takut masuk area rumah orang lagi



breathtaking lagi kan





aku set timer letak dekat area tiang.. masih lagi mood takut-takut.. jalan belah sini nampak lebih umum.. pada aku la.. risau juga sebenarnya.. dah sorang kan time ni



ahh.. tak sharp pulak.. aku amik sekali take je.. aku kan masih mood takut-takut time ni


lets go home.. 8.30 juga aku baru sampai..



sunrise dari dalam rumah.. till then.. esok entry yang aku nanti-nantikan akan publish.. 

No comments: