Dec 5, 2011

Keranamu SPK,kami ke PD~Geng Pengembaraan bermula

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani..

Sorry kalo title entry aku macam menggelabah je bunyiknye..takde idea da nak bagi entry tajuk hape..ekekeke, 2 hingga 4 Disember yang lalu aku ada kursus SPK di PD..pening memang tak pernah habis bila sentuh bab-bab ISO..disebabkan bos besar tak mau kami pening-pening selalu duk terperap dalam bilik meeting,dengan baik hatinya dia buat bengkel pemurniaan ini di PD..itu pon,sebelum bengkel bermula, kami ada 6 sesi pra-bengkel di opis..perghhh,ada syarat wajib dulu barula bos izinkan buat di luar..hehehe

Kami bergerak pada petang 2hb lepas Jumaat..aim adalah pukul 3 petang nak gerak tapi aku rasa dekat pukul 4 petang jugak baru bas sampai..biasalakan kalau bas universiti,banyak booking sebelum giliran kami..tu yang timing sedikit terjejas..tapi takpe je sebenarnya sebab upacara bengkel adalah di malam hari..

P1070747
Rasa macam zaman sekolah balik plak bila tunggu bas siap duduk bersila bagai…hehe,rindu sungguh zaman itu..

P1070748
Alhamdulillah,perjalanan kami dimudahkan..time tu hujan lebat..aku mula-mula konon-konon gagah tak mau tido,sekali terlelap jugak..sedar-sedar driver da benti dekat R&R Seremban da..kitorang yang request dia benti kat mana-mana..naik-naik bas je terus bagitahu Kak Yam,orang kuat SPK yang kitorang lapar..nampak sangat kelam kabut packing tengahari tu samapi tak sempat nak soru..

Kami menginap di Tanjung Tuan Regency Resort..kan tengah hujan time kitorang on da way tu,bas plak takleh masuk dalam..memang basah jugakla..da lama takde perasaan redah hujan dengan beg..time blaja dulu kan kalau misim hujan je mesti neves bila tak bawak payung..memang kalau tak basah tak sah dulu..eh,apsal entry aku ni asik nak imbau kenangan je ni..hehehe..kitorang ialah duduk tingkat 10..atas sekali..bolehla berangan macam duduk suite..ekekeke,sampai-sampai bilik je masing-masing terus menjelajah..cantik la apartment dia..macam konsep rumah..terus berangan nak bawak family g sini..

P1070758
Rumet aku 2 hari di PD..semua syok duk jelajah kawasan..

pd
Kawasan ruang tamu…sangat luas,Kak Yus kata ni kira macam 1 setengah tingkat..kalo dapat rumah sebijik macam ni pon da best kan..

pd1
Ada 4 bilik keseluruhannya..1 bilik lagi tak dan amik gambar sebab diorang da tutup pintu,hehe..serius,sangat selesa..kebetulan plak aku dan Kak Yus duduk area bawah,memang kitorang selalu lepak luar..wokeh,rumah check,puas hati..now nak check café dia puas hati tak..dengan ayat mudahnya,kami nak turun minum petang..hehehe,suka sangat nak buat ayat kona-kona aku ni..

pd3
Café..tak banyak pon aku amik pic dekat sini..dari segi makanan aku rasa biasa-biasa je..takdela meriah sangat,tapi takdela sampai tahap yang mengecewakan..kalau korang minat ketam memang heavenla sebab macam tiap-tiap hari ada ketam..aku ni kureng sket,sebab rasa macam perlukan satu usaha yang gigih nak makan ketam..pastu bila da struggle carik isi, isi dia plak alahai sket je..cane aku nak makan dengan rakus kan..kesimpulannya,aku peminat tegar ayam sebab ayam senang nak gigit..haha

P1070762
Setel minum,kitorang naik bilik dan get ready untuk sesi pertama bengkel di malam hari..

pd2
Dalam lif..wokeh,nak start membebel ni..lif dia time mula-mula naik macam gegar-gegar..cuak jugak tapi Alhamdulillah takde pape..pastu no. dekat tingkat-tingkat yang berubah bila kita naik tu,eh korang faham kan..bukan dekat button tekan tingkat lif,dekat tulisan no. tingkat yang gerak-gerak tu.. dia da tak berapa nak clear..macam tingkat kitorang no. 10 jadik macam 17..perghh,memnag mengelirukan..itu takpe lagi,di malam kursus tu,korang tau tak lif tu tak berfungsi..dan kitorang ialah di puncak dunia hotel itu..dan nak kena turun tangga tingkat 10..dan aku adalah sangat pancit dan bermusuh dengan tangga..sangat menguji stamina..terus rasa macam pergi kursus bina badan plak..ekekeke, dan 2 malam berturut-turut lif tak berfungsi..malam 1 tu time turun je rosak,time naik ok..malam kedua turun naik dua-dua rosak…ergghhhhh,memang darah da naik dekat kepala sebab stress..itula seumur hidup aku naik tingkat sepuluh guna tangga..tercungap-cungap..dan akibatnya sampai-sampai rumah je terus tidur..letih beb kerja keras..hehehe


wokeh, selesai cerita hari 1..will continue soon Open-mouthed smile

S.A.H.A.B.A.T,andai aku khifaf di dalam penulisan,tegurla aku!
Yana Kama

2 comments:

Mama Gee said...

Yana..beli kat mana tudung bidang besar tu?

Yana Kama said...

Beli dekat KUIS kak time ada pesta konvo..nanti kalau saya jumpa saya roger akak :D