Wednesday, December 21, 2011

Belajar Menghargai..

Assalamualaikum..

 

Entry luahan perasaan..Aku tak fahamla dengan sesetengah orang dalam suatu perhubungan..Katakan A tengah bercinta dengan B..A sikit punya sayang dekat B, tapi B ni macam amik kesempatan plak..bila dia perlukan A baru dia contact A, bila da tak perlukan senyap macam tu je..ape kes plak ko nak buat macam tu..at least explain la..agak-agakla kot nak main senyap macam tu je..kalau baru sekali  jadik macam ni mungkinla A patutu beri peluang..tapi kalau samapi 2 3x tu aku rasa da melampau beb..cuba belajar menghormati hak individu..kalau agak-agak da tak suka dekat A, BAGITAHU..jangan ikut suka ko je nak blah macam tu..dan yang paling tak best,setelah lama menyepi,tiba-tiba B datang balik tanpa apa-apa perasaan bersalah..selamba cakap sibuk..that’s all…come on la..sesibuk mana pon kamu takkan kamu tak punya seminit untuk bagitahu..aduhai,jangan bagi alasan cliché sibuk boleh tak..

 

Nasihat untuk A,

Kamu tahu apa yang dia buat ialah tak patut dan saya tahu kamu sangat sayang pada dia..saya nak kamu fikir betul-betul patut ke dia buat kamu macam tu..apa hak dia nak buat kamu macam takde perasaan..mungkin benda ni jadi pada kamu sebab kamu pernah buat orang macam tu..tapi sementara kamu still ada peluang nak betulkan keadaan tak salah kan kalo kamu mencuba..saya faham kalau kamu nak bagi peluang pada B sebab kamu sayang sangat pada dia, tapi at least bertegas sedikit pada B..jangan terlalu mengikut rentak dia samapi hati kamu sendiri hancur luluh tanpa kamu sedari..saya sayang kamu..tak mahu kamu terseksa..sekarang mungkin kamu tak nampak lagi..saya tak pernah kata B tak cukup baik untuk kamu,yang saya tak gemar adalah sikapnya yang sambil lewa..sebelum ni dia janji untuk berubah tapi saya rasa dia but balik apa yang dia sesali dulu..

 

B,

Please..act like a matured people..don’t be Selfish..A cukup sayang dengan kamu,kalau kamu tak berminat dengan dia,lepaskan dia..jangan buat dia macam takde perasaan..tolongla hormat A sebagai seorang manusia yang punya hati dan perasaan..please,saya merayu..saya tak sanggup tengok dia terseksa..luluh hati saya bila kamu buat dia macam tu..

 

Maaf kalau ayat saya kasar,tapi ini adalah dari hati saya..A ialah orang yang rapat dengan saya..moga A diberi kekuatan untuk buat keputusan yang terbaik..

 

S.A.H.A.B.A.T,andai aku khifaf di dalam penulisan,tegurla aku!

Yana Kama

2 comments:

ZuL idRiS said...

well said Nona!

maisarah said...

moge A sedar diri..sesungguh nye c masih ade...eh c sape ek??hehe