Jan 9, 2012

A’Famosa Resort, Melaka: Mode Familymate

Cerita bercanda dengan opismate suda, now turn bergumbira bersama dengan family plak..aku rasa da lama jugak family kitorang tak bercuti dan tidur dihotel..biasa pergi yang takat balik hari je..hmm,insyaallah kalo bulan 3 nanti ada rezeki lebih mahu bawak depa p jalan jauh sket..time tu nanti adik aku yang dekat UUM, Aki pon da balik kan..dekat Melaka aritu, since opis aku bagi kebenaran bawak family, aku cuba nasib ajak depa dan diorang on je..aku da plan da, hari Sabtu aku kursus tu aku da beli siap-siap tiket untuk diorang pergi Waterworld..bukan tu je, aku siap bekalkan kamera lagi untuk depa amik gambar kat dalam tu..dengan harapan bolehla aku update cite pasal Waterworld tu dekat blog..petang diorang siap mandi tu exited la aku nak tengok gambo diorang bersuka ria time aku memerah otak tu kan..ceitttt,hampeh sungguh..sekeping pon diorang tak amik..sia-sia je aku gigih siapkan kamera bagai haa..hehehe

Malam terakhir sebelum balik, kami ada dinner untuk family..mulanya kata pukul 8 malam, aku da bajet aku sampai awalla dalam 8.15 malam..sekali masuk-masuk dewan da penuh..kitorang kena duk seperate2..dan alkisahnya baru aku tau rupenye diorang mesej cepatkan makan malam ke pukul 7.30 malam..ada geng-geng bujang yang nak pergi koboi town..patutla semua macam da setel makan je..aku sorang je yang tak dapat mesej..organiser takdop no. baru aku da..takpela,janji diorang boleh makan..lepas makan-makan, set-set (da lama tak sebut set-set..dulu-dulu dekat Ganu suka beno sebut set-set) yang nak pergi koboi town meneruskan journey mereka..bagi mereka yang tinggal, pihak hotel bagi compliment free indoor game..takde hadiah apepun, just for fun je..

P1070997
Ini game macam telefon berkarat, lepas tu kena pergi depan baca apa yang group lain tulis..tak best tak best..

P1070999
2nd game ni best, sebab boleh gelak banyak...hehe, disebabkan meja kitorang laki hanya Adi, diala yang kena jadik mumia..orang hotel memang siap-siap cakap laki je yang boleh kena balut..kalo tak aku rasa confirm Mai ngan ila yang berebut nak dibalut..hehe

P1080001
Done..hantu gigi siap!haha~

P1080003
Aku ingatkan dia akan judge terus je hasil dari balutan kitorang..sekali dia suh mumia ini melompat..tujuan dia mahu tengok sape punya yang kukuh..hmm,kalo da melompat memang kitorang kalah la..sebab tahu balut memang tak kemas mana pon..hehe,sat..aku ada video adi melompat..


P1080007
dan ini adalah pemenangnya..memang kukuh habes..plus adik yang kena balut ni kurus je..kitorang nak balut Adi siap mintak tisu extra lagi..ekekeke,tu belum kena balut aku lagi..lagila hazab gaknye kan..

P1080010
yang paling tak best aku tak sempat pon amik gambar ngan mumia ni..adik-adik aku yang gegeirl tu da rakus p koyakkan balutan..sob sob sob..

P1080013
Next game ialah pass hula-hoop ni thru orang..wokeh, game ni aku da expert sebab pernah main 2 3x..even untuk telematch Safi pon main game ni jugak..ada can ni mahu menang..hehe, umi aku pasrah je kena main sebab game ni kena 5 orang

P1080014
Gigih semua orang nak lepaskan Mai..eh, umi da ilang..bukan patut ila pegang tangan umi ke..aku plak kompius

P1080018
Next game a.k.a game keempat ialah game lepaskan tangan dari tali yang berbelit ni..yang mana akhirnye orang hotel ajar semua orang cane nak buat..rumit kot..kitorang siap berbelit-belit lagi ila ngan Mai..

P1080015
Adik main kakak yang gelak terlebih-lebih..itu satu habit yang aku still lagi takleh nak ubah..gelak besar..aduhai

P1080017
Aku blur sket kalo game-game kena fikir ni..aku more on physical punya game..kalo game tu naik sheikh sungguh..hehe

P1080022P1080024
P1080026Setiap group lepas praktis kena beratur dekat depan da bertanding sape siap dulu..mula-mula adik aku menang yang ni..sekali 2nd round tiba-tiba diorang hang plak da..baru nak berbangga lebih ngan diorang..terus tak jadik..

P1080025
Kalah pon hepi..cane tu..

P1080027
Adik comel yang adik-adik aku geram..sape tak geram tengok budak pipi kembung macam ni..

Gambar keluarga sebelum masing-masaing masuk bilik..tak banyak pon yang boleh buat malam tu since hujan ialah sangat lebat..tengok cerekarama je la yang kami mampu hehe
P1080030
Eh banner belakang tu bukan opis aku punya.banyak sangat orang buat kursus kat sini..

P1080031P1080032P1080033
Itu saje cerita Melaka aku..ada rezeki memang nak pergi lagi..tak puas hati lagi sebab tak dapat mandi waterworld..I kan gila air..ekekeke

S.A.H.A.B.A.T,andai aku khifaf di dalam penulisan,tegurla aku!
Yana Kama

2 comments:

MJ said...

mj pnh main game yg lepaskan diri dgn tali tu mase orientasi..tp dua2 failed..haha..samelah kite, game yg kene pikir2 ni lemah ckit..hehe..

seseorang yg hanya seorang said...

na..bwk ak p jln italy..