Oct 24, 2018

Dreaming Trip to Korea: Day 1~Myeongdong Street

Assalamualaikum..

Settle palace, kami nak balik ke hotel balik.. aku cakap tak aku banyak naik teksi dekat sana.. sebab Sarah tau kitorang malas nak jalan jauh juga kot.. plus, kami 4 orang.. so total up kos teksi dengan kos train lebih kurang sama..

👨 Satu lagi,, sebab selalu naik teksi.. sbb asyik hujan. Tak habih jalan dah hujan..
Ni la ruginya pegi Korea musim2 hujan.

banyak betul gadjet teksi ni
👨 Gajet ni salah satnnya boleh chek jadual penerbangan dan no flight jugak..
Senang utk tourist.. tp tak sure pulak semua taxi boleh check ke..





pintu masuk palace.. kagum kan macam mana istana boleh ada tengah-tengah bandar
👨 Kat KL pun sama kot..



Sampai hotel, kami singgah mart bawah hotel.. aku pun tak tau ni boleh makan ke tak.. tak tanya Sarah pun sebab takde rasa nak rasa


👨 Buah di lambak dalam bakull.. nak beli ke tak..
Tp sbb macam barang2 dia nak buang je.. terus tak beli

aku teringin gile nak try pear tu.. selalu nampak dalam cerita korea.. kadang-kadang diorang serve time ulang tahun kematian parents.. atau orang tua-tua.. mahal weh.. 2,500w = RM10 untuk sebijik.. nangis kan


air sponsor cerita goblin.. teringin juga nak rasa tapi harga boleh tahan mahal


Lepas dah sampai bilik, Sarah kata boleh ke kalau nak keluar jalan area Myeongdong Street.. time dekat istana tu rasa jugala penat.. lepas dah balik bilik rasa semangat pulak nak keluar balik.. padahal tak praktis present lagi.. lupa terus matlamat pergi Korea kan.. kak yus tak ikut sebab kak yus nak rehat.. aku dengan Sarah dan asri sambung explore

👨 Jauh 2 datang..takkan nak tido.. 
Tapi aktiviti sampingan lagi banyak dari aktiviti utama ni..


Yoo Jae Suk


Seo Jang Hoon.. dia punya seronok tengok gambar orang yang kita kenal kan.. sengih je aku.. dekat Malaysia jarang kan duta ada gambar dekat produk.. dekat sini melambak


Cathedral Myengdong.. nanti aku share gambar siang sebab time pagi tu aku jalan area hotel.. di kala hujan.. time ni belum penat lagi.. dekat Itaewon aku flat habis


 
merata 7E.. tinggal ada masa ke tak nak explore je


Dream Catcher



aiskrim cantik.. aku tak rasa nak makan sebab dah bedal gelato mahal petang tadi






Taeyon.. Aku pun pelik pasal pa aku tak amik gambar dekat board dia.. maybe aku biasa-biasa je kot dengan dia
👨 Kan sbb board ni nak runtuh dah..
Kepala dah nak tanggal kot..


Bingsu.. kitorang plan nak tunggu kak yus baru nak rasa.. tapi sampai sudah takde rezeki nak rasa weh.. itu tandanya kena datang Korea lagi..



aku datang korea tak kena time weh.. aku pernah ada satu zaman minat gile skincare korea.. makeup aku kurang sikit korea punya.. bukan main lagi aku beli dekat Hermo.. kalau aku datang time tu, kirim salam la dekat barang lain.. memang tu la aku borong.. tapi kan, expectation aku macam jatuh sikit.. sebab aku terbayang street ni banyak gile kosmetik brand.. tapi kebanyakannya brand besar-besar je and berulang-ulang kedainya.. or mungkin brand gini dah banyak sangat kot dekat Malaysia.. and on price pulak, takdelah beza banyak sangat pada aku setakat yang aku survey.. contoh, mask innisfree.. dekat Malaysia RM6, sini RM4.. mungkin sebab currency kita rendah compare dengan diorang kan.. ada je mask murah tapi aku sensitif sikit part skincare.. nak beli skincare korea pun aku study beria kot.. tengok youtuber yang kulit macam aku.. list down.. pilih yang utama.. kalah buat research



Wanna One everywhere.. izone tak taula femes macam ni ke tak.. group perempan biasa susah sikit nak femes macam lelaki kan


syurga aku.. aku tak beli lagi time ni sebab kak ros kata dekat Nandaemon Market lagi banyak.. tapi aku silap percaturan dan strategi.. nampak, beli stokin pun ada strategi weh.. tapi yang best kan, stoking yang aku beli tu aku duk belek-belek made in korea weh.. nampak tak punyala sayang sampai asik belek je kan hehehe.. mula-mula aku bajet China mari.. so lagi bangga la pakai stokin korea.. feeling kpop sangat..


ni area luar.. Myeondong ada juga kedai yang belah dalam area Subway.. aku ingat nak share nanti tapi cannot tahan la.. sila beli stokin yang dekat belah dalam Myeondong.. gile weh.. aku suka stokin warna warni yang panjang tau.. bukan ankle size.. situ banyak gile design, lagi gile dari dekat Nandaemon Market.. nanti aku share gambar later on



Blackpink in the area.. aku suka jenny sejak tengok dia dalam runningman.. sebelum ni aku suka jisoo.. dan dan jadi blink kan


Oppa aku dengan kak yus


kata Sarah, area sini tutup pukul 10 malam.. aku rasa dalam 10.30 gitu dah banyak kedai yang tutup


omoooo... kiyowooo sangat kan.. aku cakap dekat kawan aku, dia mesti gerak bila ambik kertas tu.. betul weh.. jap aku share video


comel kan


ni asri pulak amik



eh ada rupanya gambar aku berdua dengan Sarah.. tapi malam kan.. lighting tak on point la




aku beli seaweed ni untuk adik aku.. oh semalam aku mimpi aku pergi korea lagi.. lepas tu takde sape nak ikut aku pergi Myeongdong.. gigih aku naik teksi sendiri konon-konon dah pandai naik teksi kan.. aku siap mimpi belikan adik aku 2 pek seaweed.. nampak tak mai ak sayang Mai.. dalam mimpi pun ingat mai suka benda ni


ni dekat Lala Mart.. sila borong barang sini.. murah sikit compare dengan tempat lain




JANGAN CUBA KACANG NI.. TAK HALAL

Keadaannya aku tak tau pun tak halal.. sebab remember, Sarah pernah bawa dari korea keropok ni.. keropok honey butter.. aku dengan kak yus nak bawa balikla kacang ni the next day kitorang singgah.. sekali nampak ada keropok dia juga.. sajela nak beli.. entah kenapa sarah terfikir nak tengok content.. sekali ada pork korang.. terkejut gile kitorang.. rupanya, sebab keropok honey butter ni hot gile dekat korea.. so banyak kilang keluar.. dan mungkin ada yang request nak ada pork.. aku pun tak faham celah mana boleh masuk pork kan.. tapi Sarah kata, mungkin yang international market dia tak letak.. sama macam samyang.. kan lain kilang dia untuk korea dan international market.. sabo je la.. yang Sarah bawa dulu memang takde pork pun.. pelik kan


sini murah 100w.. aku beli juga.. kenangan untuk adik-adik aku.. kenangan ke ek ayat yang sesuai.. hehehe.. adik aku lagi suka meiji sebab yang ni manis kata diorang.. aku? suka semua.. except pokka je sebab dia tak lemak sangat..



yang kotak pun ada tapi tak feel korea la kan.. plus dekat malaysia yang kotak ni pun ada dah


dekat sini pun buah ni mahal



sarah kata ni brand yang sedap.. halal checked already


Park Seo Joon



goguma pun aku tak berjaya rasa.. strawberi pun sama.. Sarah kata time musim sejuk ada la.. road to Korea lagi.. banyak gile dah alasan aku kumpul untuk nak pergi korea lagi hehe


pororo.. mahal weh


berus gigi RM18.. perghh.. 



brand ni aku pernah try.. antara yang ok jugala.. aku tanya Sarah, ori ke.. Sarah kata ori


menyesal tak beli yang ni sebab tak jumpa dekat lain.. tapi rasa macam pijak bendera plak kan


RM32 kot.. sorry dadek.. mahal sangat


aku geram je nak beli weh..


aku dah hampir amik yang sulhwasoo ni sebab time aku minat skincare korea memang sulhwasoo antara yang best.. pulak tu sekarang Song Hye Kyo jadi duta kan.. tapi time aku nak bayar tu ramai.. terus cancel


mark kedai ni






Bulgogi.. tak halal la


orang kedai ni cakap korea pelik sikit.. tak tau kalau tu satoori diorang atau diorang bukan orang korea sebenarnya


ni halal tapi mahal nak mati..



ahaa.. ini yang kita cari.. dah lama aku cakap dekat Sarah impian aku nak try fishcake korea.. Sarah pelik dengar.. fishcake je kot.. Alhamdulillah Allah makbulkan.. dapatla rasa hirup kuah dari cup cawan.. syok gileeee


hotteok.. sedap juga..



aku pilih yang dah tercabut weh.. eh bukan, aku pergi cabut semua.. terus Sarah sound, apsal Asri lagi pandai makan makanan korea dari aku hahaha.. ak panik kot tengok food yang teringin nak cuba


aku terpaksa pakai hoodies sebab angin kuat gile weh.. daripada tudung terbang dibawa angin kita hip hop sikit malam ni




seaweed bakar.. boleh tahan mahal la pada aku.. sedap juga.. orang ni ingat Sarah foreigner


Myeongdong Theater


Wanna One and noona


sini banyak kosmetik korea brand campur-campur.. aku cari yang kawan aku dengan adik aku kirim.. takde weh


IU Jjang..



tersusun gile kan kotak dia..

Balik tu aku terus pengsan aku rasa.. lupa dah berdebar hari esok.. toodles.. till then

No comments: