Dec 23, 2011

A’Famosa Resort, Melaka: Mode Opismate

Assalamualaikum..

Dalam bulan 12 ni, 2x opis aku buat kursus/ mesyuarat di luar..yang pertama dulu awal bulan 12, kami ke PD dan da selamat pon hutang cerita aku langsaikan di blog..yang kedua adalah di Melaka pada 16 hingga 18hb..untuk kali ni,aku tanya umi dan adik-adik aku depa nak join sama tak sebab boleh bawak family sama..dan depa dengan senang hati telah setuju..kompius kejap awat aku suka cakap utara akhir-akhir ni..adakah kerana penangan Ustaz Don..hahahaha,takdela..macam sedap plak sebut depa berbanding diorang..

Aku gerak petang 16 dan dalam pukul 5 tiba di destinasi..bila p dengan family ni rasa nak amik gambar bilik macam ke laut terus perginya walaupon dekat A’famosa takde laut..hehehe,untuk 1st part cerita ialah aku nak share gambar-gambar dengan opismate..tak banyak sangat yang aku amik kalo nak compare g PD,tapi bolehla dijadikan kenang-kenangan untuk simpanan kan..

P1070995
View resort

P1070952
Kitorang petang 17hb tu konon-konon nak naik trem dengan niat nak pusing-pusing dalam A’famosa, sekali drebar trem tu kata no pusing-pusing..trem hanya untuk naik dan terus turun..sangat contradict dengan apa yang receptionist tu cakap..bengang jugak kitorang tapi tiket pon da beli,bedal je la naik..kitorang turun dekat Water World dan naik balik untuk pulang resort..macam tahpape kan..Samapi balik dekat resort terus amik pic area situ..lupa daratan kejap bila berada di daratan yang sangat hijau..

P1070961
Belakang itu ialah tempat kitorang bermesyuarat..agak jauhla resort dengan tempat meeting..dia ada sediakan susur gajah tapi boleh plak susur gajah tu putus-putus..ada certain jalan yang tak berbumbung..malam kedua kitorang duduk tu memang lencun jugakla sebab hujan lebat..

P1070962
Hehe..walaupon muka comot tetap rasa nak letak..apatah yang aku tak puas hati dengan Kak Shida time ni..

P1070965P1070967P1070968P1070971P1070972
Hijau daun dan kami..selamba je duduk-duduk atas rumput ni,nasibla dia tak berapa nak basah sangat..

Lompatan in action!
P1070975
Perghh..kagum aku dengan diri sendiri bila berjaya lompat..hasil tunjuk ajar dan tiru ajar adik-adik aku la ni..ekekeke

P1070978
Tengah kitorang naik sheikh duk melompat bleh plak ada trem lalu..terus malu lalu berpura-pura bergambar ayu..

P1070979P1070986
Naik sheikh balik..

Batu-batuan in action!
P1070988P1070990
Gigih aku duk nak panjat batu tu..kaki da licin nak manjat,tapi sebab aku terlebih gigih usaha nak panjat terus berjaya jugak aku panjat kan..

P1070994
Di area menunggu lif..

image
Final day..the team
Harap-harap tahun depan dapat jalan dengan jayanya lagi ye bos!

S.A.H.A.B.A.T,andai aku khifaf di dalam penulisan,tegurla aku!
Yana Kama

1 comment:

hyazz said...

ayuu gitu...besss nye