Sep 24, 2012

Jalan-jalan Terengganu: The Arrival

Assalamualaikum..

Wokeh, mood nak up cite cuti-cuti Terengganu baru datang..2 bulan lebih baru mood datang..hehe bila takde cite nak share, rasa nak berblog mesti membuak-buak..tapi bila da ada cite asik malas je..eh, akhir-akhir aku macam asik cakap aku malas je..tak baik tak baik..Yana rajin Yana rajin..kena psiko diri sendiri perkara-perkara positif barula hati pun mahu positif kan..

Alkisahnya, aku ada dapat duit lebih sket dalam bulan 4 aritu..aku memang da plan nak bawak family aku g bercuti, tapi dekat dalam Malaysia je la. oversea enggak mampu lagi..memang aku plan nak bawak family aku naik flight, nak bagi diorang seronok..sebab family kitorang memang jarang naik flight g mana-mana..zaman kecik-kecik dulu ada la kot tu pon tak sekali semua orang..memang biasa drive je, yela..sekali ngan umi aku total 6 orang..menelan ayaq liur jugakla kan tiket flight untuk 6 orang..dan aku jenis yang failed nak book tiket time promotion..seronok tengok orang booking tiket murah-murah kan..jadi aku beli tiket bulan 4, pergi dalam akhir bulan 6..murah sketla tiket..

Dan percutian ni jugak sempena nak celebrate adik aku nak p blaja, kiranya last percutian before dia fly..kitorang gerakdari rumah lepas Jumaat , 29 Jun..aku amik cuti Jumaat dan Isnin, gerak ke Terengganu Jumaat, balik KL Isnin..eh tak bagitau plak Ganu tu aku nak ke mana..aku g Redang u’olls..antara pulau yang aku exited nak p jugak sebab orang cakap cantik kan..kitorang drive kete parking dekat LCCT..dekat parking C tak salah aku..total caj parking untuk 4 hari dalam 100..adik-adik laki aku sponsor sebab depa nak p solat Jumaat dulu baru nak gerak..aku on je..

Aku sambil-sambil tengok The Voice sambil menaip..alahai, Celo tu comel sangatla..haha, tolongla..terkekek-kekek aku duk gelak tengok kecomelan dia..eh ke pelik kata Celo tu comel..
Ketika menunggu..time sampai LCCT ni pun aku kelam kabut jugak..yela, last aku naik flight ngan opis kan..semua bergroup..bila aku yang kena manage untuk family aku ada sedikit gubra jugak disitu hehe

Adik yang diraikan..time ni kitorang nak draw..aku asik mimpi Mai da balik rumah je..haha~kakak lagi over pada adik kan..

Alhamdulillah..da naik flight..time pergi ni aku duk terpisah sket ngan diorang..beli tiket random kan..tak larat aku nak amik yang pilih seat..RM30 x 6 orang boleh tahan mahal jugakla kan..

Subhanallah cantik sangatkan..ni Mai amik guna kamera dai..cantik sangatla..rasa nak terjun dalam awan tu..

Alhamdulillah dalam pukul 6 kitorang sampai dekat airport ganu..aku amik teksi airport 2 bijik, dalam belas-belas ke dua puluh lebih tak salah aku..nak amik sebijik je, kami ber6..sah2 diorang tak mahu..okla kot rate dia..aku ada call no pakcik teksi yang dapat dari google..tapi mahal kot, 30 lebih..dasat sangat tu..kira okla kan amik teksi kat airport je..

Kami bermalam di Batu Burok Beach Resort..Kitorang amik sebilik je, rate dalam 120++..aku amik 1 extra bed..memang agak sempit jugak tapi sebab nak bermalam kejap je kan..sian dekat adik-adik laki aku la..tapi korang kan laki..laki kan tough..hehe, yang tak bestnye bilik aku tengah renovate..memang dia da bagitau awal-awal time aku book..aku tak pandai la nak google hotel bajet yang lain..aku amik BBBR sebab dekat dengan pantai..bolehla jalan-jalan awal amik mood pantai kan..

Belakang tu ada swimming pool..tapi malas nak basah-basah..susah nak kemas baju nanti..oh ye, plan cuti-cuti ni ialah semalam dekat KT, 2 malam dekat redang..pagi isnin tu plan nak jalan-jalan..petang isnin move back tu keadaan asal..

Gambar-gambar sekitar pantai batu burok..
Haha~korang tau aki buat apa time ni..dia duk ajuk Stail Yuna amik gambar..ala yang “Setiap gambar ada lagunya”.. dia siap cakap line ni kot time amik gambar..hahaha..gila betul dia ni..hehe

Pantai ni biasa-biasa..tak ramai orang mandi sebab ombak tengah kuat juga..kitorang beli sate ikan..hoihhh, lama betul tak makan..tempat yang sama kitorang beli time wedding Waheda dulu kalo tak slaah aku..tadi pun Kak Nora bagi aku secucuk..dekat area Uniten ada jual katanya..agak-agak tingin pergi situ pon boleh..tak perlu terbang ke Ganu hehe

Haha..speechless..asal tengok gambar ni mesti tak leh tahan dari nak tersengih..macam roket kan..haha

Speechless 2..hehe

Dalam family aku Adi paling pro sekali melompat..mungkin sebab dia paling ringan agaknye..haha, paling tak pro mai sebab tak pernah dia terbang tinggi bila melomat..haha

Gambar makan-makan takde sebab bateri kamera da kiok..lepas jalan-jalan dekat pantai kitorang terus makan dekat foodcourt area situ..balik bilik semua pengsan..hehe, next journey to be continued..