Sep 30, 2018

I'm in love Islamabad: Day 3~ Training Second Day, Pakistan Monument, Pakistan Museum and Gala Dinner

Assalamualaikum

Hari Ketiga, pagi macam biasa takde apa yang special.. kalau di Iran puas bergambar sebab view nature di sekeliling.. tapi dekat sini kami tak boleh keluar sendiri.. jadi pusing-pusing view dalam bangunan je yang ada


Full house meja sarapan kitorang



macam biasa, aku bila beli barang baru exited nak pakai terus..


nampak macam aku bawa riffle kan.. haha, tu tripod aku.. dah patah dah 1 tongkat tapi still berguna lagi la




suasana pagi yang aman.. dengar Dr Ali tengah borak dengan Fatma..


cuaca kabus time ni.. 


yana and yati


aku siap main lambai-lambai dengan kereta belakang hehehe


Dr Ali Radhwan dari Palestin.. dia kelakar.. cop, muka dia ada ras-iras Charlie Chaplin kan.. aku selalu rasa dia comel.. gambar cantik ni dari photog sana.. aku tak kamceng sangat dengan photog ni.. photog ni ada time dalam kelas je.. time jalan dia tak ikut.. gambar photog untuk 1st day kelas aku tak update lagi dekat entry sebelum ni.. semoga aku rajin




cant get more serious than this



aku dah ke depan time ni sebab nak amik gambar slide dia..


aku ada habit letak spek depan dagu weh akhir-akhir ni.. aku pun tak faham kenapa.. sampai asri sound aku pakai spek dekat dagu.. eh tapi macho juga kan pakai gitu hehehe





yang sebelah kiri ni buat PhD dekat London rasanya.. dan best friend dia Malaysian.. exited dia jumpa kitorang


ni mesti happy sebab cikgu kata kelas habis awal hehehe..



yang ni tempat makan yang aku kata untuk student.. teringin juga nak pergi tengok dalam tapi masa kami ngam ngam je



dekat betul  jet dia terbang dengan kami




macam biasa, sebelum pergi lunch ambil gambar di kawasan sekitar.. sini best sebab banyak port best.. aku ada berkenan satu dinding tu.. memang vivy wall ootd sangat.. tapi tak sempat.. baju fatma pakai tu dia baru beli.. 100 lebih weh.. orang ada-ada kan.. aku ada ambik juga gambar dengan Fatma.. kejap cari dekat wasap




lunch kami.. varieti jugala kan..


Lepas lunch, aku masuk lambat weh kelas.. ish ish jangan ikut yang tak baik.. Salma, nak pergi cari barang lagi untuk beli.. Mr Ali teman kami.. Salma ajak aku, aku berbelah bahagi juga mula-mula tapi tewas weh.. 


mahal juga ni sebab sulam tangan




ha dah ingat.. salma nak cari perfume untuk famili dia.. tak main la inspired punya.. ni tahap ratus-ratus ni.. kaya-kaya orang tunisia ni


time ni aku belum exited skincare lagi.. kalau tak, hmmm


ni dalam kedai D Watson tu tak salah aku





macam biasa cari susu pisang tak jumpa





Mr Ali belanja kami buah..


Kami masuk lepas coffee break petang tu, kelam kabut aku pergi solat semua.. aku ada hasil juga rasanya.. aku beli blouse untuk diah dengan maryam..




Abu Bakr minta aku amik gambar dia minum air.. tak, masalahnya apsal dia gerak-gerak time aku ambil gambar.. geng ayah aku juga ni.. ayah aku siap ambil gambar sambil cakap kot.. aku ingat lagi time kitorang lepas makan, ayah amik gambar sambil gosok perut dan cakap 'kenyangg'.. ayah macam dah boleh predict boomerang ke apa ni hehehe


guard yang mengiring kami.. nampak kan aku cuak, sampai gambar pun gegar..


