Oct 21, 2018

4 shows =4 palpitations

Assalamualaikum..

Aku first time dengar word palpitation time check up umi.. mula-mula ingat nak tanya doktor terus apa kejadahnya palpitation.. tapi aku simpan soalan tu untuk tanya doktor in house kami.. which is mai dah agak juga aku akan tanya dia lepas keluar bilik doktor.. haha.. palpitation ni kata mai kita boleh dengar degupan jantung kita sebab berdebar kuat sangat.. biasa time kita takut.. or sebab high BP..

So, last week aku banyak gile benda kena present/ test.. tak pernah lagi aku rasa sampai gini sekali.. apa ke tamaknya kan.. hehe, aku tak plan pun.. kebetulan semua datang serentak.. nak tolak nanti peminat hampa pulak haha


Pembentangan Inovasi (16.10.18)

Office aku last week ada join pertandingan inovasi.. kita create solution untuk masalah pejabat.. yang ni date dah lama tau.. macam-macam juga preparation buat.. Alhamdulillah all went well.. aku dengan iza salah faham.. ingat masa 10 minit, rupanya 15 minit.. tapi bedal je la.. result bulan 11 baru tahu.. 


Kitorang tak sempat pun tak tengok group sebelum.. start awal pulak tu.. gigil weh.. bila la aku nak hilang gigil present ni.. petang tu plak semua masing-masing ada event.. memang tak sempat nak rest.. 





Koir (18.10.18)

aku join time ni sebab, time kak yati bagitau urusetia dia nak join, aku ada sama.. urusetia tanya nak join tak.. aku on aje.. sebab ingatkan dapat baju.. bolehla kan.. sekali rupanya koir ada saringan juga.. PTJ terpilih je masuk final.. kitorang kalah, which is boleh agakla juga sebenarnya sebab suara memang ke laut.. tapi happy habis la sebab group opis aku ni semua bising, termasuk aku la.. gigih aku merayu dekat urusetia bagi la juga baju walaupun kalah.. tak berjaya weh.. soft skill memujuk ni tak power lagi..



ada ke patut ada orang jerit, "macam boria je".. kurang asam.. tu yang aku tak puas hati cakap dekat urusetia #kaminakbaju.. koir ni aku berdebar sikit-sikit je sebab ramai-ramai kan.. apa ada hal.. eh berlagak pula hehe.. maybe sebab no pressure juga kot.. so kita just enjoy the moments..


Persembahan KIK to Pengurusan (18.10.18)

Aku ingat aku takkan berdebar yang ni.. sekali debaran dia melampau weh.. walaupun orang yang tengok kitorang tu ramai yang di awangan dari di bumi nyata.. yela.. petang kot.. waktu present ni pun bertukar-tukar.. lama jugala kitorang tunggu untuk present..


bukti lama menunggu.. 


yang paling cuak orang depan sekali la.. nak borak pandang belakang pun tak mampu..





Grading Taekwando (20.10.18)


Aku praktis dekat opis dalam 2 3 hari.. bila dah sampai dewan, mood ok lagi.. aku ingat sempatla praktis lagi kan.. sekali tak sempat weh.. sir dah suruh duduk.. terus cuak gile aku.. dah la dekat rumah aku praktis seround je.. memang pasrah habislah.. grading start dengan putih dulu, lepas tu baru kuning.. kak yati orang pertama putih, aku orang pertama kuning.. memang kuningla muka aku kan.. eh aku gelap, mana nampak kuning kan hehe.. tapi untung juga orang pertama.. sebab dia susun dalam kumpulan.. so aku kanan sekali.. kalau aku mengadap juri mau step koir yang keluar instead of takwando.. mak cuak nak..



yang tengah tu master.. aku tak tau dia berapa dan.. dia macam en nal opis aku weh.. kak yati yang perasan mula-mula.. suara sama masalahnya korang.. terbayang dia baca sajak pulak.. 




ni murid sir hadi.. sir aku pun muda pada aku..


jumpa ex officemate time aku kerja DCA.. dia hantar anak dia belajar dekat KBS..


my partner in crime aka travel buddy aka trouble buddy.. we did it kak yati.. 


habis taekwando aku melepek semalam... hari ni misi mencari semangat.. moga semangat yang hilang kembali pulih.. kadang-kadang aku selalu terfikir why did i signed up for all of this extra works.. why aku sambung belajar.. but then, aku fikir balik Allah takkan bebankan kita dengan sesuatu yang kita tak mampu.. All of this must be because Allah want me to push myself up to the limit yang kita mampu.. if Allah confident dengan kita, why not kita confident dengan ourself kan.. Yana boleh.. Yana boleh.. 

No comments: