Jul 22, 2011

Macarons vs ikan besar

Assalamualaikum..

Semalam petang lepas opis hour aku singgah giant dekat Taman Equin..Kak Yus ajak p karaoke, entry penuh karaoke akan menyusul nanti2..lepas karaoke aku jalan2 area situ..mencabar iman sungguh jalan2 dekat area situ..banyak booth2 jual shawl dan baju siap..tapi service dia tak best..pandang orang macam orang tak mampu nak beli..at least senyumla..ni tengok macam nak makan orang je..tak abes2 kan aku tak puas hati dengan orang yang tak nak senyum ni..pantang aku kot orang kedai mahal sangat nak senyum..terus merudum niat nak beli..time jalan2 tu, aku jumpe kedai roti best ni..

opis
Baker’s Boy..dia terletak betul2 berdepan dekat  tempat kitorang karaoke..bau roti yang baru dibakar memang sedap kan..mula2 aku macam ok je leh tahan,time lalu kali kedua tetibe nampak plak ada iklan dia jual Macarons jugak..terus aku nak masuk tengok..aku da pernah rasa sekali time besday anak Kak Yus ritu..manis gile kan..macam makan air gula..tapi kan, tengok Macarons ni comel2 rasa macam tak tahan plak dari nak membeli..akhirnya aku beli jugak macarons dan roti dia perisa coffee  ..6 hingit macarons ni..

opis1
Roti yang ala2 roti Boy..pada aku sedap da sedap da, cuma terlebih rangup..sakit jugakla lelangit aku time makan

opis2
Macarons..Macarons yang kedai ni jual ada yang ada filing ada yang takde filing..aku amik yang takde sebab kalo ada mesti lagi manis kan..lagipon tak pernah try yang takde filing..

Balik2 rumah aku suh adik aku rasa..hehehehe dia makan separuh je sebab manis sangat..aku makan jugakla sebijik sebab kenala tunjuk kat adik aku yang konon2 aku suka benda ni…ekekeke,masuk 2 biji terus tak leh tahan da tahap manis dia..Adik aku tanya aku:

Aki:Apsal ko beli kalo da tau manis..membazir je..
Aku: Sebab dia cantikla, hehehe
Aki:Elehhh cakap je la ko nak amik gambo masuk dalam blog kan..
Aku: Hehehehe (sengih kantoi)
Aki:Gambo kitorang amik lagi gempak kot..


Tak tahan tol aku bila adik aku nak berlagak kan..gambar yang diorang amik ialah:



















Pelakon 1
photo (1)
photo (2)
photo (7)
Ini ialah adik aku yang nama Adi..muda setahun dari aku..suka posing dengan gaya yang aku takkan mampu nak buat..ekekeke..Aku tanya siap2 ‘bleh upload tak gambar ko di’..dia kata blog bolehla, facebook jangan..ekekeke baik kan aku,siap mintak permission lagi..yela,Adi kan seksi kat sini..tu yang kena mintak ijin tu ekekeke

Pelakon 2
photo (3)
photo (5)photo (6)
Macam baca doakan..Ni adik aku Aki yang marah aku beli Macarons

Aku mula2 tengok terus fuyooooo..besar gila kot ikan dia..ayah aku bagi hasil dari memancing..aku tanya Aki tak berat ke dia pegang sebelah,dia kata berat kot..da la ikan tu sejuk..hehehehe dia cakap kat aku ‘Kalo ko nak bergambar g la amik ikan tu dalam peti ais’..hehehe tak nak aku,confirm da tahap dingin beku da ikan tu…hehehe ternyata gambo diorang memang lagi gempak dari gambo macarons aku kan kan kannnn…ekekeke

Yana Sayang Kamu!

2 comments:

Mama Gee said...

Omakkkkkkkk
besooonyaa ikan..
untung pi mancing kalo dpt habuan cenggini
Mr B sekalu pi mancing...
tp bawak balik sengeh kambing jek
ceh!

Yana Kama said...

Kak Gee:hehehehe besar kan kak,tapi kitorang tak berapa sangat makan ikan camni..tapi da ayah bagi layan jugakla kak..ekekeke,aahkan..pernah baca jugak akak cakap abang akak p mancing..:D