Petang tu, kami dibawa jalan ke tempat di sekitar Islamabad.. tapi agak rushing sebab malam tu ada dinner dengan big boss depa.. ada menteri ke ek.. aku pun lupa


stadium


ni tak salah aku macam bangunan yang ada kaitan dengan jaringan dengan negara China.. tapi aku tak ingat details



ni macam craft punya tempat


Mr Ali pinjam spek aku.. berkenan betul dia.. aku offer juga dia kalau dia nak, boleh je aku hadiahkan.. dia kata takpe.. akhirnya spec ni tercabut sebelah cermin dia.. biasalah spec rabun, bukan rayban hehehe



kasi lebih sikit gambar dia sebab dia baik je layan kami


aku set tripod tak salah time ni






rindu gile nak jalan dengan kak yati sebab dia rajin ambil gambar aku.. banyak plak tu.. kitorang dah ada plan trip after both of us graduates... #roadtokashmir4secondtime




Datang lagi Mr Ali.. ni siapa pelancong ni.. omel sangat ni



guna tripod lagi.. dekat atas ni clear sikit kan


amboi kak yati tu..



nampak tak artis.. ambil gambar pun ada special bodyguard


ni kak yati adjust dari tripod.. smart kan smart kan.. note to asri untuk next trip.. eh next trip aku ada kak yus.. so tak risau sangatla part gambar









belakang tu Pakistan Museum.. besar juga, lepas habis round  monument kitorang masuk situ


ada pakistan family minta nak ambil gambar.. well, what to say..



cantik cantik kan.. aku yang perempuan pun suka tengok.. 



aku ajak diorang selfie.. tengok yang adik perempuan tu.. amboi-amboi.. bukan main lagi make up dia..


nampak tak budak sebelah aku tu hilang


dia lari weh dari ambil gambar.. lepas tu semangat gigih cerita dekat mak dia hahaha.. rindu pulak kat dadek bila tengok budak panjang akal



close view.. setiap satu tiang ni melambangkan province dekat Pakistan tak salah.. kejap aku google..

Covering a total area of 2.8 hectares, the monument is shaped as a blooming flower petal-shaped structure built of granite, with the inner walls of the petals inscribed with the outlines of Lahore FortBadshahi MosqueKhyber Pass and Minar-e-Pakistan


alamak, tak ingat nama dia ni apa.. tapi dia part of sekretariat team.. rasanya bawah Mr Ali.. hensem kan.. oh my mata.. dia patah balik time ni sebab kitorang jalan lambat sangat


time tengah pusing ni ada orang tegur in BM, dari Malaysia ke.. rupanya dia kerja Malaysia bertahun dah dekat Nilai.. dia balik untuk 3 bulan gitu kot.. seronok dia borak.. eh ke aku yang seronok lebih hehehe lupa nak tanya kedai karpet dia belah mana.. boleh minta diskaun kan..





gigih dengan tripod aku





ehem.. next #fattzura




Next, kami masuk belah muzium pula.. 


Muhammad Ali Jinnah.. Pakistan Hero





Muzium definitely one of my favorite places to visits.. aku pernah time tu aku boring.. aku cuti, lepas tu ronda KL dan pergi muzium.. rasa bermakna hidup.. so lets the pictures do the talking







teringat aki bila tengok gambar-gambar ni.. mamat tu minat sejarah, muka je nampak tak serius..




real kan patung dia




Rumi ni 1st time dengar ustaz pahrol upload quotes dia dekat FB.. and Iqbal, another tokoh yang famous di Pakistan








cantik kan tulisan Iqbal.. tak nampak pulak tahun bila








muzium ni 2 tingkat.. besar dan cantik gile kot.. berbaloi la kalau nak pergi



boys


DP group wasap kami


Time kami menuju ke van, aku cuba kuatkan hati tanya guard tu boleh tak nak ambil gambar sama.. dia angguk weh.. silap tak tanya, boleh pinjam senapang untuk ambil gambar tak hahaha..


muka tetap maintan macho uncle ni



aku tak ingat kenapa.. kereta ni kena blok ke atau dia tak boleh tekan minyak sebab bukit..


dekat area parking aku nampak macam fun fair.. geram je aku tengok.. time ni geng laki ramai solat magrib dulu dekat kawasan yang aku nampak prayer mat tadi.. so aku dengan kak yati pusing-pusing dulu


time ni belum fanatik kuda lagi













Kami sampai dekat kawasan dinner kami dalam pukul 8 malam tak salah aku.. kawasan yang sama kami lunch..


pakistan government staf yang pernah pergi Malaysia.. tapi dah lama la dia kata.. ahun 90an tak salah aku..


aku dah exited dah nak dengar diorang nyanyi








nampak aku gigih rekod show





appertizer.. 



Lepas layan 3 show, baru kami boleh makan





menu special betul.. aku banyak gile amik ayam yang macam nugget tu lepas tu jenuh nak perabih




ni manis, macam serawa kita tak salah aku.. and our 3rd in Islamabad end here.. cepat juga aku tulis kan.. tepuk bahu sendiri and say, 'good job yana cantik'

No comments: