Wednesday, September 19, 2012

Raya Ketiga: Rumah makcik dan BBQ

Assalamualaikum..

Asalnye nak cite pendek-pendek tapi tak mau jadik pendek plak kan..kalau aku nak cite panjang-panjang mesti jadi pendek, nak cite pendek jadi panjang..tak synchronize sungguh tangan dan kepala, jadinye kita buat entry autopublish la..hehe, emm raya ketiga aku dan family pergi rumah makcik aku di Gunong..rumah dia ialah rumah yang seronok buat gambar potret..view maveles untuk amik feel rumah kampung..lagi satu aku perasan, kalau pergi rumah dia mesti kitorang makan banyak..walhal kadang-kadang yang makcik aku hidang tu simple je..mesti sebab rumah dia jenis sejuk kan..seronok-seronok

IMG_0185
Time mau gerak..adik laki aku da gerak balik KL..diorang start keje da raya keempat..nampak something dekat tangan aku? itu ialah rambutan dekat rumah nenek aku..merimbun, petik terus makan..awesome!

IMG_0187
Yang belah kanan aku tu Yaya, sepupu aku yang baru darjah enam.. tahun depan memang sah-sah tinggi aku kalah tanpa bertanding..kain baju umi aku sama dengan baju raya kedua aku..baju umi lagik mencabar sebab lengan dia kembang..hoihh, aku pernah pakai sekali..sangatla tercabar..

IMG_0223
Sampai sudah rumah pakcik aku..yang macam rumah belakang aku ngan ila tu ialah surau..kalau kitorang lepak lama kitorang selalu tido dekat situ..hehe, syokk..makan syok, bergambar syok, tido pon syok..memang boleh menang rumah terbaik raya sungguh..

IMG_0200
IMG_0208
huru hara kan tudung adik ina..sampai jadik bentuk 4 segi..akak sepupu dia yang baik hati ni jugak yang tolong bagi cun balik..eh aku tau, bukan ila..hehe

IMG_0220
Umi the mother..gambar umi ni banyak kali amik pun mesti ala-ala bercahaya..waaauuu

IMG_0227
Beria-ia diorang geli hati..tak faham da aku..

IMG_0241
Alhamdulillah selesai beraya rumah makcik aku..Next destinasi ialah g rumah tok sedara aku..dia buat BBQ..sangat maveles mantop, aku makan ayam dengan bihun sup..ada nasi dagang tapi perut da tak berdaya da..

426734_516260618400303_1877029495_n
Gambar amik dari FB abg Ime..dalam pukul 10 juga kitorang gerak balik..nak dijadikan cerita, kereta Ayah Di aku breakdown plak..pinjam kereta family tok sedara aku..otw balik sangat mencabar..dengan hujannya, aku memang ngantuk sangat kot..nak basuh muka air mineral takde..nak tau aku buat camne..aku bukak tingkap tadah air hujan untuk sapu muka bagi hilang ngantuk..hehe dahsyat tak dahsyat kronik ngantuk aku..

IMG_0263IMG_0272IMG_0273
Perempuan tetap perempuan..pakcik aku duk tengah runsing pasal kete tapi kitorang tetap buat tak pedulik..hehe

No comments: