Sep 29, 2018

Healing Hat Yai: Go back Home~ Last Spring Shopping and Sneak Peak KTM Hatyai

Assalamualaikum..

Gigih aku nak habiskan cerita hatyai last dalam satu hari.. aim aku nak settle semua cerita sebelum pergi next place.. macam biasa, itulah penguat semangat aku nak habiskan cerita dan gambar.. Ya Allah photobook pun aku tak buat lagi untuk travel tahun ni.. ish ish.. semangat takde, bajet pun ke laut.. harap-harap berjaya la aku bukukan gambar-gambar..

Ok, next pagi kami cari sarapan dekat kedai yang kami jumpa semalam time jalan-jalan.. aku tak selera nak makan benda masin.. so aku order roti pisang dengan jus oren.. ok ok la.. macam kat Malaysia juga.. iza order murtabak tak salah.. asri aku tak ingat

kedai ni tutup pukul 9 malam kot tak salah aku.. malam-malam bolehla makan dekat sini.. eh ada niat nak pergi hatyai lagi ke hehehe

macam ni la muka aku baca jurnal weh..

settle makan kami pusing-pusing cari kedai lagi sebelum gerak balik.. aku aim kedai pasport holder semalam, iza ada aim kedai baju

bagus kan warning dia.. ni mesti ada kes ramai orang datang kedai balik sebab menyesal.. pandai-pandai je aku kan

ni hotel semalam yang parking triple forth park.. lagi up pada double park

tengok cd gini teringat zaman belajar UTM.. dekat Taman U ada kedai CD.. dia kalau tutup tu kitorang tau la ada peronda or penguatkuasa buat operasi.. dahsyat diorang ni..

tengok petai teringat kak shira

ni gambar apa ek.. kenapa aku ambil.. sebab bendera ke

tengok ayam teringat ayah.. nama pun nak sama kan hehehe.. kat bangkok dulu aku pernah beli dah dekat ayah hiasan gini

Odean yang tidak kesampaian kami nak masuk

minyak angin tak salah aku ni

kitorang beli kacang gini untuk officemate.. yang kecik, 3 botol 100.. yang besar 60 baht tak salah aku.. lupa like always

flavor yang ada.. kacang gini dah banyak juga ada dekat malaysia.. kata negara jiran kan

alhamdulillah kedai brother ni dah buka

antara beg yang ada

aku jumpa aiskrim ni weh.. aiskrim kelapa campur teh susu.. sedap gile weh.. unik la.. so boleh tambah dalam list 40 makanan hunting di hatyai

sempat orang hotel belakang tu.. amboi

diorang pakai pasport cover baru.. asri tu tak habis-habis JDT di hati

serius aku taubat weh nak bawa beg besar-besar ni.. #gengbegtarikforeverevereverever

apsal tah aku malu nak cakap time ni.. mampu lambai je

Aku rujuk blog ni untuk perjalanan balik guna train..  kitorang gerak keluar dari hotel pukul 10 pagi.. naik tuk tuk 20 baht.. aku copy dari blog tu:

• Tiket tren Hatyai - Padang Besar (70 baht) (aku beli 50 baht je.. tak tahu kenapa) hanya boleh dibeli pada hari kejadian saja. No advance booking. Disarankan pergi kaunter 1 jam sebelum departure time, takut beratur panjang. Tren Hatyai - Padang Besar pun hanya ada 2 kali sehari; 7.30 pagi dan 1.05 petang (train petang semasa aku pergi ni ialah pukul 2 petang). Sumber: Sini blog ni lagi cerita details option yang ada.. tinggal rajin tak rajin nak study dan baca

smart gile kan entrance dia

train station ni tak sampai 5 minit pun dari hotel aku

tourist police car

masuk je dekat entrance ni.. belok kanan nanti nampak kaunter beli tiket

hotel dalam train station.. nampak smart

kaunter tiket

aku pun tak faham dia tulis apa hehehe

tiket kami

time dekat kaunter ni ada mamat lembut bukan main suka dekat asri.. time asri ambil gambar dia senyum lain macam weh.. habislah asri.. mana tah gambar tu..

tempat menuju ke keretapi.. kitorang kan sampai pukul 10 lebih sikit je.. tapi train dah tukar ke pukul 2 petang.. so kitorang macam takkan nak lepak lama sini kan.. tapi sebab dah sampai, exited la nak tengok train.. masuk jugala belah dalam

malas nak flip macam biasa.. aku sekarang selalu terngiang-ngiang ila cakap kalau setakat ambil gambar takde mula baik tak payah amik na.. google pun dah ada.. tu yang gigih selfie juga

ramai keselamatan.. ke ni tourist police ek.. ye kot aku rasa

cubaan ambil gambar secara senyap

berjaya aku request ambil gambar dengan diorang.. ada sorang lagi malu nak ambil gambar.. apa daa

aku ingat aku pendiam, tapi rupanya tak.. sibuk nak bercakap dengan guard ni #jodohkah

kebetulan time aku dekat luar ni, ada train lalu.. exited la makcik

nampak tak orang jual-jual dah standby

time naik train bangkok, kitorang duk berharap nak tengok orang jual-jual ginila.. tapi tak kesampaian.. rezeki di hatyai rupanya kan.. alhamdulillah.. planning Allah is definitely the best kan

Next kami cari tempat simpan beg.. mahal juga weh dia caj.. dengan saki baki duit yang ada.. guard tu cakap 20 ke 30 baht.. dia caj 60 baht sebab dia kata beg besar.. tapi sebab malas nak angkut ke hulu ke hilir, kami ambil jugala

kaunter tempat simpan beg

arah untuk keluar.. kami plan nak pusing-pusing area luar KTM..

nampak tak betapa panjangnya nama jabatan dia weh.. aku ingat bahagian promosi office aku dah habis panjang dah

aku ajak diorang masuk kedai buku.. saje nak tengok buku Thailand

smart kan kedai buku dia.. ok dah penat, tak berjaya nak habiskan semua cerita last day dalam satu entry..